MY RENAULT 9

Les voiture a vivre…

Renault 9′a LPG montajı

Yazar renault9 Temmuz 19, 2008

Yaklaşık 2 ay önce taktırdığım LPG kiti ile ilgili bilgileri paylaşmak istiyorum.

Marka olarak ALDESA’yı tercih ettim. Montaj İzmir Aktif Otogazda gerçekleştirildi. Markadan ziyade montaj yapan merkez LPG performansında son derece önemli.

LPG sistemi son derece basit bir yapıya sahip. Benim yaptırdığım sistemdeki tek fark mikser kullanmayıp LPG’yi doğrudan karbüratöre vermek oldu. Yani sistemimiz miksersiz :) Bunun yerine karbüratörün arkasından bir delik açtık ve buraya bir meme sabitledik. LPG bu memeden püskürtülerek yanma odasına gönderiliyor. Bu sayede performans kaybı minimuma indi, yakıt tüketimi daha düşük, rolantide düzensizlik, belirli bir hızda giderken boşa atınca stope tme gibi sorunlarımız hiç olmadı. Ayrıca karbüratörün üzerindeki hava filtresi kabınıda delmemiz gerekmedi.

Karbüratörün görüntüsü;

Regülatör,gaz kesici ve benzin kesiciye ait fotoğraflar;

LPG deposu , 40 litrelik taktırdım bagajı fazla kaplamasın diye. Max 32 litre alabiliyor (% 20 güvenlik payı)

LPG dolum ağzı. Tamponu deldirmedim,aracın alt kısmına gizli olarak monte edildi. Bence böylesi daha sağlıklı.

Sonuçlara gelecek olursak;

Yakıt tüketimi;
Yaklaşık 2000 km’dir kullanıyorum.
Yakıt tüketimim maksimum 10litre/100 km oldu.
Sakin kulanımda çok çok ekonomik oluyor.

Performans;
Yokuşlar hariç performansta kayıp söz konusu değil. Ancak araç dolu ve rampa çıkıyorsanız tork düşüklüğünü hissediyorsunuz.

Sorun-Problem;
Hava girinde bant YOK
Rolantide salınım YOK
Stop etme vs YOK
LPG kokusu YOK

Şuanda sorunsuz olarak kullanıyorum sistemi. 2günde bir benzinde çalıştırmakta fayda var. Benzin sisteminide korumak gerekiyor.

About these ads

78 Yanıt to “Renault 9′a LPG montajı”

  1. Deniz demiş

    güle güle kullan kardeş de 150 ytl den kaçmayıp da lovato taktırsan olmamıdı… :?: :D

  2. renault9 demiş

    Bu deniz hangi deniz :) Karadenizmi acaba :)

    ALDESA’da iyidir. Yerli malı kullanmak lazım ara sıra :)

  3. anıl demiş

    üstad haklısında yinede zaten arabalarımız yerli malı brc lovato iyidir ama hayırlı olsun bol tasarruflar inşallah benim fairwayda var brc ister istemez etkiliyo biraz çekişide %45 yakıt tasarrufu sağlıyo

  4. mahmut demiş

    ellerinize sağlık. gerçekten güzel çalışma olmuş. şu an arabamda bant vs. yok ama bir müddet sonra sizinki gibi direkt karbüratöre lpg memesi işini yaptırmak istiyorum. sanırım böyle daha sorunsuz bir sistem olmuştur. size sormak istediğm şey daha önceden aracaınızda mikserli lpg vardıda onları çıkarıp bu sistemi yeniden mi kurdunuz yoksa bu bu motoru lpg yi ilk görşü mü? şayet ilk montaj değilse eskiye göre olan farklılıkları yazabilir misiniz?

  5. renault9 demiş

    İlk LPG bu. Daha önce benzinde kullanıyordum :)

  6. Akın demiş

    Bu resimleri malum yerde de görmek isteriz.

  7. aytac demiş

    aslında pekte lasım diil bis 90-110 ist ten kırklareliye 60 ytl ye gidiyoz

  8. utku demiş

    alayını sallayın kardeşim arabanız gidiyomu gidiyo gerisini sallayın öylede yakar böylede:D

  9. reisss demiş

    bendede reno spring var arabam ın tek bir sorunu çıkmadı şu ana kadar ve araba 3 seedir bende allaha şükür beni yolda bırakmadı motoruda iyi yane renodan vazgeçilmez uzun yolda çok ama çok raha bir araba yokuş yukarı dayanınca öylede yakar böylede haksızmıyımm. . .?:D

  10. damar4ever demiş

    kardeş hayırlı olsun kazasız belasız inşallah bende 98 model enjeksiyonlu broadway var. lpg’li ve ben oldukça memnunum. yokuş yukarı 5 kişiyle çıkarken hangi araba torku düşürmüyo. geçen bursaya gidip geldim. 35 ytl ye tam 300 kilometre yol yaptım. ayrıca performansındanda çok çok memnunum. zaten ortalama 10.000 ytl lik bi araçtan 0′dan 100′e 5 saniyede çıkmasını beklemezsiniz. ışıklardan kalkışta çok şükür kafa tuttuğum hiç bi arabaya beni rezil etmedi maşallah:))) kedi gibi walla. size bi sorum olacak. frenler bugüne dek bana hiç güven vermedi. ustaya götürdüm bana “bunlarda fazla fren performansı bekleme” dedi. son günlerde disklerden ses gelmeye başladı. nedeni ne olabilir ve ne yapmamı tavsiye edersiniz? balataları değişmem mi gerek? cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

    • kaptan37 demiş

      bende 92 spring var
      benimde frenler zayıftı
      fren merkezi bozuk dediler
      değiştirdik biraz düzeldi
      ama beni genede tatmin etmedi
      genede zayıf bana göre
      bi tofaşın frenlerini tutmuyo

  11. sosyalci20 demiş

    arkadaşlar fren konusunu ben de merak ediyorm. Frenlerin daha iyi olması için neler yapılabilir acaba? bizim frenlerin dengesiz oluşu sistemden mi ustadan mı bilemedim…cevaplarsanız sevinirim…saygılar

  12. burhan demiş

    slm arkadaşlar öncelikle ben de 95 model spring sahibiyim arabamdan cok memnunun lpg de 40lt lpg ile 90km/h ile 395–410 km yol gidiyor. Ama benim aracım diğerlerine nazaran farklı modifiyeli 6 ileri motor ne kadar rahat calışır ise o kadar az yakıt yakıyor ayrıca lpg cok rahat 180/200 km/h görüyor. reno 9 kullanan arkadaşlara tavsiyem 5 vites dişlisini degiştirmeniz. Fren konusuna gelin ce disk ve fren balatalarınızı degiştirin balatalarınızı maddi durumunuz iyi ise yumusak balata alın diğerlerine göre biraz daha pahallıdır ama son derece saglamdır.
    5. vites te ortalam 140 km/h ile giderken arabayı durdurmak için mutlaka 3. vites kompresör deneyin cok kısa sürede durmasını mümkün oluyor.
    Savrulmayı önlemek için de ön helezon yaylarını 2 bakla kestirmenizi tavsiye ederim aracı yere oturtun ki savrulmasın surat böylece biraz daha artar

  13. turan demiş

    Sayın site yöneticisi ve değerli arkadaşlar benim bir sorunum var yardımcı olursanız sevinirim. benim 1996 model bir springim var araç hareket halindeyken kaloriferi açtığımda içeri koku gelmiyor fakat ışıklara felan gelipte durduğumda içeride durulmayacak bir koku oluyor ama araç hareket halindeyken koku gidiyor bu yüzden fanı devamlı açıp kapatmak zorunda kalıyorum koku yanık gaz kokusu gibi cevap yazarsanız sevinirim

  14. erdem demiş

    arkadaşlar bu bilgiler için tşk. burhan arkadaşım dişli degiştirme işlemini anlatırsan sevinirim.kolay gelsin

  15. nedim demiş

    arabamdan bende memnunum ama frenler gercekten zayıf bunun kesın cozumu olmalı bılen varsa harıka olur fren konusunda masrafa bakılmamalı yoksa reno spring,imden çok memnunum masaallah

  16. ENİS demiş

    Selam arkadaşlar.ben frenleri istanbul sanko da yeni yaptırdım.250 lirayı uldu masrafım .Arka merkezleri ve balataları bosh marka aldım onleri usta özellikle mais almamı istedi 60 lira takımı.Fren perfonmansından memnunum ama motorun perfonmansını bir türlü yükseltemedim.Sıfır brc beyin aldım ne yakıtında değişme oldu ne perfonmansta .Gaza basıyorum 3000 devirden sonra araba kasmaya başlıyor sanki bi şey arabayı tutuyor Sente ayarı falan dediler ama daha baktırmadım

    • ümit demiş

      hava filtresi içine sünger ile tıka hava az gelecek ve performans artacak yoksa lpgde çekiş düşüyo ben öyle yaptım 98 broadway rn ye süper araba kükrüyo

  17. jakemistic demiş

    arkadaşlar 15 gün önce 94 model spring aldım .2. günü alır almaz lpg taktırdım. çalıştırmada sorunlar yaşadım sorunu lpg de sandım ama bu arabaların çalışma sorunu olduğunu tüm forumlardan öğrendim. bir sürü usta dolaştıktan sonra araba bana ben arabaya alıştım ama artık çalışıyor.

    • ümit demiş

      lpgde aracı gün içinde sabahları çalıştırmadan önce kontağı aç ggaz beyinden tık diye ses gelecek kontağı kapat aynı sesi 2. kere duyduğunda marşa bas ve araç hemen çalışır bende aynı sorundan dertliydim ama öğrendim ve süper

      • musti demiş

        arkadaş bendedevar cabuk calışmasını istiyosan aygaz koy cünkü kışın puropanını artırıyolar gaz soguk maddedir puropan cok olunca cabuk gaza dönüyo

  18. jakemistic demiş

    bugün ailemle uludağ a çıktım. yolda önümde yüksek model 34 plaka volvo vardı adam çıldırmıştır herhalde kıçından düşmedim .inanın yolda pekçok arabayı aratmayacak serilikte kaçıyor 3-4 viteslerde çıktım ben bile hayret içinde kaldım. ama dostum kısa bir mola verdikten sonra tekrar bindiğimde arabanın çekişi düştü rakım etkilemiş olabilirmi hani atmosferik basınç olayı. inerken bile o seri halinden eser kalmamıştı????

    • ümit demiş

      şimdi bizim renolar serin havayı sever ve serin ortamda yani yolda sanki araç altınızdan kaçacak gibi olur ama bu basınç olayı benimde başıma geldi bu olay doğrudur aydına giderken 5 km lik yer altı tünelinden geçtim araç 5, viteste 70 le gidiyo gazı sonuna kadar bastım ama dışarı çıktığım da 165 km yi buldu hızım

  19. Ali demiş

    Merhaba Arkadaşlar, 4 gün önce 92 model broadway aldım, araçta bir takım yapılacak işler var tekerlek bilyalarından ses geliyor, frenler iyi değil, araç kontağı çevirir çevirmez hararet ibresi sona dayanıyor, kalorifer çalışmıyor, araçta 222 binde tüplü, acaba ne kadar masraf yer, motor kaç bin daha gidebilir sizce yorum gönderirseniz sevinirim.

    • ümit demiş

      120 tl bilye ustalık parası kalerüfrin sigortasına bak yanmış olabilir bir aracım ortalama ömrü 700000 km dir tabi yağını bakımını zamanında yaparsan

  20. Ali demiş

    acaba bu masraflara girsemmi yoksa başka bir şey mi baksam, fikir verebilirmisiniz çok kararsız kaldım aracı da 5750′ye aldım onuda belirteyim, mesela o fiyatlara lada vegalar var veya unolar ne dersiniz, herkeze teşekkürler.

  21. Köksal demiş

    Ben Megane II e taktırdım bugün şimdide bakıyorum yorumlar nasıl diye valla ben hiçbir değişiklik görmedim çalışma ve gitme bakımından bakalım yakıt bakımından tatmin edici olacakmı..

    İnşallah olur

  22. ferhat demiş

    94 model spring im var 291000 km de yağ değişiminde 100-150 gr yağ eksik çıkıyor 9 senedir de bende hiç üzmedi kedi gibi valla.

  23. nihat demiş

    yine ben kusura bakma babamda 1993 model var onun araba sanki uçuyor beniki ne yapsam hiç gidmiyor neden acaba

  24. LPG MONTAJ demiş

    Sonunda aracımın işlemlerini gün itibariyle tamamlamış bulunmaktayım bu vesileyle orclarıda bitmiş oldu arızalarıda muhayne nedeniyle giderilmiş oldu..

    Arkadaşlar benimki acemiliğe geldi siz sakın uğraşmayın burada http://otogaz.lpg-montaj.com/lpg-ruhsat-islemleri/ ruhsat işlemleri için detaylar mevcut

  25. stranger demiş

    arkadaşlar 88 model fransız 9 aldım 1 ay önce araçta 2001 den beri lpg varmış bende mimgas lpg taktırdım aracımla 180 kmde 18tl yaktı ancak şehiriçinde 200kmde 40 tl yaktı acaba sizlerin yakıt verileri de böylemi. araç arada bir tekleme yapıyor soğukken ısınınca mermi gibi gidiyor.

    • turgay demiş

      1400 MOTOR RENO 9 ARAÇLARI 2000-2500 DEVİRDE KULLANIRSANIZ YAKITINIZI EN UYGUN YAKARSINIZ. ARACINIZ UZUN YOLDA KIS AYLARINDA %9-%10 YAKMASI; YAZ AYLARINDA %8-%9 YAKMASI NORMALDİR. BUNUN HESABI DA SU FORMULLE HESAPLANIR. (ALINAN LİTRE / YAPILAN KM) ÖRNEK BENİM 93 MODEL 1,4 FAIRWAYIM VAR 28 LT GAZ İLE 350 KM YOL GİDİYORUM 28 / 350 = 0,08 …

  26. ismet vural demiş

    ben lpg ustasıyım.arkadaşlarında dedidği gibi 150tlden kaçınmayıp lovato taktırabilirdi hem daha iyi italyan.benim dükkanın adresi yeşilçam iş.yerleri sit.a blok 15 16 şaşmaz ankara sadece lovato ve stefannelli var.beklerim çayımı için.

  27. metin demiş

    arkadaşlar bendede sprıng var 91 model yerli mimgaz kullanıyorum gaz fiyatı 1,99 20tl lik gaz ile 140km yapıyorum çok memnunum hiç sorunum yok çekiş ve sürat çok iyi

    • Lütfü demiş

      Metin kardeşim aracının yakıtı çok iyi, maşallah. Araçtaki lpg sistemi hakkında biraz bilgi verebilirmisin ?

  28. onur demiş

    iyi gunler arkadaslar bnende 92 sprıngo buldum bıtane almak ıstıyorum ama arac benzınlı ne yapacagıma karar veremedım alıp tup taktırmadan bınsem ne kadaryakar acaba herkez cok az yakıyor dıyor ama sonucta benzın yanı ınsan tereddut edıyor.aılp tup taktırsam cok masraflı oluyyor.benzınle bınsem ama cok masraflı olur mu acaba ??

  29. drexler39 demiş

    Onur arkadaşım,hayırlısıya,ilk olarak tüp taktırman için kendine şunu sormalısın.Acaba ben senede bu arabayla kaç km. yaparım,(_!= bin km.altında yapacaksan bence tüp taktırma,üstünde yapacaksan da bazı zorluklara katlanman gerekir.Çünkü tüp işi incedir,ayarı bol ister yapmazsan benzin kadar yaktığı olur,motoru kurutma derdi falan filan,alırsan eğer dene arabanı,’= tl lik benzinle 100km. civarı gidersen uzun yolda,gerek yok derim arkadaşım,baz; 3;65 tl. alınmıştır…Saygılarımla…

  30. burak demiş

    arkadaşlar bu miksersiz sistemi sordum soruşturdum ama yapan usta yararlı diyor başka bir karbiratörcü gereksiz diyor yoksa hepsini delerek yaparlardı diyor.e tabi ortada orjinalliği bozulan bişey var insan tereddüt ediyor ..etrafımdaki çoğu arabada mikserli sistem var ustalarımızdan bazıları eğer mikser hava alımıyorsa doğru montaj ise gayet iyi çalışır diyor tam çözümeulaşamadık yaniii…varsa yorum ları ola bekliyoruz arkadaşlar..

    • metin demiş

      arkadaşım mikserli sistemde iyi tabiki
      bazı ustalar böyle daha iyi verim almışlar bu sistemi kullanıyorlar tabiki bende kullanıyorum hiç sorunum yok kabüratöründe mikser olan arkadaşlara sorun sabahları araçları geç çalışıyodur çünkü o sistemde bir uyumsuzluk var güvenle kullanabilirsiniz

      • burak demiş

        aslında usta gözüyle değilde mantıklı düşünecek olursak karbüratöre direk verilmesi daha mantıklı geliyor ama karbüratör delinmesi olayı endişelendiriyor mesela her zaman karb.ayarlattığım temizlettiğim usta benzine geçersen bu sistemde zorlanırsın dedi ..bende bu şartlarda benzine geçmek zor dedim arada sadece…eğer perfprmansda biraz artış aynı şekilde yakıtta biraz düşüş yaşanacaksa açıkcası yaptırmayı düşünüyorum o rolani oynaması bende de var mesela…

  31. onr demiş

    lpg taktırcam renault 9 a uygun fiyat la istanbula fiyatve adris verrsenz seinirim

  32. staplis demiş

    kahvecioğlu terazidere

  33. Ertan hamarat demiş

    Selam arkadaslar 1996 spring aldım araç 20 tl ye 85 km yapıyor km de 230 kuruş yakıyor bakımını yaptırdım üzerinde atiker gaz sistemi var ayarlarını yaptırdım ama yakıt düşmedi düşürmenin bir yolu varmı paylaşırsanız sevinirim şimdiden teşekkür ederim.

  34. safiranefe demiş

    arkadaşların genel sorularına cevap vereyim.

    1- renault 9 serisi araçlarda fren problemlerinin %95 i arka fren limitör ayarından kaynaklanır. bunun sebebide yaklaşık 15 seneyi devirdiği için araçlar limitörler genelde sarmıştır. yada meraklı işi bilmeyenler tarafından oynanmıştır. yenisini takıp ortalama 70 lira civarında 10 luk civatasındanda güzelce yolda deneye deneye ayarlarsanız problem kalmaz.

    2- sabah çalışma problemi genel renault 9 hastalığıdır. Benzinde özellikle çözümü çalıştırmadan önce gaz pedalına bir kaç kez basmaktır. ve jikle yarım cekili olacak şekilde benzinde çalıştırabilirsiniz. LPG sisteminde çalıştırma için kontağı açtığınızda gelen tık sesi sırasında beyin dediğiniz parça gaz üflemesi (ilk hareket gazı) yapmıyorsa yada çok düşükse miktar çalıştırma problemi olur özellikle soguk iklimlerde LPG(sıvılaştırılmış petrol gazı) adından da anlaşılacağı üzere sıvı haldedir ve beyinde radyatörden gelen sıcak su ile gaz haline geçmesi gerekirken böyle bir sıcak su olmadığı içinde sıvı halde sisteme gitmeye çalışır buda çalıştırma ilk hareket zorluğu motor ısısı yükselmesine kadar çekiş problemlerine neden olacaktır.
    3- çekiş problemi olarakta karbüratörlü sistemlerde LPG ile benzin arasında ortalama rampada 1 vites kadar çekiş problemi görülür. düz yolda ve rampa inişlerinde aradaki fark azalır. gaz ayarı yaparken hava filitresinin girişinin bir kısmı kapatılıp motor devri 4000 dev dak civarında sabit tutulup gaz vanaları üzerinden maksimum devre ulaştığı noktaya göre ayar yaparsanız. en yüksek performans ve yakıt iktisadını yakalayabilirsiniz.

    4- kaloriferden gelen kötü kokunun genel sebebi renault 9 spring fairway tipi araçlarda kalorifer peteğinin delinmesi sonucu antifiriz kokusudur. dikkat edersenizde aracın suyu eksilir. tabii arada bakarsanız :)))

    5-Motor ömrü olarakda 400.000 km civarında genelde yol yapar motorları ama tabii uygun yağ uygun ve düzenlik dikkatli bakım ve kullanımlar sonucunda sen arabaya hararet yaptırırsan 1000 km de de motoru yer gelirsin.

    6- rölanti devrinin gezmesi problemine gelince karbüratörler zaman içinde oluşan kurumdan dolayı alt boğaz kelebek milleri sarma yapar bu yüzden rölanti devri gezer durur. çözümü karbüratör sökülür tornacıda yeni mil ve burc yaptırılır yada yeni karbüratör alınır dikkat çıkma değil yeni alınır. işlem ücreti tamiratı 150 lira civarında yenisi 320 lira civarında

    7-bu arada fairwayin 1.4 motorlu hiçbir versiyonu bulunmamaktadır. 93 ün ikinci yarısında üretilmeye başlandı 2 sene sonrada üretimden kalktı arjantinden motor sevkiyatında problemler çıktığı için motoru 1.6 dır

    elimden geldiğince problemlerinize çözüm sunmaya çalıştım.

    hatam olduysa affola

    • ORJİNALCI OSMAN demiş

      ARKADAŞIM R.9-11(1.400)lerin,Orjinal FREN LİMİTÖRÜ 400.-TL/450.-TL arasında.70.-tl’ye nasıl bir fren limitörü var?FRENLER ÇOK ÖNEMLİ..!ORJİNAL FREN LİMİTÖRÜ-77 01 349 306 FABRİKA REFERANS NUMARASIDIR.Ben yeni aldım(YETKİLİ SERVİS MALI-GARANTİLİ)LİSTE FİYATI:420.-TL,DÜZ 400.-TL ÖDEDİM.70.-TL’LIK ÇİN MALIMI?YENİ KARBÜRATÖR FİYATLARIDA ÇOK FARKLI..!700-TL/1.500(ZENİTH) arasında..!sizce çıkma,revizyonlu,taklit yada orjinal olmayan yedek parçalar ne kadar güvenli?selamlar

  35. arif eren demiş

    selam! lpg.li arabalarda hava girişinin kapatılmasının fonksiyonu tam olarak nedir? ve ne oranda kapatılmalıdır. benzinde kullanırken bu kapatma işleminin bir dezavantajı varmıdır? spring arabamda gaz be benzin geçişini ayarlayan düğmeyi ortaya getirdiğim halde benzin gelmeye devam ediyor? bunun sebebi ne olabilir?

  36. mehmet demiş

    hocam bı sorum olACAK 86 model bır araç var renault 9 broadway araç temız fakatbenzınlı bu aracı alsam tahmını km ye ne kadar benzın tuketımı olur bılgınız varsa paylasırsanız sevınırım..

    • ORJİNALCI OSMAN demiş

      orjinal hava filitresi ve yedek parça kullanmak kaydıyla,mekanik ayarlarda fabrika ayarlarında olursa,100km mesafede,90km.sabit hızla ortalama olarak 6 Litre benzin tüketimiz olur.Arkadaşlar,ORJİNAL YEDEK PARÇA ÇOK ÖNEMLİ..!PİYASA KORSAN,TAKLİT PARÇA DOLU..!UCUZ GÖSTERİP,MİLLETİ KAZIKLIYORLAR..!TAKLİT YEDEK PARÇALARI;ORJİNAL DİYE BİR GÜZEL MİLLETE YUTTURUYORLAR..!RENAULT-MAİS MALI,Dışında ORJİNAL YEDEK PARÇA YOKTUR..!TAKLİT YEDEK PARÇALAR OTONUZA BÜYÜK ORANDA ZARAR VERİR.TÜKETİMİNİZ AŞIRI YÜKSELİR..!YAKIT DAYANDIRAMAZSINIZ.CAN GÜVENLİĞİDE YOK DENECEK KADAR AZDIR,HATTA O(SIFIRDIR.)R.9-11-12-19-21-Megane- orjinal yedekleri 0.506.233 36 94 ü arayın.Burda var..!

  37. mehmet demiş

    tsk ler peki hocam benzinli araca lpg de oldugu gibi bir ayar yapılabilirmi az yakması için yakıtta bir anormallık olursa ayar çekilebilirmi

    • ORJİNALCI OSMAN demiş

      FABRİKA AYARLARINA GETİRİLDİĞİ VE ORJİNAL HAVA FİLİTRESİ KULLANMAK KAYDIYLA;YAKIT TÜKETİMİNİZ ÖNEMLİ ÖLÇÜDE DÜŞER,ÇEKİŞ ARTAR..!

  38. aliosman demiş

    arkadaşlar 6ya reno 9 spring aldım 10 ay vadeli benzinli nasıl edrmi lpg taktısam gidermi araç temiz

  39. ahmet demiş

    92 model spring arabama lpg taktırcağım BRC ve lovato arasında kararsız kaldım hangisini taktırmamı tavsiye edersiniz.yakıt tasarrufu hangisinde daha ekonomik.

  40. ilker demiş

    Arkadaşlar 93 model R9 spring sahibiyim aracımda ilk çalıştırmada soğuk havalarda çalışmama prpblemi yaşadım ayrıca araba hareket halindeyken motor ısınana kadar tekleme ve silkeleme sorunu yaşıyordum ustaların tavsiyesiyle aracıma renault 12 distribütörü taktırdım çalışmama sorunum ortadan kalktı fakat şimdide performans düşüklüğü sorunu yaşıyorum bu konuda bilgisi olan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum!!! kazasız belasız günler dilerim…

    • bahadır demiş

      distribitor takıldığında avansı düzgün ayarlanmamıştır.düzgün bi ayar şıp düzelir:)

      • İlker ÖZKAN demiş

        tşk.ederim bahadır bi soru daha sorayım sanki distribütörü değiştikten sonra yakıt tüketimide arttı o neden olabilir?

      • ilker demiş

        Arkadaşlar bide arka cam rezistansım çalışmıyo sadece iki çizgide erime oluyo camda usta dediki komple cam değiş başka yolu varmı bilen söylerse sevinirim

      • bahadir demiş

        avans distribitörü cevirerek yapıldığı için avans yerinde değilse yani ayarsızsa ya şıkırdama yapar çok yakar ve silkeleme yapar

      • İlker demiş

        o zaman avans ayarı doğru yapıldığında hem yakıt olayı hemde aracın çekişi düzeliyo öylemi peki niye özellikle toros distribütörü tavsiye ediliyo bu araçlara bildiğim kadarıyla 93 modelinden sonrakiler elektronik ateşleme niye o distribütörler değilde toros distiribtörü bi bilgin varmı bahadır?

      • bahadır demiş

        ewt ikiside düzelir.toros distribitörü ucuz elektronik ateşlemeye geçmek daha maliyetli o yüzden

      • ilker demiş

        valla bahadır kardeşim bu araba ömrümü yedi benim toros distrübütörü dendi taktırdım ilk başlarda iyidi çalışıyodu şimdi havalar tam soğudu yine çalışmıyo benzine alıyorum sabah iyi çalışsın diye o da olmadı zaten lpg den benzine geçince stop ediyor bi iki kere sonra zor topluyo kendini 3 gün arabanın yanına gitmedim bu sabah çalıştırayım dedim olmadı gittim akünün başına sıcak su bastım benzinde tabi araba zor çalıştı tam çalıştı dedim stop etti bi kere alır gibi yaptı almadı en son zorla çalıştırdım kardeş şunun ilmini biliyosan iyice bi anlat bana yaa!!! Ne yapmak gerek bu çalışma sorunundan kurtulmak için???

  41. musti demiş

    ARKADAŞLAR NEBU YABANCI HAYRANLIGIYA ARTIK ONLARDA CİNDE YAPTIRYOLAR SIF MARKA SATIYOLAR BENDE 5 SENEDİR ALDESA VAR COK MEMLUNUM ARTIK TÜRKLERDE BUİŞİ İYİ BİLİYO

  42. musti demiş

    ARKADAŞLAR GECEN BİŞEYE ŞANİT OLDUM KIŞ GELDİ SÜREKLİ CALIŞAN ARABAM BEĞZİNDE SORUN YOK GAZDA CALIŞMAMAYA BAŞLADI BEGZİNDE CALIŞIYO GAZDA GECİRİYORUM SORUNYOL STOP EDİYORUM TEKRAR CALIŞMIYO GİTTİM USTAYA BAKTI MOTORDA SORUN YOKDEDİ GAZCIYA GİTTİM KONTAK DEDİORAYADAGİTTİM BAKTI ANLAMADI ELEKTİRİKCİME GİTTİM BAKTISIKINTIYI CÖZDÜ GAZA GELEN ELEKTİRİK AZ OLUNCA YA CALIŞMAZ YA GEC CALIŞIR AKÜDEN KABLO CEEKTİ GÜCLENDİRİCİ ROLE KODU ONUDA GAZ ELEKTİRİGİNE BAGLATI SAATGİBİ OLDU

  43. lutfi demiş

    arkadaşlar bende reno9 86 model arac var.aracın gazyemesi ve cekişi cok güzeldi yakıt fazlalaşınca buji degişti ve sibop ayarı yapıldı arac bi hafta sonra ısınınca yani 20 kilometre yol yaptıktan sonra gaz yemez oldu sogudugunda düzeliyor sonra isınınca tekrar gaz yemez oluyordu şimdi 30 devre kadar gaz yiyor daha fazla bastıgımda gaz yiyor ama sürat degişmiyor yani 30 devirden sonrası ha var ha yok hale geldi. karbiratörü degiştim baskı balata degiştim sonuc aynı gaz beynini bakım yaptırdım ayar yaptırdım sorun güzelmedi gaz ayarı yaparken durdugu yerde gaz yemesi süper diyor usta ama rampada hic gitmiyor hele bikackişiile gidiyorsan pısıp kalıyor sorunu bulamadık bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim.

  44. salih erinç eğilmezbaş demiş

    iki senedir aldesa oto gaz kullanıyorum eksisi muayenesi yapmak için benzinle çalıştırmak oto tamirciye gittim fakat benzin filtresi tıkanmıştı yeni değiştirdik içindeki benzin iki senedir dura dura solvent olmuştu depoya benzinde koyduk ve arabayı epeyce bir uğraştan sonra çalıştırdık eksoz mayenesine gittik yaptırdık sonra bir müddet benzinle kullandım ve akşam üstü eve benzinde bıraktım ertesi sabah calıştırdıgımda bir türlü çalışmadı buji ve distribütör kapagı degiştirdik ne benzinde nede gazda bir türlü çalıştıramadık bayram da 4 gün uğraştık sonra sibop kapagını söktü üç silindirin emme sipop itecekleri ze şeklinde yamulmuştu yani eski benzin kullamak büyük hata idi arkadaşlara duyurulur sakın eski benzinle çalıştırmayın ve birde o benzin kokusu araba bir haftadır kokusunu gideremiyorum inşallah ileride bir sorun cıkmaz

  45. tolga demiş

    94 model 133 binde brodwayım var ve tüp taktırmak istiyorum. hangi markalrı önerirsiniz ve daha doğrusu bu araçlara hangi marka daha uyumlu? Teşekkürler.

    • salih demiş

      BENDE 91 MODEL BRODWEY VAR ARABAYI HEP BENZİNLE KULLANIYORDUM FAKAT 4 SENEDİR ALDESE TAKTIRDIM 300 KLM 50 BİNLİRA YAKIYOR VE ARKADAŞLAR İNANMIYOR KAÇ KİŞİ YANIMA GELDİYSE DENE ME YAPIYORUZ HEM BRODWEY LERİN ÜSTÜNE ARABA YOK HEMDE ALDESE ARABAYI DEGİŞTİRMEK İSTİYORUM FAKAT BİR TÜRLÜ BU ARABADAN VAZ GECEMİYORUM BİR SÜRÜ ARKAMDA GEZEN KİŞİLER VAR HEP DÜŞÜNÜYORUM HER TARAFI ORJİNALDIR VE DEVAMLI KAPALI GARAJDA TUTARIM

    • Orhan demiş

      Bende de 94 model broadway var. Herşeyiyle orjinal bir araç. Üzerinde zavoli marka lpg var.(İlk defa 2011 Ekimde takıldı) Ardahan’ dan İzmire 2012 haziranında 1696 km yol yaptım yaklaşık 210 – 220 tl gaz yaktı. Aracımdan çok memnunum.

  46. kenan demiş

    Arkadaşlar bende 87 r9 var aldesa beyin takılı full depoyla 45 lik 250 km gidiyor çok yakıyor yani bujilewri yeni deyiştim

  47. fahri demiş

    arkadaşlar bu renault springler için zor çalışıyor diyolar ama benim 96 model spring kışın tek marşta alıyor

  48. ALPER demiş

    ABİ YA KAÇA MAĞAL OLDU HEPSİ

  49. kemal tuna demiş

    ben de 93 model sıprıng almayı dusunuyorum lpg 6000 tl ıstıyor adam kontagı vereyım memleketıne gıt gel egerkı 1 kez teklerse yarı fıyatına verecem dıyor
    sızce edermı burdakı yorumları vede soruları okudum anlasılan pek sorun olmuyor nıyetım vardı sımdı tam anlamıyla alıyorum dıyorum

    • Bence hicbir spring 6000 etmez. 5 civari idealdir. Hatta bence ideal r9 fairwaydir. 1.6 motorla uzun yolda spring-broadway ile 3000 devirde 90 yaparken fairway ile 120 yaparsiniz. Yakitta da afaki fark olmaz. Ben alamadim o baska.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logo

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ photo

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 29 takipçiye katılın

%d blogcu bunu beğendi: