Renault 9 Alırken Nelere Dikkat Edeceğiz ? 1.Bölüm Kaporta ve Boya

Kaporta Kontrolü
Malum Renault 9 ların en genci 2015 yılı itibariyle 15 en yaşlısı ise 30 yaşında:) Kaporta ve boya aksamına iki amaçla dikkat etmeliyiz. Birincisi aracın korozyon durumu. Malum araçlarımız yaz kış demeden binlerce kilometre yol yapıyorlar ve bir şekilde kaportada korozyon başlıyor. En önemli etken kaportanın önceden işlem görmüş olması, vuruk ve çiziklerin olması. Bu parçalar orjinal parçalara göre daha çabuk korozyona uğruyor. Ayrıca araçların birleşim yerleri de korozyon başlangıcı için ideal bölgeler 🙂

Bu sebeplerden ötürü Renault 9’umuzu alırken birleşim yerlerine özellikle dikkate diyoruz. Kapı menteşeleri, çamurluk bağlantıları önemli noktalar.

Biraz daha spesifik yer göstermek gerekirse;

1- Arka Çamurluk Ağızları : Renault 9’ların ilk korozyona başladığı kısım arka çamurluk ağızları oluyor. Bu bölgeden başlayan korozyon alıp başını gidebiliyor, yerinde yapılan müdahele ile korozyon temizleniyor ve yeni sac kaynatılıyor ancak buda çözüm değil, orjinali gibi maalesef olmuyor (işçilik hataları, kalitesiz malzeme vs ). O sebeple aracın arka çamurluk ağızlarını iyice kontrol edeceğiz.

grnt0160   cats

2- Bagaj Havuzu,arka panel: Bagaj kapağı üzerindeki spoiler altında biriken su zamanla o bölgede korozyona sebep olabiliyor. Aynı şekilde bagaj kilidinin alt kısmında da korozyon başlayabiliyor. Ayrıca alt paneldeki contanın arasına su girebiliyor ve zamanla o bölgeyi paslandırabiliyor.

image00001qp9

3- Taban Sacı: Kolaylıkla kontrol edilebilecek noktalardan birisi. İki türlü kontrol edilebilir, araç lifte kaldırılır ve gözle korozyon varmı bakılır, diğer yöntem ise aracın taban halısını şöför ve yolcu tarafından hafifçe kaldırırsınız ve zemin hakkında genel bir bilgi elde edinirsiniz.Aracın içerisinde hapsolan nem, biryerlerden içeriye giren sular yad kalorifer peteğinin aşınmasından dolayı içeriye sızan soğutma sıvısı tabanda çürüme için birer etken.

q4X9y5

4- Akü Bölgesi: Aküden akan sıvı bazen bu bölgede korozyona sebep olabiliyor

Gp9nn

5- Bağlantı Bölgeleri

Aracın ana bağlantı noktaları gözle muayene edilmeli ve paslanma yada kaynak izi varsa şüpheye düşülmelidir. Bu taz bölgelerde meydana gelen paslanmalar tamir edilse bile kısa zaman sonra tekrarlayabilmektedir.

IMG_1080 IMG_1081 IMG_1087

ŞASENİN KONTROLÜ

Motor içerisindeki şase ana elemanlarından sonradan yapılmış kaynmak meges vs görülürse o bölgede işlem olduğu anlamına gelir. Özellikle kaputu açıp şase ve çamurluk iç kısımlarının dikkatlice gözden geçirilmesi gerekir.

BOYA KONTROLÜ

Gerek ülkemiz şartlarından gerek araçların yaşından dolayı tekrardan boyanmış parça olmasından daha doğal birşey olamaz herhalde. Bizim dikkat edeceğimiz bu noktadan sonra boyanın kalitesi ve genel durumu.

Eğer metalik renkli bir araç tercih ediyorsak güneş yanığı olup olmadığını mutlaka kontrol etmeliyiz. Güneş yanığı ( vernik yanığı ) pasta cila gibi işlemlerle maalesef geçmiyor. Tek çözüm yeniden boyatmak buda alacağımzı aracın üzerine ek masraf demek oluyor. Metalik boyada lokal çalışılamadığı için panel komple boyanmak durumunda kalıyor. Genelde paralel yüzeylerde meydana geldiğinden tavan,kaput ve bagaj kapağını kontrol ediyoruz.

Oto Güneş Yanığı Giderme vernikyanık2

Eğer sonradan boyanan parçalar var ise bu işlemin işçiliği çok önem kazanıyor. Opak renklerde özellikle beyaz renkte geçişler çok belli olmadığı için ustalar zamandan kazanmak adına bazı parçaları sökmeden maskeleme yapıp parçayı boyanabiliyorlar. Sürücü kapısını ele alırsak kapı açma mandalı ve cam fitil plastiğinin etrafına dikkatlice bakın, eğer boyada kalkma, farklı bir katman görüyorsanız işçilik maalesef iyi değildir. Dünyanın sonu değil ancak zamanla boya bu bölgelerden atma yapacağı için tekrardan boyatmak zorunda kalabilirsiniz, buda ek masraf demektir.

Araçta kaza değişen parçaları öğrenmek için ekpertize götürülmesini öneriyorum, bizler ancak elzem konularda ön fikir olması amacıyla muayene yapıyoruz:)

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑

%d blogcu bunu beğendi: