Cam fıskiyelerinin bakımı

Özellikle kış aylarında önemli olan cam fıskiyelerinin bakımını yapacağız.

Genelde silecek suyu olarak çeşme suyu kullanımından dolayı kireç fıskiyeleri tıkıyor.
Kireç çözücü ile hem fıskiyeleri hemde cam suyu deposunu temizleyeceğiz.
Sonuca inanamayacaksınız:)

Öncelikle cam suyu deposunu sökeceğiz.
Bunun için öncelikle soğutma sıvısı deposunu geçici olarak yerinden çıkartmamız gerekiyor.Bu depo lastik vasıtasıyla çengeller ile kaportaya monte edilmiş durumda.Lastikleri esneterek çengelleri çıkartıyoruz.Ve depoyu biraz yukarı çekiyoruz.

Soğutma sıvısı deposunu çıkarttıktan sonra sıra geldi cam suyu deposunu çıkartmaya.Su motorunun elektrik bağlantı soketini yavaşça çekerek çıkartıyoruz.Cam suyu deposunu yukarıya doğru çekerek çıkartabilirsiniz.Su motoru ile benim işim olmadığı için kablosunu çıkartmadım.Sadece cam suyu deposundan ayırdım.Bunu için motoru kuvvetlice yukarıya doğru çekmek gerekli.Depo ile motor arasındaki contanın sağlam olduğunu kontrol edin.

Fıskiyeleri sökmek için ben kerpeten kullandım ve yukarıya doğru çektim.Kolayca çıktılar.

Şimdi sıra temizleme aşamasına geldi.Bunun için plastik bir kaba porçöz-kireç çözücü koydum.Fıskiyeleri içerisine koydum ve yarım saat beklettim.

Cam suyu deposunun içerisine de porçöz döktüm ve çalkaladım.Bu sorada elinize eldiven takmayı unutmayınız ve gözleriniz ve derinizle kimyasal temas etmesine izin vermeyiniz.

Daha sonra hem fıskiyeleri hemde cam suyu deposunu bol su ile durluyoruz.

Yaptığımız işlemlerin tersini uygulayarak montajı gerçekleştiriyoruz.

En son olarak fıskiyeleri iğne yardımı ile tam cama püskürtecek şekilde ayarlıyoruz.

Keyifli sürüşler:)

27 thoughts on “Cam fıskiyelerinin bakımı

Add yours

  1. qntrl arkadaşım ellerine sağlık, bu işlemden sonra fıskiye suyu daha hızlı geliyor mu onu merak ettim. teşekkürler..

    Beğen

  2. Açıkçası benim fıskiyeler epey tıkanmış.O sebeple bu işlemi uyguladıktan sonra sonuç çok iyiydi.

    Aslında en güzel çözüm yenilerini almak olacaktır.

    Suyun yavaş gelme sebeplerinden biride su motorunun durumudur.

    Beğen

  3. teşekkürler şimdilik çok kötü değiller ama sağ taraftan az su geliyor dediklerini yapınca düzelecek gibi duruyor. bi de geçenlerde sağ cam motorunu değiştirdim, çok yavaş kapanıyordu ama aslında ve sonuçta kapanıyordu , pişman oldum sonra, eski motor elimde yavaş da olsa çalışır durumda işine yararsa adresine gönderebilirim..

    Beğen

  4. Teşekkür ederim ilgin için,yenisi daha hızlı çalışıyormu peki?

    Aslında cam motorlarının ve mekanizmanın bakımları ile ilgili bilgiler mevcut elimde.ama vakit bulamadığımdan internete yükleyemiyorum.

    Cam mekanizmasındaki boru şeklindeki parçanın içerisi sıvı gres ile yaplanmalı.Motor sökülüp içerisindeki kirler temizlenmeli.İnce yağ ile yağlanıp kapatılmalı.

    Ayrıca cam fitillerine “kalıp ayrıcı sprey” sıkıp camı 3-4 kez ard arda açıp kapatmak faydalı olur.

    Beğen

    1. sa renault9 ya kardes su fiskiye motoru ıle ılgılı elımde bılgı var demıssın acaba onları e maıl olarak bana atarmısın acıl lazımda

      Beğen

  5. evet yenisini takınca sorun düzeldi, hızlı çalışıyor. tamirci dediğiniz gibi yağladı. şu anda gayet iyi durumda..

    Beğen

  6. merhaba 1996 model bir springim var arabam idare eder 🙂 lpgli çok az yakıyor malesef araba gitmiyor 3400 devirde 90km yi zor görüyorum araçımda kalorifer tesisatından içeri su sızdırma mevcut ön panelini söktüm çok zor kimseye tavsiye etme sagı solu kırıyorsunuz :)) tam kalorifer girişinden içeri su alıyor tabanını cürütacam diye korkuyorum kendim bu iş nasıl yaparım hortumları nerden nasıl sökerim tam içeriye girişte bi sorun var soö ön taraf su içinde kalıyo döseme hep islak 2 ay oldu alalı pas paslarım cürüdü 😦 bana yardımcı olursanız sevinirim.. tamirciler sadece 100 ytl işçilik istiyor 😦

    Beğen

  7. bu sabah fıskşye deposunu bende söktüm. gerçekten çok kirlenmiş, yosun bağlamış ben aldığımda kapağıda yoktu, yeni kapak aldım. yalnız fıskiyeleri çıkarırken biraz sorunlu oldu inşallah bi yerini kırmamışımdır.
    tşk…

    Beğen

  8. iyi gibiler bakarım randıman alamazsam değiştiririm. bu arada göstergeyi sökmek istedim vidalar aşınmış yıldız, bıçak kar etmedi. aşınmış vidaları nasıl açabilrim.??

    Beğen

  9. Göstergenin altındaki vidalar normal yıldız değil.amerikan yıldız diye tabir edilen cinsten.sanırım 8 uçlu bir tornavida lazım bu iş için.ben set olarak almıştım.

    Beğen

  10. demek ondan dolayı açamadım bi yerlerden bulmaya çalışayım yolum düşerse aliim bari. çok eksiğim var çookk.. 🙂

    Beğen

  11. 🙂
    tornavida setini 14 ytl’ye almıştım.
    lokma takımını ise 10 ytl’ye aldım.
    şuanda 24 ytlye birçok parçayı söküp btakabilecek alet ekipmana sahibim:)

    Beğen

  12. akünün bulunduğu yerde daha önce kullanılan akünün su ve asitinden kaynaklanan paslanmalar var. hem estetik açıdan hemde pas önlemek için sprey boyayla boyasam diyorum. acaba önce zımpara falan gerekir mi? nasıl boyayabilirim.?

    Beğen

  13. Yukarıda anlatılanlar gayet güzel fakat kesin çözüm değil. Kaynatılmış su bile kullansanız tank yosunlanır, en kısa zamanda fıskiyeler yine tıkanır. Camsil sileceklerin ses yapmasına sebep olabilir, deterjanlar ise tam bir felaket. Ben sade su kullanıyorum. Yukarıdaki işlemi yapıp sistemi temizleyin, sağ far üzerinde (veya neresi hoşunuza giderse) hortumu keserek araya Renault 12 nin BENZİN FİLTRESİNİ takın, plastik kelepçe ile ön panele tutturun. R12 filtresi Plastik gövdeli, kirlenince alttan açılıp temizleniyor, o da 5 yılda bir keyfi…Kağıt filtreler şişebilir, çerçevesi pas yapar. Not: Suyun geri kaçmasını önleyen valfler olursa iyi fakat kaliteli ve iş görenini bulmak lazım. Arkadaşım imal ediyordu, 1 avuç verdi, hiçbiri doğru dürüst çalışmıyordu..Yenisini alırken ağzınızla kontrol edin.Tek taraflı hava geçmeli.

    Beğen

  14. selam kardeş…bujilerin ne kadar sürede bir yada kaç kilometrede bir değiştirmemiz gerektiğini yazarsan sevinirim…kolay gelsin

    Beğen

  15. göstergeleri sökmek için 2 yada 3 alyan kullanabilirsin ben onunla açtım komple söktüm ve yanmıyan ampülleri değiştirdim

    Beğen

  16. Göstergedeki ampuller 2’lik onları 5’liklerle değiştirince çok fark ediyor. Temizliği de ekledin mi oldukça aydınlık bir göstergeye sahip oluyorsunuz. Ben şimdi göstergeyi gece oldukça rahat görüyorum.

    Beğen

  17. ORJİNAL SU FİSKİYE MOTORU VE ORJ. CAM SUYU KABINI BULAMAYANLAR İÇİN,TEL:0.506.233 36 94 TOLGA BEY’ ARAYIN.

    Beğen

  18. bugün 3500e spring aldım 94 model arkadaştan ilk iş olarak bu siteyi hazırlayan kardesımın yonergelerıne uyarak halıfleksı komple soktum bugun alır almaz artık işi bıtmıs 17 yıllık araba nihayetinde. yarın yeni halıflex döşicem cok basıt oldu sadece on koltukları sokerken bıraz zorlandım.yarın halıfleksı dosedıkten sonrada cam fıskıyelerı calısmıo toprak dolmus hocamın yönergesi manyak guzel onu uygulucam.Teşekkürler hocam.sonrada arabanın ufak tefek curuklerı var onları macunlucam. bu sıtede baya guzel şeyler var r9 adına

    Beğen

  19. halettım hacı tıkalıydı ıkısınıde actım aynen dedınız gıbı yaptım ama krec sokucu ıcıne atmadım sıcak suyla hallettım ısımı camur doluydu benımkılerın ıcı

    Beğen

  20. arkadaşlar ben yeni 1985gtl aldım elektirik aksamında sorun oluştu sigorta kartı arıyorum ve tesisatı komple bakımdan geçirmek istiyorum nasıl yaparım

    Beğen

  21. Fıskiye motorunun çıkışına hortumu keserek ara sına bir adet minyatür motosiklet benzin filtresi takarsanız
    birdaha hiç uğraşmazsınız

    Beğen

  22. Link exchange is nothing else except it is simply placing the other person’s weblog
    link on your page at suitable place and other person will also do same in favor of you.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑

