Renault 9’un Tarihçesi

Bu yazımda sizlere Renault 9’un tarihçesinden bahsedeceğim. Bir sonraki yazımda ise Türkiyedeki tarihçesini kaleme alacağım.

Renault 9 Fransız otomobil üreticisi Renault’un 1981-1989 yılları arasında L42 kodlu kompakt sınıf aracıdır. Robert Opron tarafından tasarlanmıştır.1982 de yılın otomobili seçilen Renault 9 4 kapılı sedan bir araçtır. Petrol krizinden sonra ekonomik olması ön planda tutulan model global bir model olma yolunda hayata geçirilmiş bir projedir. Kaldı ki AMC ile yapılan anlaşma ile Amerika pazarına ve diğer pazarlara hızla yayılmıştır.

 oprons*Robert Opron

Renault 9’un üretiminde o dönemin üst teknolojisi kullanılmış Computer Aided Design (CAD) yardımıyla kaliteli bir otomobil üretimi hedeflenmiştir. Renault 9 un ilk temelleri 1977 yılında atılmış olup 14.5 milyon saatlik çalışma ve test, 130 motor versiyonu , 44 prototip model, 2.2 milyon kilometrelik prototip kullanımı ve 500 kişilik bir ekip çalışmasından sonra ortaya çıkmıştır.

05s 04s 03s 01s

a0dc4ff9abcd0fca52cc61baa25b4fe5

*Renault 9 çizimleri ve prototipleri

İlk olarak 1981 Frankfurt Otomobil Fuarında görücüye çıkan model Avrupa pazarı için orta sınıf bir otomobil olmayı hedeflemekteydi, düşük maliyetli, az yakan bir aile arabası almak isteyenlerin tercihi olabilecekti. Ekonomik olan model bu sayede global bir model olma yolunda ilerledi ve 9 farklı ülkede üretimi gerçekleştirildi.

1982 de 52 Avrupalı otoriteler tarafından Yılın Otomobili seçildi.

Renault 9 , 9 farklı ülkede 1981-2000 yılları arasında üretilmiştir. Menşei olan Frnsada 1989 da bantlara veda eden model Arjantin, Kolombiya, Tayvan ve Türliyede 90lı yılların sonuna kadar bantlarda kalmıştır.

Üretildiği Ülkeler ve Üretim Yılları

1981–1989 (Fransa)
1983–1987 (Amerika)
1984–1997 (Arjantin)
1983–1999 (Kolombiya)
1983–1996 (Tayvan)
1985–2000 (Türkiye)

Üretildiği fabrikalar;

Douai, France
Valladolid, Spain
Taichung, Taiwan
Kenosha, United States (AMC)
Envigado, Colombia
Santa Isabel, Argentina (Renault Arjantin)
Los Andes, Chile
Bursa, Turkey (Oyak-Renault)
Vallejo, Mexico

Renault 9 ilk olarak piyasaya çıktığında Cleon 1.4 litrelik benzinli versiyon motora sahipti. Cleon motor Renault’un bir çok modelinde kullanılmış başarılı bir motordur. 140 farklı varyasyonla denenen motor Renault 9 için gerek ekonomi gerek performans anlamında uyumlu bir motor olmuştur. C1J ve C2J kodlu karbüratörlü motorlar 68-72 hp arasında güç verirken 100 km de ortalama 6-6,5 lt yakıt tüketmekteydi.

1983 den sonra F tipi yeni motorda bazı versiyonlarda kullanılmıştır. ( F2N 1.7 litre )

moteur10

*Cleon Motor

1981 de piyasaya çıktıktan sonra bir çok farklı varyasyonla ve isimle çeşitli ülkelerde satılmıştır. En baz versiyonu C ile isimlendirilmiştir.

IMG_0979

Renault 9’un basına dağıtılmak için çekilen orijinal fotoğrafları:

renault9-press7

*Renault 9 GTD

renault9-press5

*Renault 9 Automatic

renault9-press3 renault9-press1

*Renault 9 GTL

renault9-press2

*Renault 9 TDE

Renault 9-11 Turbo basın fotoğrafları:

renault9-press6 renault9-press4

*Renault 9 ve Renault 11 Turbo

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑

%d blogcu bunu beğendi: