Paslı kısımların temizlenmesi ve macunlanmasını bir önceki yazımızda anlatmıştık.
Sıra geldi,temizleyip macunladığımız kısımların yeniden boyanmasına.
UYARI: Eğer tamir ettiğiniz kısım aracın görülebilir bir yerinde ise bu işi yapmamanızı öneririm. Profesyonel alet,ekipman gerektirir. Ancak benim gibi bagajda,halının altında veya contaların altında kalan kısımlara yapmanızda sakınca yoktur. Ufak bir hatanızdan dolayı aracın orjinalliği bozulur,değeri düşer.
Gerekli malzemeler;
-Boya(Aracın renginde,boyacılarda katalogda bulabilirsiniz.)
-Zımpara(macunladığım kısımları zımparalamak için 150lik kullandım)
-Boya kabı ve ince bir fırça(sulu boya forçası olabilir)
Öncelikle macunladığımız kısımların iyice kuruduğundan emin oluyoruz. Eğer kuruma işlemi tamamen gerçekleştiyse boyaya geçebiliriz.
Kuruyan macunlu kısım zımpara ile iyice düzleştirilir ve pürüz kalmaması sağlanır. Açığa çıkan toz bir bez yardımıyla temizlenir.Boya yapılacak alanda toz olmaması gerekir.
Daha sonra boyayı ince sulu boya fırçası ile sürmeye başlıyoruz. Gerekirse maskeleme bandı kullanınki istemediğiniz kısımlara bulaşmasın. İnanın sulu boya yapmaktan çok daha zor bir işlem değil.
Ve çalışmamızın sonucunda bagaj fitilinin alt kısmı;
Sonuçta bizler profesyonel kaporta-boya ustaları değiliz. Bu yazıda paslı kısımların büyümeden kendi imkanlarımızla nasıl temizlenip korumaya alınabileceğini anlatmaya çalıştım. Bu sebeple eğer paslanma ilerlemiş derecede ise işin ustasına başvurmakta fayda var.
Bir sonraki yazımızda kapı içlerine korozyonu önlemek için zift uygulaması yapacağız.
bu boyayı böyle yapmak yerine sprey kullansak olmaz mı?
BeğenBeğen
Aynı renk sprey bulunabilirse çok iyi olur.Ben pek araştıramamıştım.
BeğenBeğen
evet kullanım açısından rahatlık olur. şu düğün işini atlatayım istanbulda araştıracağım.
BeğenBeğen
üstad sana bir soru yöneltmiştim ama cevabını hala alamadım.sorum şuydu: bende araçla ilgili bir site kurmak istiyorum. (wordpress) bununla ilgili pek bilgim yok. bana yardımcı olursan sevinirim. mailim i yazdım. döküman veya site ismi verirsen sevinirim saygılar….
BeğenBeğen
http://www.wordpress.com adresinden ücretsiz bir blog sayfası oluşturabilirsiniz.Arayüz türkçe.Sıkıntı yaratacağını sanmıyorum.Yardım konularına bakarsanız herşeyi açıklamışlar.Ben o konualrdan yararlandım.
BeğenBeğen
siten çok güzel olmuş. eline sağlık…
BeğenBeğen
arkadaşı8m emeğine sağlık çok faydalı ve basit çözümleri güzel ve yalın bir şekilde anlatmışsın,paylaşımcı duyguların için seni kutlarım
BeğenBeğen
D.kara;
2006 Ağustos ayından beri siteyi yayınlıyorum.
Şuanda 50000 ziyaretçiyi geçtik:)
Umarım tüm renault9culara faydalı bilgiler verebiliyorumdur.
Sizlerinde paylaşımları ile daha da faydalı bir blog olacağı inancındayım.
BeğenBeğen
Araçta görünmeyen yerlerindeki küçük paslı bölgeler ,sadece iyi zımpara yapılıp sprey boya ile boyansa paslanmayı durdurur mu ; yoksa yanlış bi işlem mi yapmış oluruz? Emeklerin için teşekkür ederim.
BeğenBeğen
paslı yerler zımparala sonra macun cek düzelt sonra 1 kat astar boya at en son kendi boyasını at bence en iyisi bu
BeğenBeğen
1991 model reno 9 gtc aldım,brodway la bir fark göremedim,tek farkı camların otomatik olması mı,benimki otomotik değil,gtc ile broadway ın farkı nedir slm
BeğenBeğen
merhaba arkadaşlar bende 94 model fairway var bizim arabanın bi kaç yerinde çizik vardı onları boyamak için kaportacı tanıdığımıza gittik renault 9 larda buz beyazı 389 no lu baya kullanmak lazım ama bunun spreyi yok bi yardımcı olabilirmisiniz
BeğenBeğen
Bu siteyi hazırlayanlara, emeği geçenlere, katkıda bulunanlara sonsuz teşekkürler iyiki varsınız. Bilgi paylaşım dolu nice nice günlere, aylara, yıllara…
BeğenBeğen
merhaba. 389 buz beyz boya ( DYO ) spray olarak piyasada bulunmamakta. fakat herhangi bir oto boya malzemesi satıcısından akrilik boyayı spray olarak hazırlamasını isteyebilirsiniz. bunun maliyeti yaklaşık olarak 400 gr. boya 10 tl. civarında olacaktır.
BeğenBeğen
merhaba. benim sorunum kapı altı çürükleri. geçen hafta kaportacıya götürdüm usta bana bunun çok maliyetli uzun bir iş olduğunu marpiyerlerin değiştirilip takılması gerektiği çürüğün kanser gibi işemiş olduğunu söyledi 1.200 lirayı geçeceğini söledi maliyetinn sizce abartılı mı?
BeğenBeğen
Hocam kalın zımparadan sonra birde su zımparası yapsan daha pürüzsüz olmazmıydı?
BeğenBeğen
aynn abı super bır bılgı tsekkurlşer
BeğenBeğen
bu sitede çok güzel arabalar var en güzrlide modifiye edilmiş BRODWAAAAAY
BeğenBeğen
bu sitede çok güzel arabalar vaR
BeğenBeğen
ben ücretsiz site kurmak istiyorum.bunun için ne yapmam gerekiyor?yardım edebilirmisiniz?
BeğenBeğen
ben bu siteyi cok beğendim çok güzel arabalar var çok hoşuma gitti. bende site kurcam.ne yapmam gerekir.
bunun için yazılarda yazdım bu site güzel olmasına güzel ama plakalar yüzünden arabaları göremiyorum.
bana yardım edebilirmisiniz?
şey aslında uzun yazı yazmak istemedim.
ben gerçekten bu siteyi o kadar çok beğendim ki!
ama şu plakaları çekseniz
daha iyi olur.
bence
BeğenBeğen
bende aracımın çamurluk ağzını yaptım ama tekrar pas tutmaya başlamış bence işi ustasına bırakmak lazım bazı konularda herseyi biz yaparsak kaportacılar dükkanı kapatsın değilmi.
BeğenBeğen
Merhaba arkadaşlar,Ülkemizde Renault Marka otolar çok yaygın ve tutulan otolardır.Çünkü sağlam ve dayanıklı otomobillerdir..!bu durum bazı uyanıkların oldukça iştahını kabartmaktadır.Özellikle Kaporta aksamları konusunda her zaman ORİJİNAL kaporta almaya,bulmaya çalışınız…!Orijinal kaportalara fabrika;çürüme ve paslanmaya,oksitlenmeye karşı KATOFOREZ denilen kimyasal bir işlem yaparak hem çürümeyi,hemde paslanmayı önlüyor..!piyasada ucuz satılan kaportalar ise nane molla..!3 günde çürümeye,pas tutmaya başlıyor..!ölçüleride oldukça bozuk,tam yerlerine oturmuyor..!ve kesinlikle emniyetli değiller..!
BeğenBeğen
Orjinal kaporta aksamları,far,stop,sinyal,tampon,mekanik,elektrik v.b yedek parçalar için Tel:0.506.233 36 94
BeğenBeğen
Merhaba Arkadaşlar, Bu paylaşımdan ilhamlanarak bende boyamayı denedim,kapı altındaki paslı bölgenin boyandığı anlaşılmıyor bile. Birkaç malzeme daha ekleyerek çok daha profesyonel bir çalışma yapabilirsiniz, İlk paslı yüzeyi 120 kum zımpara(kuru) ile temizledikten sonra Kağıt bantla boyanmasını istemediğiniz yerleri kapatın. Sprey astar ile bir kat kapatıyoruz. Macunu yukarıda anlatıldığı gibi tatbik ediyoruz, macunu 120 kum zımpara ile (kuru) iyice düzleştiriyoruz, elinizi sürdüğünüzde pürüz gelmeden kaportanın geometrisine uygun bir şekilde akıyorsa zımpara kağıdının izlerini 240 kum zımpara ile gideriyoruz. Macunun üzerine tekrar sprey ile astar atıyoruz ve tüm bantları söküyoruz, önce 400 kum zımpara ile sonrada 800 kum zımpara ile(sulu) yüzeyi iyice pürüzsüzleştiriyoruz. Oto boya satan birine hazırlatabileceğiniz sprey boyayı tatbik ediyoruz boyanın kurumasının ardından sprey vernik ile yüzeyi parlatıyoruz. 70×10 cm lik girintili bir alanı ilk denememde 4 saatte yaptım ve malzemelerin tamamını 100tl ye aldım. Umarım paylaşım faydalı olmuştur..
BeğenBeğen