Buji değişimi,kontrolü

Aracımın bujilerini 1000km önce yetkili serviste değiştirmiştim.Ama hep merak ediyordum ne durumda olduklarını.
Bugün söküp baktım.

Buji söküp takmak oldukça basit bir işlem.Ben de ilk defa denedim,korkulacak birşey yokmuş:)

Gerekli malzemeler;
-Buji anahtarı(üzerinde 13/16 21mm SP yazıyor),cırcır,uzatma aparatı
-Wd-40 ve bir parça kuru bez

Dikkat edilmesi gereken noktalar
-Herşeyden önce motor stop edili olmalı
-Motor soğuk olacak
-Bujilerin etrafında kirlilik varsa önceden temizlenecek(Sökme-takma sırasında motora pislik kaçmaması için)

Acemiler için bujilerin yerini gösterelim:)

Buji kablosu sökülür ;

Daha sonra cırcır ile bujiler sökülür.Hafif gevşyinceye kadar saat yönünün tersine çeviriniz.

Gevşedikten sonra elle çevirerek bujiyi çıkartırız.

Bu işlemlerin tersini yaparak bujiyi geri takıyoruz.
Önce elle sıkıyoruz,gücümüzün yetmediği noktada buji anahtarı ile 1/4 tur çevirerek sıkıştırıyoruz.Sıkma işlemini saat yönüne çevirerek yapıyoruz.

Sıra geldi bujilerimizi incelemeye.
Çıkan buji;

Evet,isterseniz yeni bujilerinizi takabilirsiniz.
Bujileri takarken vidalı kısmını motor yağıyla hafifçe yağlamak ileride sökme aşamasında fayda sağlayacaktır.

Reklamlar

16 thoughts on “Buji değişimi,kontrolü

Add yours

  1. @Zafer

    Teşekkürler,
    Listeye göre sırada ufak tefek pas ve çiziklerin macun+boya ile giderilmesi olacak:) Umarım vakit bulabilirim bu işler için…

    Beğen

  2. Ek Bilgi: Bujinin motor bloğundan çıkan kısmında ateşleme pimi aralığı var. Bu aralığın ölçüldüğü bir tel levha var tamircilerde ancak buna gerek kalmadan da anlaşılabiliyor. Gliba Aralığın 1,5 2 mm den fazla olmaması gerekiyor. Eğer daha fazla ise bujilerin değiştirilmesinde fayda var.

    Beğen

  3. renault 11 1.7nin bujilerin aradan az bişey yağ geliyor. sizce yağ gelmesi büyük problem mi? yoksa buji gevşemesinden mi? TEŞEKKÜRLER

    Beğen

    1. bujilerin yağlanması iyiye işaret değil 1.si buji rondelası gevşektir 2.si otomobil motor istiyor anlamına gelir oda daha çok 4.bujidir genelde onu yağlar

      Beğen

  4. megane 1 99 8valf için buji çift tırnak mı olması gerekli . birde bu aracın bujisini söken oldumu olduysa buji anahtarı buna göre uyan hangisidir tarifi nasıldır yani alacağımda o yüzden soruyorum.teşekkürler

    Beğen

  5. arkadaşlar benim araba reno spring yazın ve kışın olmak üzere zor çalışıyor sanayiye gidiyorum bujı platın ateşlemeden kaynaklanır diyorlar yaptırıyorum bir hafta sonra yine zor çalışmaya başlıyor.ne den kaynaklandığını bilen varsa yardımcı olsun çünkü sanayiye gidince arabanın başka tarafınıda bozuyorlar bilgilendirmenizi rica ederim.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑

%d blogcu bunu beğendi: