Renault 9 Alırken Nelere Dikkat Edeceğiz ? 3.Bölüm İç aksam, Elektrik ve Donanımların Kontrolü

Bir defa yolunuz elektrikçiye düştü mü maalesef ardı ardına gelen sorunlar sizi bulabiliyor. Bu sebeple alacağımız aracın elektrik tesisatının sağlam ve oynanmamış olması bizim için son derece önemli.

Aracın üzerine sonradan eklenmiş ekipmanların her biri problem olmaya adaydır, o sebeple alacağımız aracın elektrik tesisatının orijinal olmasına dikkat edeceğiz.

Öncelikle aracı ilk çalıştırdığımızda marş motorunu dinlemek gerekiyor, Aracın akü durumu, marş motorunun kömürlerinin durumu ilk çalıştırmada kendisini belli edebiliyor. Zor çalışan arabada potansiyel riskler var demektir. Bazen çok basit bir ayar olabilirken bazende yüzlerce liralık masraf karşımıza çıkabiliyor.

Akünün en son ne zaman değiştiğini kontrol etmekte fayda var, eğer yeni değiştiyse araç sahibinden akü garanti belgesini almayı unutmayın. Ayrıca yeni tip akülerde artık akü durumunu gösteren bir indikatör mevcut.

mutlu_akü

Elektrik tesisatı ile oynanmış olup olmadığını en iyi sigorta paneline bakarak anlayabilirsiniz. Eğer içeride ekstradan kablolar, ekler ve sigortalar varsa sebeplerini iyice sorgulamak gerekir. Her bir kablo kesme işi tesisatı zayıflatır. Motor iç kısmındaki kablolara da göz gezdirin, ekleme kesme olmamasını istiyoruz.

Araba çalışır durumdayken gösterge panelinden akü lambasını gözlemleyin. Normalde bu lamba motor çalışırken yanmaz. Rölantide veya yüksek devirlerde yanıyorsa aracın şarjı ile ilgili bir problem aklımıza gelmeli. Buda alternatör kaynaklı olabilir, alternatörün kömür veya diyotlarında problem olabilir.

akü ışığı

Aracın içerisindeki elektrikli donanımların çalışıp çalışmadığını kontrol etmek gerekir, bunlardan önemli olanları;

-Arka cam rezistansı
-Kalorifer Sistemi Kontrolü:
-Aydınlatma Sistemi
-Müzik Sistemi
-Elektrikli camlar
-Merkezi Kilit Sistemi
-Fan motoru

Reklamlar

3 thoughts on “Renault 9 Alırken Nelere Dikkat Edeceğiz ? 3.Bölüm İç aksam, Elektrik ve Donanımların Kontrolü

Add yours

  1. Hayırlı ramazanlar öncelikle.Paylaşımınız için teşekkürler 1993 model Renault Broadway sahibiyim.İki adet sorum olacaktı. Bilgi veya yönlendirme yapabilirseniz sevinirim.Geçtiğimiz hafta marş motoru kömürlerinin aşındığını söyleyerek biraz rendeledi usta.Çünkü birkaç kere aniden marş basmamaya (ses dahi vermemeye) başlamıştı.Tekrarlamaya başlayınca yeni bir marş motoru alman lazım dedi.Ben de internetten bakıverdim fiyatlar 150 tl aşağı yukarı.Fakat kalitesiz bir şey alıp da daha büyük bir masraf çıksın istemiyorum. Orijinal veya ona en yakın motoru nerede bulabilirim. Bir de rölanti yüksekti (2000e yakın) Atiker servisinden 1000e indirdim.Fakat şimdi çalıştırınca gazı bıraktığımda devir iyice düşüp stop ediyor.Rölanti ayarı yaptırdım bir kere hala devam ediyor.Usta mı yapamadı yoksa başka bir problem mi var?
    Araç içi boyama,kapı döşemesi ve fan temizliğimi forumdaki arkadaşlar ve büyüklerim sayesinde yaptım.Bilgi verirseniz de vermeseniz de teşekkürler şimdiden.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑

%d blogcu bunu beğendi: