Yaz geliyor ! Renault 9 Soğutma Sistemi

Havalar ısınmaya başladı ve Renault 9 larımızın soğutma sistemi hayati önem taşımaya başlıyor. Bakımsız sistemlerde zamanla hararet problemi görülmekte ve kullanıcılarına ciddi masraflar ve yolda kalma problemleri açabilmektedir.

Bu yazımda genel olarak Renault 9 araçlarımızın soğutma sistemi bakımından bahsedeceğim.

Renault 9 Soğutma Sistemi Nasıl Çalışır;

Araçlarımız su soğutmalı motora sahiptir. Temel olarak aşağıdaki ekipmanlardan oluşur.

1-Radyatör: Aracın ön kısmında motor sıvısını hava ile soğutmak için kullanılan ısı değiştiricidir. Orjinal radyatörler alüminyum malzemeden üretilmiştir.

2-Fan: Önden radyatöre gelen hava yeterli olmadığında fan müşüründen aldığı komutla devreye girer ve radyatör ızgaralarından daha fazla hava geçmesini sağlayarak soğutmaya yardımcı olur.

3-Termostat: Soğutma sıvısının raadyatör devresine gidip gitmeyeceğini ayarlayan termostatik vanadır. Motor sıvısı belirli bir sıcaklığın üzerine çıktığında termostat açılır ve soğutma sıvısı radyatör devresinden geçmeye başlar.

4-Fan Müşürü: Radyatörün üzerinde bulunan fan motorunun çalışmasını sağlayan bir sıcaklık sensörüdür.

5-Devirdaim motoru: Soğutma sıvısının sirkülasyonunu sağlayan v kayışı ile motordan tahrik alan pompadır. Periyodik olarak değişimi gerekir(120.000km)

6-Genleşme Kabı: Aracın sağ ön tarafında bulunur, soğutma sıvısı seviye kontrolü buradan yapılır. min seviyesinin altında olmaması gerekir. Genleşme kabı kapağı basınca dayanıklıdır, sistem 1 bar basınçla çalışır, eğer kapakta problem varsa soğutma sıvısında azalma görebilirsiniz.

7-Soğutma Sistemi Hortumları: Sıvının motor radyatör arasında transferini sağlar, üzerinde çatlama vs varsa değiştirilmelidir, kelepçe noktaları kontrol edilmelidir.

Araçlarımızın normal hararet seviyesi C ile işaretli çizgide olmalıdır. Hararet göstergesinde sıcaklık değerleri bulunmadığı için çizgilerin yaklaşık sıcaklık değerleri verilmiştir.

temp_stru

A:30 B:60 C:90 D:120

Kırmızı çizgi alarm seviyesidir yola devam etmemek gerekir.

Şimdi kafalardaki bazı soruları cevaplamaya çalışalım;

Yazlık termostat nedir?
Yazlık termostat dedikleri daha düşük derecede açılan bir termostat takmak anlamına geliyor. orijinali 86 C olan termostat yerine daha düşük sıcaklıkta açılan bir termostat ile motorun daha hızlı soğuması sağlanıyor. Sağlıklı bir soğutma sisteminde gereksiz ir uygulamadır.

Sisteme çeşmeden su konur mu?
Çeşme suyu önerilmez, içerisinde kireç ve diğer iyonlar sıcağın etkisiyle beraber geçtiği kısımlarda korozyona sebep olur ve kireçlenme yaparak tıkanmalara yol açabilir.

%100 Antifiriz kullanabilir miyiz?
Hayır, antifiriz için karışım oranı %50 antifiriz %50 saf sudur, Sadece antifiriz, su-antifiriz karışımından daha etkisizdir.

Hararet yaparsak ne olur?
Hararet yapmak motorun çalışma sıcaklığının üzerine çıkılması ve motorun bazı parçalarına zarar gelmesine sebep olur. En başta silindir kapak contasında problem başlar ve sonrasında problemler uzayıp gider, masraflarınız artar. Gözünüz hararet göstergesinde olmalı:) Hararet yapan motor soğutulur, yola devam edilmez.

Kırımızı antifiriz mi mavi antifiriz mi kullnacağız?
Mavi antifiriz eski tip antifirizlerdendir, kullanılabilir ancak yılda bir kez komple değişimi önerilir. Kırmızı olanlar yeni nesil koruyucu oranı yüksek antifirzlerdendir, 3 yıla kadar dayanıklılığı vardır, araçlarımızda kullanılabilir. Kırmızı antifiriz genel olarak daha pahalıdır.

Soğutma sistemi ne kadar sıvı alır?
Renault 9 lar için 6 litredir, 3 litre antifirz 3 litre saf su karışımı kullanılmalıdır.

Orjinal termostat kaç derecede açar?
86 C,

Aracım hararet yapıyor sebebi ne olabilir?
Birçok sebebi vardır kısaca sıralamak gerekirse;
-Termostat arızası
-Fan Müşürü arızası
-Fan arızası
-Su pompası arızası
-Genleşme kabı kapak problemi
-Eksik soğutma sıvısı miktarı
-V kayışı problemi
-Ateşleme sistemi problemi
-Karbüratör karışım ayarında yanlışlık

Aracım bir türlü ısınmıyor?
Yanlış dereceli termostat takılı olabilir yada termostat rpoblemli olabilir. Fan müşürüde kontrol edilmelidir. Soğuk motor fazla yakıt harcatır !

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑

%d blogcu bunu beğendi: