TEKNİK DÖKÜMANLAR

Renault 9 Faz 1 Kullanıcı kitapçığı
“Araçlarımızın detaylı özelliklerini ve donanımlarının kullanımını anlatan klavuz”
İNDİR ( 5MB )

Renault 9 Faz 2 Kullanıcı kitapçığı
“Araçlarımızın detaylı özelliklerini ve donanımlarının kullanımını anlatan klavuz”
İNDİR

Renault 9 Faz 3 Kullanıcı kitapçığı
“Araçlarımızın detaylı özelliklerini ve donanımlarının kullanımını anlatan klavuz”
İNDİR

Renault 9 Bakım Karnesi

“Her 7500km’de bir hangi parçaların kontrol edilmesi ve değişmesi gerektiğini gösteren kitapçık”
İNDİR ( 1MB )

Renault 9 GTL Renk Kataloğu (1985-1986 )
GTL modeline ait renkler , boya kodları ve iç giydirme temalarının bulunduğu resmi broşür.
İNDİR

Hava Filtresi Değişimi
“Pdf dosyası halinde bilgisayarınıza indirebilirsiniz”
İNDİR (0.25 MB)

Renault 9-11 Haynes Manual
“Renault 9 için hazırlanmış İngilzice bakım kılavuzu. Çok detaylı ve faydalı bir döküman”
İNDİR (50MB)

Revue Technique Automobile Renault 9-11
“Renault 9 ve 11 serisi araçlar için fransızca teknik kitap”
İNDİR(26MB)

Renault 9 Türkiye Yedek Parça Kataloğu
“1985-2000 arası tüm modelleri kapsayan yedek parça referans kataloğu”
İNDİR(26MB)

L’Expert Automobile Renault 9 et 11
“Renault 9 ve 11 serisi araçlar için fransızca teknik kitap”
İNDİR(80MB)

Renault 9 serisinde kullanılan motorların teknik kitapçığı
“Teknik özellikler,reflikiye nasıl yapılır ve daha detaylı bilgiler”
İNDİR ( 18 MB )-Fransızca

Renault 9-11 serisi araçlara ait parça referans kitapçığı
İNDİR ( 13.3 MB )

Renault 9 Fairwaylerde kullanılan C2L kodlu motorun teknik kitapçığı(İspanyolca)
İNDİR(3MB)

Manuel Vites Kutusu Teknik Kitap (Fransızca)
MR-BV-JB-JC Vites Kutusu

Manuel Vites Kutusu Teknik Kitap (İngilizce)
İNDİR

Otomatik Vites Kutusu Teknik Kitap (İngilizce)
İNDİR

Renault 9 ve 11 Karbüratör Teknik Kitap ( Fransızca )
MRZenith MRWeber MRSolex

F kodlu motor(Renault11) Teknik Kitap ( Fransızca )
moteurf

Cleon Motor (Renault9) Teknik Kitap (Fransızca)
MR-MOT-C-(E)

Fabrikasyon LPG sistemi Teknik Kitabı ( Fransızca )
MR-BI-CARB

Fabrikasyon Yol Bilgisayarı Teknik Kitabı ( Fransızca )
MRORDIDEBORD

Otomatik Ateşleme Sistemi Teknik Kitabı ( Fransızca )
renix renix2

Elektrik Şeması ( Fransızca )
schemaelecr11mod86-screen

Renault 9-11 Turbo Teknik Kılavuz ( Fransızca )
150 hp ve 180 hp lik Grup N ralli kitleri ile ilgili teknik bilgiler
r11grA_150ch
r11grA_180ch

Renault 11 Bakım Kılavuzu ( İspanyolca )
İNDİR

Renault 9-11 Bakım Kılavuzu ( İspanyolca )
İNDİR

Renault 11 Kullanım Kılavuzu ( İspanyolca )
İNDİR

Not:Dosyaları açmak için bilgisayarınıza “Adobe Reader” programını kurmalısınız.

TEKNİK DÖKÜMANLAR’ için 87 yanıt

Add yours

    1. Renault11 1988 model için şanziman yağı kaç numara konur bilgisini bulamadım yardımcı olabilirisiniz?

      Beğen

  1. hocam 40 ile 120 arasında bulabilirsin 60-70 arası senin işini görür almadan önce özelliklerini iyi bak çok fazla cafcalısını alma bende aldın 6 ay önce takmaya 30-40 istiyorlar neyse taktıralım dedim adamlar eline yüzüne bulaştırdı sonunda bozuk dediler.diyecegim uzmanına götür.baba meslegi elktironik oldugundan kendim taktım.ama memnun degilim dediğim gibi çok özelliiği var.artı tüm özelliklerinden faydalanman için full bağlat(kabloların hepsini bağlamak işlerine gelmiyor çünkü uzun zaman alır.adam kapıyı açtı kapattımı tamam diyor)tam bağlamak 1saat diğer sekilde 15 dakika.işini ğörecekse sadece uzaktan kumanda al oda 25 ytl marka clone gibi bişey

    Beğen

  2. çok fazla özellik dedigim ben uzaktan arabayı durdurabiliyorum (200metre düzlükte)giderken emniyet için kapıları kitliyor.kontagı kapatınca kapıları açıyor.(ben bu özelliği sevmiyorum çunkü 5 dakika yol gidiyorum ikde bir açılıyor kapanıyor)araç bir ay çalışmazsa akü zayıflıyor)

    Beğen

  3. dün bizim aracın kilidini bir broadwayin anahtarıyla açmışlar. çok şaşırdım. demekki aracımızı ha kilitlemişiz ha kilitlelemişiz açması bu kadar kolay.

    dediğiniz gibi acilen bir alarm bulup taktırayım ben.

    tşk.

    Beğen

  4. amma saçma ya ben nasıl güvenip bırakacam aracımı. 😦

    bu arada bugün aracımı aldım. lgp taktırmıştım ya. ilk gaza bastığımda inanamadım, araç çok atikleşmiş, daha seri çalışıyor. özellikle vuruntu olayına inanmamıştım ama gerçekten yok. ilk gezintimde tek sorun olarak vites geçişlerinde biraz çekişten kaybediyor. önceleri 2500 devirde vites atarken 3000 devirde vites atarak açığı kapatmaya çalıştım. şimdilik sorun yok gibi. yeni gelişmeleri bildiririm. lgp takacak arkadaşlara benimde bir katkım olsun 🙂

    Beğen

  5. Tamer dostum;
    LPG montajı ile ilgili fotoğraf çekebilirsen sitede yayınlarız.Taktıracak olan arkadaşlara yol gösterir.
    Hayırlısıyla kullanman dileğiyle…

    Beğen

  6. montajın nasıl yapıldığını görmedim. ancak en kısa sürede takılan parçaların vazifesini öğrenip faydalı olabilecek bişeyler yaparım.
    bu arada araba iyice çekişten düştü. bir kaç depo tüketip ayar gerekiyormuş. 3. viteste yine vites isteyen yerleri 1. vitesle çıktım 😦

    Beğen

  7. haa evet ben gittiğimde başka araçlara deniyorlardı onu. araçtaki bir fişi ara bir kabloyla laptop ta bir programdan bakıyorlardı galiba o…

    Beğen

  8. O bakılan araç enjeksiyonludur ve sıralı sistem LPG’ye sahiptir.Sıralı sistem LPGde tüm ayarlar bilgisayar ile yapılıyor.
    Benim bahsettiğim aracın egzoz gazını analiz eden cihaz.

    Beğen

  9. Arkadaşlar eksoz gazı ölçme cihazı gaz ayarı ile bağlantısı yok.karbon gazını ölçmek için o cihaza bağlarlar.Hatırlarsanız ve dikkatli iseniz bu cihaza bağlanıp da ayar yapılan benzili araçlarda her zaman yakıt sarfiyatı fazla olur.
    Tamer kardeşim senin aracın çekmemesinin nedeni ya gaz vanası fazla kapalıdır,veya hava filtresi hava alıyor olabilir.Gaz bağlandığı zaman hava filtresini çok iyi kapatın fazla hava aldığında motor düzgün çalışmaz..

    Beğen

  10. Cunyet-34 dostum;
    Tecrübene saygım sonsuz ancak benim araştırdığım kadarıyla LPGli yada benzinli araçlarda ayarlamalar egzoz emisyon sonuçlarına göre yapılıyor.
    Diğer türlü ustanın kulağıyla yapılan ayarlamalar bence sağlıklı değildir.
    Ancak LPGli bir aracım olmadığı için kesin konuşamıyorum.
    http://www.2a-lpg.com/forum/showthread.php?t=65 bu sayfada açıklamada bulunulmuş.

    Buarada aracım benzinli ve ayarı yetkili serviste gaz analiz cihazı ile yaptırıyorum.Tüketimim neredeyse fabrika verilerinde:)

    Beğen

  11. Evet dostum benim de aracım benzinli,ama ben daha önce gaz yeni çıktığı zamanlarda daha toros’uma bağlattım.çok da randımanlı ve ucuz gezdim.Daha sonraki araclarıma bağlatmadım şu an kullandığım Spring’ime de bağlatmadım.Karbüratörcü de geçen yıl bir Karbüratör temizliği ve bakımı yaptırdım.o günden bu güne kadar yakıtımdan çok memnunum.Ben bu konuda biraz titizimdir arkadaşım yakıta çok dikkat ederim,yani parasal açıdan kastedmiyorum iyi bir karışım açısından söylüyorum.Ama şuna çok şahit oldum eksoz muayenesine gittiğimde onlar karbon miktarını geçerli değerlere getirmek için yarladıklarında yakıt sarfiyatım kesin artıyor ve ben zaten smuayeneden sonra yine eski ayara getiriyorum.Ve inan ki uzun yolda benim yakıtım asla km’de 190,000 TL’yi geçmez.LPG’de zaten karbon gazı hemen hemen sıfırdır onun için bu alete bağlanmasına gerek yok kanımca.Çünki bunun ayarını gaz vanasından ve gaz kafasındaki hava ayar vidalarından yapıyorlar.Ancak bunu benzinlilerde olduğu gibi karbon ayarı için yapmıyorlar.Ama para almak için bağlıyorlar tabii.
    Bir şey daha söylemek isterim arkadaşım iyi bir ustan var ise emin ol kulakla yapılan ayar çok daha hassas oluyor.Tabii bir de karbüratörün memeleri çok önemli(benzinli araclarda).
    Tamer arkadaş yeni bağlatmış ama aracı çekmiyormuş tahminim kesin gaz vanası çok kısılmıştır,tabii bu birkaç kez gidip gelecek taktırdığı yere tam bir ayar tutturana kadar.Arkadaş yine buraya yazsın yaptırdığı işlemi ve aracı ne duruma geldiğini bizlerin de bilgisi olsun.Saygılarımı sunarım.Hepinizin yolu ve farları açık olsun.

    Beğen

  12. cüneyt kardeş haklı çıktı. usatanın yanına gittim. bana vanayı gösterdi yarım tur çevir bir dene dedi. ben tam tersini yapmışım iyice çekmez oldu 🙂 sonra dediği yönde yaptım, diyebilirim ki eski performansına çok yaklaştı. hatta haftasonu 7 kişi ve bagajda yükümle beraber hiç sorunsuz gittim. ışıklarda ilk kalkışta gerçekten hızlıydı. birşey dikkatimi çekti motor devri çok çabuk yükseliyor. benzinde bu kadar değildi. müsait zamanda tek başıma kalırsam daha iyi test etmeye çalışacağım. bu lpg nin en hoş tarafı araç çok sessiz çalışıyor. eskiden gürültülü gelirdi motor sesi. şimdi 4000 devire çıkıyor ona rağmen sessiz.

    cüneyt kardeş senin aracın karbürötürü temizmiş demek. benimki sorunluydu. 350 yakıyordu. karbüratöre yapacağım masrafta bundan çok farklı olmayacaktı. çünkü komple yenilenmesi gerekiyormuş.

    lpg benzinden daha temiz ve ucuz. ayrıca tüp takılırken tankını inceleme fırsatım oldu. çok kalın malzemeden yapılmış. emin olun benzin depolarımız bu kadar dayanıklı ve sağlam değildir. sırf cebimiz için değil çevremiz için özellikle ülke ekonomisi için lpg yi tavsiye ediyorum.

    Beğen

  13. Senin adına sevindim Tamer kardeşim,aracını güle güle kullan.Allah kaza bela vermesin,yolun hep açık olsun.
    Arkadaşlar bazı şeylerden insanda psikplojik olarak etkilenirler.Örneğin en basiti aracın çok pis olduğu zaman sanarsınız ki arabam dağılmış hiç gitmiyor gibi olur,ama bir yıkamacıya gdip temizlettiğiniz zaman sanki bambaşka bir arabanız olmuş gibi gelir insana.Aynı şekilde bakım yapıldıktan sonra da bu böyle olur =:)
    Unutma arkadaşım gazlı arac benzinli kadar seri olamaz,ha bir uyarı daha yapmak isterim sana ve bu sitedeki bütün arkadaşlara sollamaya kalktığınız zaman aman çok dikkatli olun ilk zamanlarda çünki LPG’li arac Benzinli gibi seri olmadığı için daha geç süratlenir makasta kalmayın sakın.

    Evet eğer uzun yolda 350 yakıyordu isen karbüratöründe bir sorun varmış demek ki.Sen bu şekilde yapmakla iyi de yapmışsın kardeşim,madem yenilemen gerekiyordu karbüratörü ona vereceğin parayı LPG’ye vermen daha uygundu.Haklısın.

    LPG tanklarına gelince tabii ki belli bir basınc’a dayanıklı olması gerekir o sebele çelik malzemeden yapılır.Ama benden sana bir uyarı aman dikkat et herhangi bir gaz kokusu alırsan sakın sigara,çakmak,vs. yakma kaçak olabilir.Böyle bir durumda ne yapacağını bilmiyorsan yapacağını hatırlatmak isterim arkadaşım.LPG DEPOSUNDA CIVATA GİBİ VANALAR GÖRECEKSİN BUNLARDAN BİRİ KARBÜRATÖRE GİDEN GAZ İÇİN DİĞERİ DE DEPOYU DOLDURMAYA YARAYAN VANADIRÖZELLİKLE KARBÜRATÖRE GİDENİ DERHAL KAPAT GÜVENLİK AÇISINDAN.
    Aman LPG kullananlar çok dikkatli olssunlar bu konularda.Saygılarımla dostlarım

    Beğen

  14. cüneyt önerilerin için teşekkür ederim. o vana olayına bir bakacam yerlerini görmemiştim. sonuçta kul yapısı Allah korusun hepimizi.

    bende aracımı ilk gördüğümde temizdi çok beğendim, sonradan kirlenince hiç sevmedim. ara sıra yıkatıyorum harbiden güzellşiyo kerata…

    ufak sollamalar yaparken o hantallığı hisstmiştim. araç biraz geç sürat alıyor. tehlikeden uzak yaşamak lazım. nede olsa can taşıyoruz.

    Beğen

  15. Çalışmalarında başarılar dilerim…Biraz dolaştım…Çok faydalı bilgiler içeren bir web sitesi olmuş…

    Beğen

  16. arkadaşlar herkese selam öncelikle site süper olmuş.
    ben yeni aldığım 1993 model spring e lpg taktırmak istiyorum fakat aklımda hep soru işaretleri oldu.lpg taktıdıktan sonra yakıt ne kadar düşer? bi de arabayı ben ilk sahibinden aldım ve daha orjinal 68000km de. lpg takıp motora yazık edermiyim diye düşünüyorum. bu konuda lpg li spring kullanan arkadaşların görüşlerini almak istiyorum. herkese selamlar

    Beğen

  17. arkadaşlar merhaba bu siteyi tesadüfen buldum .çok güzel yararlı bir site. benim de 97 tüplü brodway ım var yeni aldım.hafif yokuşta gaza basıyorum gaz yemiyor araba sanki daha gitmiyor gibi bu neden olabilir. bu normalmi ? birde çok çabuk vites istiyor bu normal mi?birde tüp dolu olduğu halde tüp göstergesi kırmızı yanıyor bu nedendir.

    Beğen

    1. ömer arkadaşımm bunun baskı-balatadan bi alakası yok baskı-balata olsa kaçırdığını anlarsınn zaten sen arabanın gaz ayarına bi baktır..LPG göstergesine gelince bazen LPG tankıyla göstergeninn markası veya özellikleri tutmadığından dolayı hep kırmızı ışık yanar.. Sen bi tankın ile göstergenin markasına bak eğer ki tutumuyorsa bil ki ondandır.

      Beğen

  18. birde çok çabuk vites istiyor bu normal mi?
    Debriyaj baskı balatayı kontrol ettirin.

    hafif yokuşta gaza basıyorum gaz yemiyor araba sanki daha gitmiyor gibi bu neden olabilir
    gaz ayarını kontrol ettirin.

    birde tüp dolu olduğu halde tüp göstergesi kırmızı yanıyor bu nedendir.
    göstergede problem olabilir.yenisi ile değiştirip deneme yapın.yoksa şamadıradandır.

    Beğen

  19. Renault9 ilgilendiğin için çok sağol.Debriyaja basarken ayağımı çok yoruyor .sıfır aldığım 2004 model opel meriva vardı.onu sattım onun alışkanlığından mı bilmiyorum .1 ve 2 viteslerde geçişlerde zorlanıyorum.Debriyaj baskı balatayı değiştirmek gerekirse kaça çıkar.vites geçişleri o zaman rahatlar mı?

    Beğen

  20. Kesin sorun baskı balatadamı bilemiyoruz.İyi bir ustanın görüp teşhis etmesi gerekir.
    Merivanın debriyajı ile r9’unki kesinlikle kıyaslanamaz zaten:)
    Debriyaj seti orjinal 100-120 YTL(Valeo).İşçilik tam bilemiyorum ama 50-100YTL arası olabilir.
    Debriyaj yumuşar,yakıt tüketimi azalır,performans artar.

    Beğen

  21. Vites geçişleri zor oluyorsa vites kutusununda bakıma girmesi gerekebilir.Öncelikle vites kutusu yağını kontrol edin,gerekiyorsa değiştirin ve bir kutu şanzıman katkısı atın içine.

    Beğen

  22. ACABA AŞAĞIDAKİ SİLECEK BRODWAY A UYAR MI?

    ModaCar Yeni Nesil Banana Model Silecek Süpürge Seti 471113 38 cm

    Yeni nesil araçlarda kullanılmaya başlanan,BANANA modeli silecek süpürgeleri eski tip sileceklere oranla 4 değil 20 noktandan basmaktadır.Bu cam üzerindeki silme oranını yükseltmektedir. Aracınız ne marka olursa olsun eski sileceği çıkartıp bu model sileceği içindeki aparatlarla kolayca takabilirsiniz.
    Paket içeriğinde 2 ad silecek süpürgesi gönderilmektedir.
    Silecek boyunu aracınızda ölçerek yukarıdaki seçeneklerden cm ini belirleyiniz

    Yeni nesil araçlarda kullanılmaya başlanan,BANANA modeli silecek süpürgeleri eski tip sileceklere oranla 4 değil 20 noktandan basmaktadır.Bu cam üzerindeki silme oranını yükseltmektedir. Aracınız ne marka olursa olsun eski sileceği çıkartıp bu model sileceği içindeki aparatlarla kolayca takabilirsiniz.
    Paket içeriğinde 2 ad silecek süpürgesi gönderilmektedir.
    Silecek boyunu aracınızda ölçerek yukarıdaki seçeneklerden cm ini belirleyiniz

    Beğen

  23. Merhaba arkadaşlar

    Debriyaj çatalının çalışma şekli ile ilgili hertürlü teknik bilgi
    resim anaimasyon v.s. ihtiyacım var. Nereden bulabileceğim konusunda
    yardımcı olabilirseniz çok sevinirim

    Beğen

  24. Arkadaşlar herkese kazasız günler dileyerek sizlere iki sorum olacak yardımcı olacaklar için şimdiden teşekkürler.soru1-gösterge paneli lambaları bazen yanıp bazen yanmıyor acaba neden?
    soru 2- Bazen birinci vitese taktığımda araba geri viesine geçiyor birinci vitese geçmiyor acaba neden olabilir?

    Beğen

  25. renault 11’in 2.viteste iken yavaşlamamız gerekiyorsa kaç km’nin altında 1.vitese geçer? bazen fazla yavaşlamazsam, 1.vitese geçirmek istediğimde vitesten gacur gucur sesler gelebiliyor. ama arabanın baskı balatası yeni takıldı ve orjinal.

    Beğen

  26. site gerçekten güzel olmuş benim sorum şu az çok bende arabalardan anlarım yarı sanayiciyimdir. yakıtı nasıl en aza düşürebiliriz bu gaz ayarlarına ben pek inanmıyorum. çünkü usta sadece gaz vanasını ayarlayarak bi ayar yapıyor hiç ne platine ne avansına bakmıyor bence amaç sadece para almak benim bildiğim ayar bujisinden kablosundan meksefe platin avans kabrötör ayarından sonra tüp ayarı yapılır tabi kimsenin bu işine gelmiyor güzel ayar bilen varsa yorumlarını bekliyorum çünkü reno 9 springe (1.75 ytl)105 lira yaktıranlar var bu nasıl oluyor bende 131 var 1300 motor 140 yakıyor burdakileri okuyorum 160 liraya bile iyi diyolar ama en kısa zamanda reno 9 alacam siteyi sürekli geziyorum

    Beğen

  27. 92 model brodwayım var.artvinde yaşıyorum.yollar genellikle rampa.lpgnin litresi 1,82 ytl.aracım şehiriçi 220-240 arası yakıyor.normal midir?Yorumlarınızı bekliyorum.Herkese kazasız sürüşler diliyorum.

    Beğen

  28. Arkadaşlar , öncelikle bu siteyi hazırlayanların, ellerine, yüreklerine sağlık. Ben 92 Broadway kullanıcısıyım. 9 ay önce lpg taktırdım. keşke 3 yıl önce taksaymışım. Gerçekten çok memnunum. 198.000 de ve hala canavar gibi çekiş var. ustamda çok iyi ustadır. sağolsun. ne kadar basarsam o kadar gidiyor. En önemlisi uzun yolda 170-175 ykr yi geçmiyor. tüp kendini amorti ettiği gibi, arabayıda neredeyse amorti etti. Lpg taktırmak isteyenlere kesinlikle tavsiyem , BRC markalı olan..herkese kazasız yolculklar dileğimle saygılar.

    Beğen

  29. sevgili arkadaşlar samsundan herkese selamlar bendede 94 model spring var yakıt yönünden baya cimri şehir içinde 1.80  şehir dışında 1.20 ytl yakıyor beyin olarak italyan landi cihazı var 3sene oldu taktıralı miksersiz  karbüratöre alt emme manifoltuna yakın bir delik delinip vidalı bir gaz sibobu takılıyor ve öncelerdeki takılan mikserli halinde arabanın çekişinde kayıp kerkinme yokuş aşağı inişlerde stop etme kalkışta sirkeleme araba ısındıktan sonra stop ettiğinde tekrar çalıştırdığında çalışmama gibi sorunlarla karşılaşıyordum bunların hepsi düzeldi benzinde çalışıyormuş gibi atak seri hızlanıyor tavsiye ederim…

    sizlere soracak olduğum bir sorum var spring,e broadway deki gibi elektronik ateşleme takıla bilirmi? yapılırsa nasıl sonuç verir??

    Beğen

  30. Mrb
    Brodwayla Fairway arasında kaldım.Gönlüm diyorki 91 brodway alacağına aynı paraya 94-95 fairway al.ama hangisini alırsam alayım lpgli kullanacam ve 3-4 yıl kullanacam sizce yakıt olarak çok fark varmıdır bi fairway kullanıcısı olarak tavsiye edermisiniz ? birde fairwayda arjantin yapımı motor bulunuyormuş hiç problem çıkarttımı ? Yardımcı olursanız çok sevinirim.cevaplarınızı eraykoyulhisarli@hotmail.com adresine atarsanız çok sevinirim
    Saygılarımla

    Beğen

  31. arkadaşlar benim broadvay ortalama 200 yakıyo çokmu çoksa neden acaba ha lpg nin markası voltran…. yardımcı olursanız sevinirim
    arabayıda devirli kullanmama rağmen….

    Beğen

  32. ömer kardeşim lpg 200 yakyosa çok aşırı yaw bide devirli kullanyorum diosun bnce bi ustaya göstermen lasım ençok 160 170 kuruş yakması lasım

    Beğen

  33. 93 r9 var memnunum yalnız geri fitese zor geçiyor yarddım bekliyorum teşk. siteyi tesadüf olarak buldum faydalanacağım inşallah

    Beğen

  34. Augsburglu,
    ben ikaz lambaların nasıl bağlanacağını merak ediyorum.Şema varsa bana gönderebilirmisiniz.Arabamı alınca vermediler.Benim görüşüme göre gösterge modüler olmalıdır.USB girişleri yapılmalıdır.Gösterge kolaylıkla çıkartılabilmeli,socketler görülebilir yerde olmalıdır,ulaşılabilmelidir,gerektiğinde çıkartılıp,yeniden kolaylıkla bağlanabilmelidir.

    Beğen

  35. Merhaba Arkadaşlar…
    Ben 87 Model renault 9 kullanıcısıyım.Aracımın içine digital bir panel yerleştirmek istiyorum.Bu panelden aracın gerçek hız bilgisini gerçek motor devrini okuyacağım.Yani binevi yol bilgisayarı yapıyorum.

    Sizden birkaç teknik değer istiyorum.Öncelikle motor kasnağı su devirdaim kasnağı ve şarj dinamosu kasnağı var ve bunlar bir kayışla motor kasnağı sayesinde tahrik alıyor.Benim sizden isteğim motor kasnağının hassas ölçüsü.Kayışın oturduğu bir kanal var o kanalın yüksekliği.Yani o kasnağın kanal içi ve kanal dışı olarak yarıçapları.

    Beğen

  36. merhaba arkadaşlar gerçekten çok faydalı bir site olmuş.Emeği geçenlerin ellerine sağlık…Bendede 87 model renault 9 otomatik var.6 yıl önce bir bayandan aldık hala canavar gibi.araçla ilgili yaptırmam gereken şeyler var yağ değişimi,gaz ayarı ve göstergeler çalışmaması gibi..Ankara da ikamet ediyorum bunları yaptırabileceğim sağlam bir yer var mı.Yenimahallede olsa çok hoş olur..kendineze iyi bakın.Rabbim kaza bela vermesin.Allah sizleri ve beni her türlü kazadcan beladan esirgesin

    Beğen

  37. Hi,

    I am a resident of the small island of Mauritius in the Indian Ocean.

    I just bought a 1988 Renault 9 and re conditioning it.

    I am looking for any spares for the Car, specially the rear tail lights.

    Thank you for replying on my mail: shane_dhun@yuahoo.co.in.

    Best regards,
    Shane

    Beğen

  38. şimdi arkadaşlar, biraz takip ettimde genelde sıkıntılar aynı.
    benimde 93 spring var ne halt ettiysek yakıtı düzeltemedik. onun haRİCİNDE ARABA 10 NUMARA. tahminim bu arabanın platini değişmesi lazım. ama orjinalı nerde bulabilirim ve marka olarak hangi markadır. inanın ustalarda fazla size güvenesim geliyor. teşekkkürler

    Beğen

  39. arkadaşlar benim arabam 92 moddel brodvay şu günlerde takırtı tukurtu yollarda giderken ön taraftan vurma gibi ses geliyor,sonra direksiyon simidini sola tam çevirip tekrar düzeltmeye başlarken zorlanıyor,sonra araba sabitken direksiyonu hızlı bir şekilde sağa sola hareket ettirince tık tıktık direksiyondan ses geliyor ayrıca buses ön alt takımdan hissediliyor.acaba bu arıza neyden kaynaklanıyor arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim ayrıca bana maliyeti ne olur.teşekkürederim saygılar

    Beğen

    1. direksiyon tıkırtı burcu dur muhtemelen baya ucuz bişey 10-20 tl gibi işçilik fazla tutacağınıda zannetmyrm

      Beğen

  40. RENO 9 92 MODEL ARACIM VAR KARBRTOR DELINDI FRANSADAN YENISI GELECEK AMA 92 MODEL OLRAK MI SIPARIS VEREYIM YOKSA RNİ GTC VEYE MENEGER MODELLERININ KARBRTORLERI DE OLURMU SORM BU CEV VER TESEKKR EDERIM
    CUNKU ARABA YASLI PARCA OLMAYABLIYOR

    Beğen

  41. arkadaşlar reno 9 zum var önlerde tozluklar var arkalara da sldım fakat takacak kimseyi bulamadım. ben taka bilirmiyim . aban yardım ederseniz sevinirim.

    Beğen

  42. Herkese merhaba. Yaklaşık 2 ay önce ilk sahibinden 93 model spring aldım. Arabadan çok memnunum ancak ufak bi sorun var. Arkadaşımda 87 broadway var ve 2500 devirde 100 km hiza ulaşıyor. Benim araba ise 3000 devirde ancak 90 km yapıyor. Bunun sebebi konusunda bilgisi olan varmı. Ha bide arkadaş arabasını rekteflye sokmuş motor yapılmış. Benim motordan bi sorunum yok masallah tıkır tıkır çalışıyor. Ancak bu devirde neden bu kadar yavaş gittiğini anlamadim. Bilgisi olan varsa yol göstersin. Teşekkürler…

    Beğen

  43. 2011 model reno master aldım.sıfır olarak.ancak az bir yük atınca kamyonetimin altı yani depo ve eksoz umulmadık az bir kasiste yere değiyor ne yapmalıyım.

    Beğen

  44. Mrblar bende 97 brodway rn modeli var uzun yolda 7.6 s.ici 10.5 yakiyor lpg yi opetten aliyorum lt fiyati 2.52 cokmu yakiyor acaba. Birde debriyaj cok sert geliyor kalkista sikinti oluryor nasil yumusatabilirim. Simdiden tskr.

    Beğen

  45. selam arkadaslar acil Renault Broadway ecu(beyin) şeması lazım (E7J 700)ecu seri no:-S101718103P H­OM7700749946-.yardımcı olabilecek arkadaslar varsa şimdiden tesekkurler..

    Beğen

  46. Kolay gelsin 1.7 flashim var cami hafif araladigim zaman arabanin icine duman doluyor yag dumani kokusu belli motorda yag kacagi yok manifolt eksoz contasi yeni gaza yuklenince karburatorun altindan duman yukseliyor neden olur nasil cozerim bi yardim edin biktirdi

    Beğen

    1. Arkadaslar broadway 92 model avrupa montaj aracim kalorifer fan motoru çalismiyor sorunun fan kademesini ayarlayan konsoldaki 1 2 3 kademeleri olan dügmenin bir resitans i var resitans in nerde oldugunu bilen var mi.

      Beğen

  47. Arkadaslar broadway 92 model avrupa montaj aracim kalorifer fan motoru çalismiyor sorunun fan kademesini ayarlayan konsoldaki 1 2 3 kademeleri olan dügmenin bir resitans i var resitans in nerde oldugunu bilen var mi.

    Beğen

Yorum bırakın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑