Renault 9 ve hararet göstergesi

Bir çok araçta hararet göstergesi sıcaklık dereceleri ile skalalandırılmış. Ancak Renault 9’larımızın hararet göstergelerinde sadece çizgiler mevcut. Peki hangi çizgi ideal, hangi çizgi kaç dereceye tekabül ediyor. Aşağıdaki şekilde sıcaklık derecelerini bulabilirsiniz.


( A:30 B:60 C:90 D:120 )

Bakımlı ve düzgün çalışan bir motorda hararet seviyesi “C” çizgisi civarında dolaşmalıdır. Önemli olan düşük sıcaklıkta motorun çalışması değil optimum sıcaklıkta motorun çalışması. Optimum değerde 80-90 derece civarıdır. Zaten araç üzerinde orjinal termostatlar 86-88 derece oluyor.

Eğer hararet olması gereken seviyeden daha düşükse; ya termostat aracınızda iptal edilmiştir yada “yazlık termostad” gibi bir icadın sonucunda termostadınız düşük derecelidir.

Hararet gerekenden fazlaysa soğutma sisteminde sıkıntılar olabilir. En temel olarak fan, fan müşürü, termostad kontrolleri yapılmalıdır. Radyatörün tıkanma ihtimalide unutulmamalıdır.

Herkese keyifli sürüşler…

Reklamlar

194 thoughts on “Renault 9 ve hararet göstergesi

Add yours

  1. arkadaşım benim arabada hararet çizgisi b yi hiç geçmiyor normalde bu aralar c ve üzerinde ama kesin bir arıza var.

    Beğen

  2. valla benimki de b cizgisini hiç geçmiyor.ama kışlık termostat takılı ve radyatör müşiri yazlık ayrıca silme antifirz dolu( antifriz suya göre daha çabuk soğur) bir randıman eksikliğide şimdiye kadar görmedim.

    Beğen

  3. @Ahmet

    Aslında yazlık-kışlık termostad kavramı diye birşey yoktur.Aracın motoru belirli bir sıcaklık derecesinde çalışmalıdır.Yaz da olsa kışda olsa sıcaklık sabit olmalıdır.

    Aracın soğutma sistemindeki eksikliklerden dolayı kışın motor sıcaklığının yükselmemesi,yazında motorun yeterli derecede soğuyamamasından dolayı hararet sorunları görülebiliyor.

    Kesin çözüm soğutma sisteminin sorunsuz olmasıdır.

    Ben 13 yıldır tek bir termostat kullanıyorum.Renault 9’ların termostat derecesi 88-92C dir.Termostat alırken YETKİLİ serviden alın.markasını bilmediğiniz termostatlar sizi yarı yolda bırakabilir.(Serviste valeo,delphi vs…)

    Beğen

  4. @Kaygusuz5806

    %50 antifreeze %50 saf su kullanmakta fayda var.Bu iki sıvının kombinasyonu soğutma sisteminde en iyi sonucu veriyor.
    Antifreeze alırken markalı ürünler tercih edilmelidir.
    Su olarakta mutlaka SAF su kullanılmalıdır.

    Soğutma sıvısı 2 yılda bir yenilenmelidir.
    Ayrıca genleşme kapı kapağı ve radyatör kapağıda her yıl yenisiyle değiştirilirse kötü süprizlerden korunmuş oluruz:)

    Beğen

    1. Arkadaşın dediğine katılıyorum. Henüz nisan 2011 de aldığım arabama antifiriz alacaktım. Devamlı lpg aldığım benzinlik kadoil diye bir marka önerdi. Aslında ben shell ya da opet alacaktım. Neyse aracın antifirizini kadoil koyduk. Araçta o gün dür bir terslik başladı. Bir gün aracı çalıştırdım soğukta gidiyorum hararet üste fırladı kaloriferi açtım soğuk üflüyor anlam veremedim. Gaz kafasına sıcak su döktüm tekrar gidiyorum 3.viteste çekmedi stop etti çiğ gaz attı araba. Sonra düzeldi. Ustaya dedim gaz kafası donmuştur dedi. Ustanızı iyi seçin arkadaşlar. Adam neden kafa donuyor demiyorda sıcak su dök diyor. Bende acemiyim tabi 2 defa aynısını tekrar yaptı en son beni yolda bıraktı.Zor güç benzinliğe çektim usta geldi araç hararet yapmış conta yakmış dedi. Ben dalgayı sonradan çaktım. Adam bile bile conta yakması için bir şey dememiş bana. Halbuki termostatı değiştirip boruları temizletip yeniden antifiriz koydursaymışım sorun kalmayacakmış. Şimdi arabam 1 haftadır yatıyor. Korkudan çalıştıramıyorum.Asgari ücretliyim kelin ilacı olsa başına sürer. Bir arkadaşım uyandırdı beni ustaya bağırdım çağırdım. Şimdi iyi bir usta arıyorum. Kırıkkale deyim. Her şeyden önce araca alacağınız malzeme ve ustanız iyi olacak. Saygılarımla

      Beğen

      1. Merhaba ben bu yorumu 1 yıldan önce zaman yazmıştım.Sonra ne mi oldu. Aracın contasını yaptırdım. Lakin üç gün sonra buji yağlaması çıktı.Motora sekman attırdım. Velasım bir şekilde aracı yaptırıp elimden çıkardım zararına. Öğrendim ki alan kişiyede yar olmamış. 2012 kasımında 92 model bir broadway aldım. Ama bu sefer deneyimliyim tabi ustalara iyice baktırdım. Aracımın o tarihten bugüne kadar ki tek masrafı yağı ve suyu oldu. İkinci arabamı aldıktan hemen sonra sanayideki eski ustalarımı komple değiştirdim. Şimdiki ustalarım çok iyi. Saygılarımla.

        Beğen

      2. termostat açmamış aynısı benim başıma geldi termostatı söktüm temizledim geri taktım havasını aldım şimdi düzeldi

        Beğen

  5. tşk.
    bu arada kapıyı açtığınızda farlar açıksa sizi uyaran bir sistem vardı. onu dediğiniz gibi söktüm ancak pas vs yoktu acaba başka nelerden dolayı çalışmayabilir.

    Beğen

  6. Kapıyı açttığınızda harita lambası yanıyormu?
    Eğer lamba yanıp ses çıkmıyorsa bibir ses çıkaran (buzzer sanırım) parçadan kaynaklanabilir.
    Yinede o switch’i değiştirip denemekte fayda var.Sanırım 1.5-2 ytl gibi bir ücretle satılıyor.

    Beğen

  7. mrb. çok faydalı bilgiler verdiğiniz için tşk. Bende yeni 93 model renault9 sipring aldım. lpg’li ama ilk çalıştırmada çok sorun yaşıyorum şu anda ise araçım çalışmıyor marş basmıyor sorun ne olabilir acaba tşk.

    Beğen

  8. LPG konusunda çok fazla ilgim yok.haddim olmadan birşeyler yazacağım yinede:)

    Soğuk motoru çalıştırmak için aracı benzin konumuna alın.Hararet 50C civarına geldiğinde LPG’ye geçiş yapınız.LPG depoda sıvı formdadır ve basınç altında muhafaza edilmektedir.
    Motora verilirken atmosfer basıncına getirilir ve buharlaşması için motor sıvısı ile ısıtılır.Dikkat ederseniz regülatöre su hortumlarından bağlantı vardır.Soğuk motorda,su soğuktur,bu sebeple lpgnin buhar fazına geçmesi zorlaşır ve problem yaşarsınız…

    Beğen

  9. arkadaşım benim kapıyı açıncada lamba yanmıyor. ancak elimle yer değiştirdiğimde manuel yanıyor. değiştirmem gereken parça o kapı içindeki parça değil mi? bu arada o ses çıkaran alet (buzzer) ne tarafta acaba…
    tşk…

    Beğen

  10. anladım, o switchten sanırım bir tane var değil mi o da sürücü kapısında.
    peki o parça torpidonun neresinde acaba?

    Beğen

  11. akşam gittiğimde bir bakayım, diğer kapıya bakmamıştım. peki diğer kapıda niye varki anlayamadım.
    dün sürücü kapısındakini söktüm gidip gelmede biraz sorunluydu temizledim yağladım ama parça temiz sanırım sorun o “küp” gibi olan parçada…

    Beğen

  12. merhaba,arkadaşıman LADA marka arabası var LPG’li fakat benzinle çalışmıyor.Acaba sorun benzin pompasında mıdır diye yeni bir pompa taktık yine çalışmadı yakıt filtresine yakıt gelmiyor sorun nerede olabilir? Teşekkürler…

    Beğen

  13. serkan 59 arkadaşım LPG ile ilgili olarak şunları söyleyebilirim;

    eğer çalışmada sorun yaşıyorsan, rölanti devri bir türlü tutmuyorsa, hatta seyir halindeyken devir düşerek boğulur gibi stop ediyorsa şunlara baktırmanı öneririm..

    1- LPG beynindeki bobine elektrik gidiyor mu?
    2- Beyindeki diaframın ömrü yaklaşık 50.000 km dir ve bu normal şartlardadır, bazen farklı istasyonlardan LPG alırken basınç fazlasından dolayı LPG beynin yeni olsa bile hasra göremüş olabilir..Diafram kontrolü
    3- LPG tankındaki şamandıranın gaz geçen kısımlarının yeni taktırmış biri olarak kirli olacağını düşünmedim
    4- Eğer benzinde de devir sorunları yaşıyorsan, karbüratör kelebeği kontrolü, yapabilirsen karbüratörün iyice bir temizlenmesi ve manifoltun hava alıp almadığının kontrol edilmesini öneririm
    5- ileri dönemlerde başımıza gelebilecek olan LPG beynindeki yağın düzenli aralıklarla boşaltılmasını da ihmal etmemk gerekir..

    Beğen

  14. SEVGİLİ ARKADAŞLAR BURADA BAZI ARKADAŞLARIN ANTİFRİZ NE KADAR OLMALI DİYE SORUYOR,BAZI ARKADAŞLAR TERMOSTAT’TAN BAHSEDİYOR,BAZILARI DA HARARET MÜŞÜRÜNDEN.
    AMA ANLADIĞIM KADAR ARKADAŞLARIN FAZLA BİLGİLERİ YOK BU KONULARDA,ÇOK DA NORMALDİR TABİİ.
    BENDE ELİMDEN GELDİĞİNCE YARDIMCI OLMAYA ÇALIŞAYIM ARKADAŞLARA.
    1-ANTİFRİZ MİKTARI İLE İLGİLİ SORU : ARACINIZI ASLA YAZ OLSUN KIŞ OLSUN ANTİFRİZSİZ KULLANMAYIN MOTOR VE RADYATÖRÜN PASLANMASINI ÖNLEMEK İÇİN.ANTİFRİZ MİKTARINA GELİNCE SOĞUTMA SİSTEMİNDE 3LT ANTİFRİZ İSTANBUL ŞARTLARI İÇİN VE YAKLAŞIK EKSİ 15-18 DERECEYE KADAR OLMALI.
    2-HARARET DEVAMLI ( B ) DE KALIYOR İSE BUNDA TERMOSTAT AÇIK KALIYOR OLABİLİR VE DOLAYISIYLE MOTOR 90C NORMAL ISIYA GELEMİYOR O ZAMAN TERMOSTAT’I DEĞİŞTİRECEKSİNİZ FAZLA PAHALI BİRŞEY DEĞİL.
    DİĞER BİR KONU HARARET MÜŞÜRÜ BUNLARIN BELLİ BİR DERECELERİ VARDIR EĞER BU HARARET MÜŞÜRÜNÜN DERECESİ DÜŞÜK İSE FAN DAHA ERKEN ÇALIŞMAYA BAŞLAR DOLAYISIYLA MOTOR NORMAL ISISINA YİNE GELMEZ.MÜŞÜR GENELDE 82C LİK OLMALI.BUNLARA DİKKAT EDECEKSİNİZ ARKADAŞLAR.HERKESE SAYGILAR.

    Beğen

  15. SEVGİLİ LADA’CI KARDEŞİM BENZİNLE ÇALIŞMADIĞINDAN ŞİKAYETÇİSİN,DEMEKKİ GAZ DA ÇALIŞIYOR ARACIN.O ZAMAN PROBLEMİN YA BENZİN AYIRMA VALFİNDE OLABİLİR VEYA KARBÜRATÖRCÜYE GİDİP BİR KARBÜRATÖR BAKIMI YAPTIRACAKSIN.SAYGILARIMLA

    Beğen

  16. Cuneyt-43 katkıların için teşekkürler:)
    Ancak şöyle bir çelişkiye düştüm;
    öncelikle terim karmaşasını önleyelim:)
    fan müşürü:fan motorunun açma derecesini ayarlayan müşür.
    termostat:soğutma sıvısının radyatöre gidip devir daim yapmasını/yapmamasını sağlayan parça.

    Renault 9 için termostad derecesi 88-92.Eğer fan müşürü 82 derece olursa zaten termostat soğutma sıvısını bu derecede radyatöre göndermemiş olacak ve fan motoru boşu boşuna çalışacaktır.
    Fan müşürü için tam değeri bilemiyorum ama tahminimce 90-100C arasında olmalı.Yani termostat açtıktan sonra fan devreye girmeli.

    Beğen

  17. Sevgili dostum
    renault9

    Çok haklısın termostat derecesi 88-92 haklısın ama unuttuğun birşey var dostum termostat belli bir ısıya geldiğinde örneğin diyelim ki 65C yavaş yavaş açmaya başlar ve motor tam sıcaklığını bulduğunda yani 82C cıvarlarını bulduğunda termostat tam anlamıyla açmış olur ve bu derecelerde fan devreye girer ve motoru normal çalışma ısısında tutup hararet yapmasını veya fazla soğumasını dengeler .Saygılarımla

    Beğen

  18. SEVGİLİ RENAULT 9 ARKADAŞIM ANLADIĞIM KADARIYLA SİTE SAHİBİSİNİZ.
    GÜZEL VE ÇOK FAYDALI BİR SİTE YAPMIŞSINIZ KUTLARIM SİZİ.
    YALNIZ BEN YENİ BİR KONU AÇMAK İSTEDİM AMA GALİBA AÇAMIYORUZ.FARLARLA İLGİLİ YAZI YAZACAKTIM GİRDİM FARLAR İLE YAZILMIŞ OLAN BÖLÜME AMA ORADA DA YORUM YAPAMADIM.
    ACABA KENDİMİZ DE KONU BAŞLIĞI AÇAMIYOR MUYUZ BU SİTE DE ?

    Beğen

  19. Cüneyt-34 dostum;
    Blog sayfasının yapısı gereği ziyaretçiler sadece yorum yapabiliyorlar.
    Siteye katkıda bulunmak istemen beni çok mutlu etti.
    Bilgileri mail adresime gönderebilirsen yeni bir başlık açıp düzenleyebilirim.
    ebalbay@hotmail.com

    Beğen

  20. Ne demek sayın arkadaşım bizler hepimiz emekçiyiz.sizin aracılığınızla bu sitede vatandaşlara yardımcı olabilirsem inan çok mutlu olurum.
    Farlar ile ilgili düşüncemi de mail adresine gönderdim.uygun görürsen yayınlarsın arkadaşım.ama kesin çözüm bu tabii far aynaları çok bozuk değil ise. saygılar.

    Beğen

  21. iyi akşamlar arkadasım öncelikle site için tessekkürler benim sorum farların içini temizlemek için nasıl sökmeliyim anlatırsan sevinirim

    Beğen

  22. Ayrıca direksiyon problemim var stabilize yola girince sanki direksiyonu değil lastiği tutuyormuş gibi rahatsız ediyor çok fazla titriyor ayrıca direksiyonu çektiğimmde 0.5 mm öne arkaya oynuyor ne yapmalıyım

    Beğen

  23. Yaşar arkadaşım farları sökmen için önce kaputu kaldıracaksın.Far ampullerinin üstüne geçen lastikler var onları çıkar,sonra ampuldeki soketleri de çıkar.Daha sonra paneldecıvatalar var farların üstünde onları sök ve dikkatli bir şekilde farı dışarı doğru al.Daha sonra çeşmenin altına git ve köpüklü suyla güzelce çalkala sonra durula bekle kurusun hatta içine hava tutabilirsen daha iyi olur.

    Direksiyondaki problemine gelince tahminim senin ön takım dağılmış arkadaş.
    Rotbaşlarını,salıncakları,viraj demir uç lastiklerini rotilleri vs. kontrol ettir.Sen iyisi mi bir rot-balans’a git ve ön takıma baktır.
    Sevgiler dostum.

    Beğen

    1. direksiyon sorunu bendede vardı önerilerin için tşk ederim cüneyt yazını bende okudum en kısa zamanda bende ön takımı elden geçirteyim o zaman benim arabada 92 spring

      Beğen

  24. Çok doğru söylüyorsun r-9 arkadaşım bulaşık makinesi güzel bir seçim olabilir.hiç denemedim ama mantığıma çok uygun,çünki zarar görecek birşey yok.üstelik bulaşık makinesinde yıkanan camları bir düşünün,pırıl pırıl berrak.
    Emin ol gerektiğnde yapacağım bunu.

    Beğen

  25. Ama en güzel çözüm yenileri ile değiştirmek.Çünkü far aynasında kararma yılların etkisiyle kaçınılmaz oluyor.
    Diğer bir nokta ise farların içinin toz almaması için arkada bulunan plastik kapağın mutlaka takılı olması gerekir.

    Beğen

  26. merhaba benim aracın antifrizini uzun süredir değiştirmedim rengi kapkara oldu usta dediki değiştirmye gerek yok antifirizin yenisi eskisi olmaz dedi. ne dersiniz antifirizi sık sık değişmeli mi?

    Beğen

  27. bende 93 broadway var. araçta giderken vitesi boşa aldığımda veya vitesteyken frene bastığımda pedalın alt kısımlarından tak tuk sesler geliyor. nedeni ne olabilir acaba. birde marş motorum ara sıra kaçırıyo bana ne kadar masraf çıkarır?
    İYi çalışmalar…

    Beğen

  28. Merhaba değerli arkadaşım katkılarından dolayı teşekkür ediyorm bende iki r 9 var 95 mod spring son derece sağlam bir araba diyebilirim asıl problem 89 mod dieselde hararet problemi kesinlikle kalıcı bu araçta radyatör yeni fan daha büyük diye tofaş kullandım termostat 78 c direkt fan anahtarı takılı ve yaz diye ön panjuru bile söktüm ayrıca moto komple blok dahil yeni üstelik soğutma kanalları geniş diye flash bloğu taktım pompa enj bakımı yapıldı kapak elden geçti yetmedi radyatörede ilave su deposu taktım yinede biraz tempolu gidince hararet 100 buyrun size problem hep beraber çözmek isterim saygılarımla h türkmen

    Beğen

    1. hakan türkmen kardeşim, öncelikle selamlar, iyi bayramlar. bende 92 model broadway kullanıcısıyım ve bodrumda yaşıyorum.yazın trafikte 2.viteseten yukarıya çıkmak çok zor genelde.Hararet hiç düşmüyordu ve fan sürekli otomatik çalışıyodu, taaki BORPOWERı keşfedene kadar, yaklaşık 1.5 yıldır kullanıyorum ve hararet sorunum çözüldü. hem yakıt tasarrufuna hemde motor ömrüne faydalı bir ürün. denemende yarar var diye düşünüyorum.. saygılar. nnt.teknoloji diye internette araştırabilirsin..

      Beğen

  29. Merhaba degerli arkadaşlar ben 84 Model R 9 BULDUM DOĞRUSU PİYASASINI TAM OLARAK BİLEMİYORUM NERELERDE ACABA ARBA SAGLAM GÖRÜNÜYO KAPORTA SAĞLAM GÖRÜNÜYOR ARKA SAĞ ÇAMURLUK BİRAZ PASLI GÖRÜNÜYOR BOYADAD GÜNEŞ YANIGI VARBOYA İSTİYO

    Beğen

  30. 84 model olduğuna eminmisin acaba?
    benim bilgilerim doğrultusunda 85 yılından itibaren türkiyede üretilmeye başlandı r9lar(çoğu parçası fransadan ithal edildi)

    ancak bir dönem 4 vitesli r9ların türkiyeye ithal edildiğini de duymuştm.
    kaç vitesliydi bulduğun r9?

    Beğen

  31. 93 flash S kullanıcısıyım..
    konu biraz dağılmış ve konuyla alakasız sorular sorulmuş,asıl sorun soğutma ise renaultların, özellikle 98 öncesi araçların çok iyi soğutma sistemi olduğunu düşünmüyorum.broadway lerin düşük viteste çabuk su kaynattıklarını biliyorum veya herhangi bir tepeye tırmanmak neredeyse imkansız.bahsettiğiniz gibi 90 derece gibi NORMAL bi değerde çalışmaları bence imkansız.su kaynatmaya sadece 10 derece kala termostatın tamamen açılması çok ilginç geldi.benim flashımda ısı göstergesi kışın b nin biraz üstünü gösteriyor,yazın ise çok fazla ısındığını düşündüğüm için termostatı iptal ederek ısıyı b nin altına düşürmek için çalışıyorum.Acaba renault 11 için farklı bi durum mu var?
    motorun soğuk çalışması daha uzun ömürlü olmasını sağlamaz mı?verimli yanma için ısının şart olduğu kesin ancak nedense benim aracım b çizgisi üzerinde bayılıp kalıyo..bahsettiginiz c çizgisinde ise kenara fln çekmek gerekiyo çünkü biraz daha ilerlediğinde su kaynatmış oluyo..
    hava girişinin ekzost çıkışı üstünde olması da ayrıca bi sorun bence.araba ne kadar fazla ısınırsa içeri giren havanında daha sıcak olmasına neden oluyor..
    ben devir ve hızdan çok hararete bakıyorum.diyer araçlarda (toyota opel) ısı belli değerde sürekli sabit iken ben nezaman ışıklarda dursam fan açılıyor.arabanın bakımsız olduğunu sanmayın her kontrolünü eksiksiz yapıyorum.aracım lpg li..
    bi yerde yalnış mı yapıyorum,bildiklerim yalnışmı yardım ederseniz sevinirim..

    Güzel site hazırlamışsınız,renault cuların toplanması hayli ilgimi çekti, teşekkürler..
    bu konunun önemli olduğunu düşünüyorum,konuyu hemen kapatmayalım..

    Beğen

  32. VATAPEX;

    Siteyi beğenmenize çok sevindim.Kısa bir zamandır renault9(haliyle renault11) kullanıcılarına yardımcı olmaya çalışıyorum.

    Baştan söyleyeyim ben mekaniker yada motor ustası değilim.Mesleğim otomotiv sektöründen epey uzakta:)

    Araçlarımızın sıcaklık değeri normalde 90C civarında olması gerekmetedir.Buda yukarıdaki tabloda C çizgisine denk gelmektedir. B çizgisi 60-70C civarında olması demek motorun sağlıklı çalışamdığını gösteriri.aşınma ve yakıt sarfiyatı gereğinden fazla olur.

    Zaten aracımızda 88-92 C lik termostat bulunmakta.Fan müşürüde yanlış bilmiyorsam 92 derecede açıyor.

    Bu durumda C çizgisi tehlike değil ideal çİzgi. Ama bu çziginin üzerine çıkılması durumunda tehlike başlıyor demektir.Renaut9lardaki çanak şeklindeki kısma geldiğinde aracı hemen sağa çekmek gerekiyor.

    Şimdi gelelim neden hararet yapıyor araç.
    İlk başta termostad değiştiirlmeli.Ben ısrarla orjinal olanın kullanılmasını öneririm.
    Fan müşürü kontrol edilmeli.
    Yarı yarıya antifreeze su karşımı konulmalı,sistemin havası alınmalı.

    Tamam bunları yaptık ama nedne benim hala hararetim yüksek diyorsunuz.

    Sitemde tıkanmalar olabilir.su pompası özelliğini kaybetmiş olabilir.
    Zamanında sistemde saf su yerine çeşme suyu kullanıldıysa motor bloğunda tıkanmalar olabilir. Bu durumda masraf epey bütük oluyor.

    Şuanda birçok usta yazlık termostad takıp günü kurtarsada asıl problemin kaynağına inmek gerekiyor.

    Beğen

  33. sevgili vetapex senin aracınla benim 89 diesel blok ve kapak olarak hemen hemen aynı yukarıda okursan ben herşeyi yaptım yinede baş edemiyorum bu hafta kapağı söküp içinde hava kalmaması için üstten delik açıp hortum çıkışı yaptırmayı planlıyorum iyi bir sonuç alırsam sizlerle paylaşacağım umarım hepimizi kurtaracak bir çözüm bulurum

    Beğen

  34. arkadaşlar ısı problemi termostat tan kaynaklanıyormuş.sorun varmış.tam açmadığını söyledi usta. babamda iptal ettirdi(nasıl yapıldığını bilmiyorum)
    ama şu anda en fazla B çizgisine kadar ısınıyor..önceden c çizgisini görmüyorduk ama sorunluymuş işte..
    aslında buara biraz fazla yakmaya başladık acaba soğuk çalıştığı için mi? babam ne kadar soğuksa o kadar uzun ömürlü diyor.. ikna edemedim normal çalışma sıcaklığına.
    ilginize teşekkürler..

    Beğen

  35. mrb arkadaşlar. sorunum; suyun havasının alınmasını kendimiz yapabilir miyiz ? nasıl yapılır ? cevaplarınızı bekliyorum. tşkrler…

    Beğen

  36. benim 1997 medol Brodway RN var bunda 20 gün önce rampa yukarı dolu olarak çıktım arabanın hararet göstergesi C yi geçti C ile D Arasında 4 çizgi geçti su kaynatmaya başladı ben durdum sogutma yaptın harareti düşürdükten sonra Rampa aşagı oldugu için yoluma devam ettim ondan sonra ustaya geldim usta cuntaları degiştirecegiz motor kapagını taşlayacagız dedi hava aldıgı için hararet yapıyor dedi bende yaptırdım ama şimdi araba gine aynı rampa yukarı çıkarken gine yükseltiyor bunun yanında termostatı ve büşürü degiştirdi yinede yapıyor şimdide Radyötörü degiştirecegim diyor onun için sizden bilgi almak istiyorum bilmiyorum onu degiştirdikten sonra motorun neyini degiştirecek onu merak ediyom saygılarımla

    Beğen

  37. “renault9” öncelikle size bu siteyi yaptığınız için teşekkür ederim. ben de bir reno9 broadway kullanıcıyım.benim aracımda bazı problemler var yardımcı olursanız çok minnettar olurum.ilk önce, aracımın harareti çok fazla çıkıyor rampalarda kırmızı cizgiye geliyor, düz yolda ise orta cizginin üstlerinde duruyor, şehiriçinde kullandığımda orta cizginin çok fazla üstüne çıkıyor,müşürüde değiştirdim ama pek fayda göremedim.bir problem olduğunu düşünüyorum.ikinci sorunum ise frenlerle ilgili, arka balataları yeni değiştirdim iki gün geçmeden fren pedalı çok aşağı indi fren hidroliğine de baktım bir azalma yok. acaba neden böle birşey yapıyor. ustalara sorduğumda bana fren pedalının üstündeki hava körüğünün kaçırdığını söylediler, sizce ne yapmam gerekiyor. şimdiden teşekkürler.

    Beğen

  38. Maneger 1991 model 1700 cc. hararet yapıyor kış olmasına rağmen. elimde 86 derecelik bir termostat var araba ne olursa olsun hararetten vaz geçmedi. benim sormak istediğim şu rezervuar kutusunda yani, antifiriz eklediğimiz kutuda basınç olmalımı olmamalımı..?

    Beğen

  39. 94 Model R9 Fairway aracımı bugun ustama bıraktım. Yaklaşık bir aydır hararet problemi var. Araba surekli hava yapıyor. Radyator değişti. Devri daim pompası değişti. Müşür ne oldu ben de bilmiyorum. Su yedek deposu hemen kabarıp fışkırya başlıyor. Son bir ayda 50 60 Ytl lik anti freez harcadım. Ayrıca Termostat’tan site sayesinde bilgilendim. Emeği geçen arkadaşlara gerçekten minnettarım. Ellerine Sağlık. Ustam silindir kapak contası yanmış dedi. ve 350 YTL yada daha fazla bir ucret tutar bilgisini verdi. Bu yoklukta kara kara düşünmeye başladım. Acaba bu işin tamir ücreti bu kadar mı tutar? İzmir – Buca da ikamet ediyorum. Bana bu konuda yardımcı olabilecek bir başka usta önerebilir misiniz? Yanıtlarınız ve verdiğiniz bu güzel emekler için çok çok teşekkür ederim.

    Beğen

    1. şerif hocam sana iyi bir usta önerebilirim bayraklı sımırna meydanında dükkanı var bayraklı oto tamır musa usta senın dediğin işlem 250 tlye halleliyor.sana fazla söylemişler

      Beğen

  40. sayın arkadaşlar renault 9 kullanıcısıyım arabanın harareti kaç km de ne kadar çıkarsa normaldir yardımcı olursanız sevnirim

    Beğen

  41. bizde de 95 model bi fairway var.. ruhsatta motor gücünün 92 beygir olduğu yazıyor ama söylentilere göre fairwaylerin ruhsat bilgilerinin doğru değilmiş acaba arabamın tam olarak kaç beygir olduğunu öğrenebilir miyim? teşekkürler..

    Beğen

  42. arkadaslar slmlar biz 92 model reno concorde aldık ancak arabamız cok cabuk hararet yapıyor ve bunun yüzünden contayı yaktık kapak degişecek dediler ve su an 1400 ytl masraf cıkardılar acaba dogru mu yaptık bilmiyorum cok ödedik sanki baska alternatifi yokmuydu bunun yardımcı olursanız cok sevinirim

    Beğen

  43. Benim aracım 92 model Broadway, hararet konusunda benimde sıkıntılarım var. Aracımın bütün bakımlarını eksiksiz ve titizlikle yaparım. Özellikle şehir içinde ve ışıklarda havaların sıcak olmasının etkisi ile hararet çok erken çıkmaktadır.
    Dikkatimi çeken fan çalıştığı zaman radyatöre içerden hava vermesi oysa zaten motor ısınmış durumda doğal olarak fan radyatöre içerideki sıcak havayı üflemekte, ve araç bu şekilde yol alırken aracın önünden gelen soğuk havanın radyatöre çarpmasına da engel olmakta,
    Renault 9 ların fanıda küçük olduğu kanısındayım.
    Aracıma dışarıdan hava çekecek şekilde renault 19 fanı takmayı düşünüyorum. Araç düşük hızda da gitse dışarıdan sağlıklı hava çekecektir. diye düşünüyorum.

    Beğen

  44. Sevgili Renault 9 herşeyden önce emeğine sağlık diyorum. Harika bir paylaşım sitesi,
    Öğrenmek istediğim şu, radyatör fanı dışarıdan soğuk havayı çekerek mi? çalışıyor. Yoksa içerdeki havayı radyatöre üfleyerek mi çalışıyor.? şu anda kendi aracımdaki fan için çelişkiye düşmüş durumdayım. Çünkü aracımın fanını bir ara söktürmüştüm. şu anda içerden dışarıya doğru hava üflüyor bu bana doğru gelmiyor.

    Beğen

  45. arkadaşlar bende reno 9 86 model arac var sorun termostat iptal edildi radyatör yeni üst kapak contası yeni takıldı anti firiz var devirdayım calışıyor diyor usta bilyasında biraz ses var ama sorun yok dedi ama aracda gösterge C ye geldiginde su şişesi fokurduyor dişarı su atıyor su ılık fan calışıyor fan müşürü 88 90 sorun ne olabilir.

    Beğen

  46. bende 91 model sprig var harart kırmızı çızgıye kadar gelıyordu sürekli rampalarda radyatörun üzerine su dokerdım oyle soguturdum aracımı ama ardık sorunu çozdum tofaş fanı taktırdım hiç hararet yapmıyor artık tavsiye ederım tşk.

    Beğen

  47. lütfü bence tofaş fonı taktır rahat et ben ettım vaaala malıyetıde az 70 ytl hıc su kaynatmaz o zaman tavsıye ederım bendede aynısı oluyordu su an yok

    Beğen

  48. arkadaşım yardımın ve önerin icin teşekkürederim elektirikci arkadaş fanı orjinal devri iyi dedi ama yinede bi taktırıp denicem sonucu yazarım inşallah düzelir bıktım artık arabaya binmek istemiyorum sorun inşallah cözülür.

    Beğen

  49. Lütfi öncelikle aynı sorunu bende yaşadığım için fanı değiştirmene gerek yok. araçta muhakkak başka bir sorun vardır. İşin uzmanı ustalara gitmeni tavsiye ederim. Ayrıca fanın dönüş yönüne bakın daha önce tamir ettirdiğim fanı usta ters yöne dönecek şekilde taktığı için sorun yaşamıştım.Yani hava çekekme yerine fan hava üflüyordu.

    Beğen

    1. sürekli hararet baska sebelerinden sunlarıda aramak lazım,eğer problm sürkli dvm ediyorsa motor kapağina manifot contasına baktrın motor kapağnda eğikik varmı yokmu ve genleşme kbının kapklrını değistrin eğer bska fan taktırnca sorun cözlyorsa dğer dedklrmi boşvern

      Beğen

  50. Devir dayım sisteminde arıza olabilir. Ayrıca içeriden fanı çalıştıracağınız bir anahtar yaparsanız uzun trafik kuyrukları, ışıklarda ve rampalarda hiç sorun yaşamazsınız.

    Beğen

  51. devirdayımı söktürdüm calışıyor sorun yok dedi usta fan dogru yönde dönüyor devride iyi dedi elektirikci içerden direk dügme attı sorun yine devam ediyor.

    Beğen

    1. Lütfi kardeşim, ben o sorunu BOR POWER diye bir yağ katkısıyla çözdüm, ağustos ayında öğleyin 50 derece sıcakta 1 saaten fazla 2. viteste yol yaparken bile fan 2 yada 3kez devreye giryor. 55-60 tl lik bir urun yağcınıza sorunuz. yada internette bor power yazarak detayları öğrenebilirsin.

      Beğen

  52. 1999 brodvayim var.sürekli harareti yükseliyordu.Geçenlerde gene yükseldi ve araçtan şakırtılar geldi stop ettim ve ustayı aradım .piston sarmış olabileceğini söyledi.Çekiçi çağırdım Konya-Aksaray arası(200 YTL) ustaya gittik aracım yaklaşık 900 ytl ye yapıldı.Fakat aracın çekişi çok düşük rampalarada 2.vitese düşüyorum.Sebebi ne olabilir teşekkürler

    Beğen

  53. satın artık o arabaları be kardeşim,hurda olmuş onlar..yapacak tabiki hararet.
    Kullanırsınz 75 model chevrolet anlarımda renaultun eskısı hurdadan baska hıcbısey yapmaz.

    Beğen

  54. ATA Kardeş aracın motor yeni yapıldıgında motor acılana kadar biraz cekiş sorunu olabilir fakat iyi yapılmamışsa sorun devam eder biraz kullan devam ederse ustana bidaha git. tabi bide 2000 de tekrar siboplara ayar yapılması lazım ozaman sorun düzelir bence.

    Beğen

  55. …….!!!!
    ATA Diyor:
    Ağustos 19, 2008 9:24 pm
    1999 brodvayim var.sürekli harareti yükseliyordu.Geçenlerde gene yükseldi …..

    ATA arabanın modeli yüksek sayılır. Pek sorun olmaması gerekir bence fakat R9 lar fazla sıkıştrmaya gemiyor. Hararet ve çekişi araç yolcu sayısı ve yüke göre çok fark ediyor. Ayarlarda çok önemli. Eğer benzinli kullanıyorsan benzine temizlemesi ve performansın artması için katkı maddesi attıra bilirsin. Benzin istasyonlarında mevcut… Bende Spring var ilk aldığımda aynı sorunlrı yaşadım ama şimdi hepsini yaptırdım. Şu an memnunum…

    Beğen

  56. merhaba arkadaşlar 1992 springim var km saati 80-90-100 olunca ön taraf titremeye başlıyor gazdan ayağımı çekince kesiliyor sebebi hakkında bilgi verirseniz sevinir ön takım yeni yapıldı bu arada rot ayarı da yapıldı acil bilgileriniz bekliyorum

    Beğen

  57. KEMAL SAG AKIS BOZULMUS SOL AKISEDE BAKIM YAPTIR ASLINDA TANESI 70YTL UCUZ YANII RENAULT 9 ARABASI GENELLIKLE SAG AKISI BOZAR BUTUN YUK CEKIS GUCU ONDADIR KULLANIMDA PATI ANI KALKIS YAPMAMAYA OZEN GOSTERIRSEN UZUN OMURLU OLUR KALKTIKTAN SONRA FITES ARALARINI SERT DEBRIYAJ YAPMA KEMLIM

    Beğen

  58. 1998 Renault 9 Brodway RN 1.4 arabamda bir aydır hararet problemi yaşıyorum.Motorun üst kapak contası,müşürü,hortumları değişti.Fan açıyor.Ancak su eksiltmeye devam ediyor.En son LPG beyninde bir problem olacağını düşünerek onu da değiştirdim.Usta su deposuna baktığında hava kabarcıkları olduğunu gösterdi. Sistemin hava ürettiğini söyledi.Yaklaşık iki günde bir su deposunu dolduruyorum.Sistemin hava üretmesini nasıl önleyebilirim…

    Beğen

    1. Silindir kapağının arka tarafında su kanalı var aracın sağ tarfından kaputun içine baktığında oraya ulaşabilirsin . zamanla oradan kaçak oluşup hava yapmasına sebep oluyor..kapak sökülüp taşlandığında sorun çözülüyor …

      Beğen

  59. necip kardeş senin bir yerden su kaçıyor,ya da hararet yaparak suyu eksiltiyor… onun yerine dolan hava su deposundan çıkıyor olabilir… ayrıca su ısınıp soğuma esnasında biraz hava kabarcığı olabilir , bu normaldir. Çünkü bende de broadway var, su deposunu izlerken bazen hava çıktığını görüyorum, ama hiç hararet problemim olmadı… bugünlerde galiba bakım zamanı geldi galiba, çünkü devri daim pompasının polesinde çok boşluk oluşmuş.

    Beğen

  60. Merhaba,
    Benim 93 model spring aracım var.Antifriz koymak istiyorum.Suyu tamamen boşalttlktan sonra kaç lt su kaç lt antifriz koymalıyım ve sonra havasını almak felan gerekiyormu.

    Beğen

  61. slm arkadaşalar BEN 98 MODEL RENO BROADWAY RN ALDIM. AMA NEDENSE DİREKSİYONA ALIŞAMADIM ÇOK SERT NORMAL DÖNÜLEBİLECEK BİR YERDE BİLE 2 MANEVRA YAPIYORUM BUNU NASIL YUMUŞATABİLİRİZ .LASTİK HAVALARI NORMAL CVP. BİRDE ARKA SAĞ TEKERDEN DÜZ YOLDA GİDERKEN BİLE TIKIR TIKIR SES GELİYOR BUNUN SEBEBİ NEDİR. TŞK

    Beğen

    1. ümit kardeşim direksiyonun dönmemesı rot kollarından yapar rot kolları kısadır sen bir rot balansa sok arabayı.arka sağ tekere gelince amörtisör palaktır.

      Beğen

  62. BUJİ LERİ NEKADAR ZAMANDA BAKIMDAN GEÇİRMELİ YADA DEĞİŞTİRİLMELİDİR BUNU YAPARSAK ARABANIN ÇEKİŞİ ARTARMI.

    Beğen

  63. bizde de bro var kışın hava 4 dereceyken boluda gidiyorduk.arabanın hararet seviyesi yükseldi c yi geçiyordu.bu broadwaylar da galiba hararet sorunu var.yaw 4 derece motor donması gerekirken yanıyo ne bicim motor tasarımı anlamadım.diğer arabalar bu derecede çalışmaz bizim ki de yanıyo.sizce sebebi nedir.

    Beğen

  64. merhabalar bendede reno9 94 model aracım var arife gunu motor contası yandı ustamdan allah razı olsu sadece işcilik 100 ytl aldı oda taksitlı 50 50 li birde devirdayimi takozunu termostadı maisin motor contasını deyiştim oda 100 ytl tutu oduda 2 taksit yaptılar 50 50 şimdi aracım iyi araştırmadan aracınızı her ustaya vermeyın selamlar

    Beğen

  65. arkadaşlar merhabalar uzun yıllar tofaş şahine bindim ancak zorda kaldığım için aracımı satıp 93 model bir spring aldım 1 haftadır biniyorum daha araçtan çok memnunum aslında çok az yakıo her sabah tek marşta alıo…yalnız bir iki merak ettiğim durum var hararet ibrem hiç 2.çizgiyi gecmiyo ama onun cevabını aldım sayılır termostatdan sanırım….
    asıl sorcaklarım aracım lpgli yokuşları falan çok iyi bir şekilde çıkıo ama 130 km yi geçmiyo bi türlü bi bir sorunmudur yoksa 1.4 lpg li bir araç için normalmidir…
    ikinci olarakta araçta düz yolda veya yokuş inerken gaz vermezsem silkeleme yapıyo buda cidden rahatsız edici bir durum……
    bunlar dışında çok güzel bir araç ve gerçekten çok sevdim tüm renault 9 seven dostlarıma saygılarımı sunarım… alper

    Beğen

  66. Sevğili renault9 öncelikle selamlar.Bende 96 model broadway var.Termostat 86 lık.Bu termostada göre araç seyir halinde iken harareti hanği çizği üzerinde olmalı.Benimkinde 2.ci çizğiyi çok az birşey geçiyor.Bu da yukarıdaki tabloya göre 60-65dereceye denk geliyor.Sorun nereden kaynaklanıyor olabilir. Ama park halinde çalıştırdığımda 3.ncü çizğiye kadar geliyor ve fan çalışıyor.Burada sorun yok.Aceba termostat arızalanmış,86 dereceye gelmeden açıyor olabilir mi?Cevaplarsanız sevinirim.Hayırlı çalışmalar.

    Beğen

  67. arkadaşlar bende 94-95 model brodway almayı düşünüyorum ama burada yazılanları okuyunca özellikle bu hararet meselesi beni düşündürmeye başladı.bni bu konu hakkında aydınlatırsanız sevinirim.herkese selamlar.

    Beğen

    1. kardeşim en iyisi hiç alma berbat bi araba bende 98 rl var hiç rampaya gelmiyo uşağa gittim rampalarda contayı yaktım eski taksiciyim şahine bi ek fan koyup karsa gittim 160 altına inmedim hiç bişi olmadı ama broadwayla 120 yaptım mı hararet yükseliyo çok ktü araba ben hiç tavsiye etmem ben bile satılığa çıkardım bıktım artık

      Beğen

  68. arkadaslar bendede 94 model fairway var hararet bu reno 9 larda buyuk bi sorun varsa bi elekrtikciye gidip fan için bi role taktırın ve fan müşürünü daha dusuk seviyede olanı alın bu sayede fan role sayesinde fan guclenio ve cok daha sık devreye girio ve motor durdugunda dahi fan gerekirse calısıo ve hararet surekli 3. cizgi ve 2. cizgi arasında kalıo sorun bu sekilde ortadan kalkar tofas fanına ihityac yok ayrıca rampalarda cok yuklenmeyin arabanıza fan müşürü normalde 83-92 siz 68-83 olanı alın orjinali piasada 15 tl herkese saygılar

    Beğen

  69. sn.ümit şimşek

    1-direksiyonun sertliği ve oynaması rot ve balans ayarının bozukluğundandır.ayarlattır sertliği ve titremesi gider.
    2- tekerden ses geliyorsa özellikle uğultu falan bilye değiştir.
    3-bujileri en fazla 20 bin km de değiştirmelisin.aracın daha sağlıklı ateşleme yapar,daha iyi çeker,daha az yakar
    4- eksozdan su damlaması gayet normal.motor ve eksoz soğuk olduğu için ısınınca buhar yapar.o da dışarıya su damlası olarak damlar.

    saygılar…

    Beğen

  70. ARKADAŞLAR 1991 SPRİNGİM VAR SOĞUK HAVALARDA ZORDA OLSA GAZDA CALIŞIYOR BENZINDE HİÇ ÇALIŞMIYOR MOTOR ISININCA BENZINDEDE CALIŞIYOR NEDEN OLABİLİR YARDIMLARINIZI BEKLIYORUM.AKÜNÜN ARTISINDAN GAZ KESICININ ARTI BÖLÜMÜNE KABLO BAĞLIYORUM ARAÇIM GAZDA HEMEN CELIŞIYOR TAVSIYE EDERIM ÇALIŞTIKTAN SONRA KABLOYU AYIRALI SONUÇ ALAN OLURSA YAYINLASIN SADECE BENİM ARACA ÖZEL Bİ DURUMMU MERAK EDIYORUM

    Beğen

  71. İyi günler Şeref hocam.97 Broadway kullanıcısıyım.Arabanızdaki sorun kısmen benim arabamdada vardı.Conta yaktı.Değişimini çok güvendiğim tamirci arkadaşımda yaptırdım.Eğer isterseniz adresini verebilirim.Mail adresimden ulaşabilirsiniz.cinekop5@hotmail.com

    Beğen

  72. benimde soğutucu fan hiç çalışmıyor ne yapmalıyım kendim yapabilirmiyim ayrıntılı olarak müşürn yeri termostat falan nerede bi tarif edermisiniz

    Beğen

    1. fan müşürü radyatrün sağında termostatda yağ kpğnın orda büyk radytör hortumundaun içinde ,fan müşürünü düz bağla birbirine çlışmazsa ya sigrtda bişey var ya motrda çalışrsa müşr bozuktr ,,bnmde fan termostatdn önce açıyo arabayı ısıtmadn yola çkarsam gazı donduruyo,,hem fan açıyo hmde önden rzgar alıyo onun için donuyo gaz acaca fan müşr derecsimi düşük yoksa termostatdamı bişey var tam açmıyo falan ,,bilgiye ihtyıcm var şu var radyotru yeni değiştim delikti ondan sonra oldu

      Beğen

  73. 94 model broadway model bir aracım var , yaklaşık 1,5 yıl önce radyötörünü değiştirtdim, aynı anda termostatın takılı olduğu hortumda değişti fakat usta termostatı takmamış ve takmadığını da bana söylemedi, uzun yola çıkmak zorunda kaldım hava sogudu denizliye gelince araba buz kesti, daha sonra arabamın motor sugutma aksamıyla ilgili değişik yerlerdeki kelepçelerden su sızdırdı,devamlı su ilave etmek zorunda kaldım, en son kalorifer radyötörü delindi onu yeniledim bu seferde devirdaimin çıkışındaki kelepçeden su kaçırmaya başladı,su eksilince hava yaptı zaman zaman ,havasını ne kadar aldırdım bilemiyorum.acaba arabamın arızası ne olabilir, yardımlarınız için teşekkürler

    Beğen

  74. 11 yıldır reno 9 brodway kullanıyorum.arabam hep b çizgisindedir.ilk kez c nin normal oldugunu bu sitede okudum.doğru hangisi.

    Beğen

  75. 2 yıldır broadway kullanıcısıyım,aracım 1998 model rn benim sorunum aracım hararet yapmıyor ama sürekli taşma kabında sürekli hava oluyor sebebi nedir acaba
    artı her türlü bakımlarını yaptırdım radyatör,hortumlar devirdaim ve tofaş fanı taktırdım.
    saygılar….

    Beğen

  76. 91 model renault 21 concorde um var. hararet problemim var. termostat ve müşür değişti. ancak hala sorun düzelmedi. geçen gün de yedek su deposuna alttan giren hortum patladı. kesip tekrar taktım. suyunu doldurup havasını aldım fan çalıştı yola devam ettim. gideceğim yere vardım tam kontağı kapatırken hortum aynı yerden tekrar patladı. sorun ne olabilir acaba?

    Beğen

  77. arkadaslar benim 2002 model volkswagen aracim var tabiri caizse butun is organlarini degistirdim ama hala olayi cozemedim araba rolantinde calistigi zaman gayet normal ama 5 dakika bi turladigim zaman radyator hortumlari tas gibi sisiyor radyatore giden alt hortum ve radyator buz kesiyor ama ust hortum alev gibi sicak iki hortumda tas gibi sert bu isin icinden cikamadim allah rizasi icin bana yardim edin radyator dediler radyatoru sokup temizledi icine koymadigim ilac kalmadi ama hala sorun devam ediyor

    Beğen

  78. fakat radyator sisleme felan diyorlar onu yapmadim sadece eve getirip banyoda tazdikli su ile yikadim fransa da kaldigim icin sisleme olayi yok burda acaba kendim sisleye bilirmiyim?????? ve birkac radyator temizleyici kullandim fakat para etmedi gaza fazla basinca genlesme kabindan su atiyor ve boylece su eksilmis oluyor eski kapagindan su kaciriyor yeni kapak taktirdim su sefer tas gibi sisiyor bu arada arabamin markasi volkswagen bora acaba radyatoru deyistirsem sorun cozulurmu kimi conta yakmissin diyor ama bu sisme disinda arabanin herhangi bir sorunu yok ya arkadaslar allah rizasi icin yardimci olun kafayi bozmak uzereyim
    arabayi alali bir ay oldu hic tat vermedi

    Beğen

  79. benim bir sorum olacak.arabanın gaz beyninde sorun var dedi usta ve bende değiştirdim. şimdi arabada hararet çok çabuk artıyo soğutma sistemi çalışmıyor galiba nedeni nedir. sadece gazda değil benzindede aynı şeyi yapıyo.

    Beğen

  80. arabanın gaz beynini değiştirmeden önce hararetle ilgili bir sorunum yoktu. şimdi hararet yapıyor. ayrıca su deposundan hava kabarcıkları çıkıyor. bu sorunu nasıl çözebilirim

    Beğen

  81. 91 model flash var. kış geldiği vr burası soğuk bir yer olduğuiçin -erzurum- araca tamamen antfiriz koydum. araçta termostat var. 10 km falan gidiyorum fan açıyor. 86-89 c da olması lazım.
    önceden saf su olduğunda bu kadar kolay hararet ibresi kalkmıyordu.normaldi. havasını da aldık. bu durum normal mi. teşekürlerr

    Beğen

  82. merhaba bende 93 model fairway var. kışlık bakımını yaptırdım. ama hararet göstergesi B ye bile fazla yaklaşmıyor. ama içeride kaloriferi açınca sıcak geliyor. termostatı yenı değiştirdim. kışlıkmı yazlıkmı bilmiyorum. hararet derecesının fazla yukselmemesı bana sorun yaratırmı. cevap verırsenız sevınırım.

    Beğen

  83. iyi akşamlar bende 2 yıldır 92 spring kullanıyorum son zamanlarda sık sık hava yapmaya başladı havasını alıyor su veya bazen antifriz ilave ediyordum.bugun hava çok soğuk olmasına rağmen hararet yaptı kalın su hortumu patladı nedeni devirdaimmi termostatmı yoksa başka sebepmi yardımcı olurmusunuz

    Beğen

  84. Önemli olan gösterge ibresinin ısıya göre bağımsız bir şekilde hareket etmesi.Yani ,şehir içinde 3. kademeye kadar gelir,şehir dışında 2. kademeyi pek geçmez,tabiki sürüş farklılıkları,aşırı sıcak ve soğuk hava,yüksek rakımdan dolayı basınç bile etki eder.Sağlıklı gösterge motorun zorlanmasından dolayı oluşan ısı değişimlerine tepki gösterir.Motor çok sıcak oldu hararet çıkmadı yada motor fazla ısınmadı hararet çok ise o zaman tamirciye baktırmakta fayda var derim. Saygılarımla…

    Beğen

  85. aracım motor sesi gibi 90 ı geçtiğimde müthiş bir uğultu yapıyor nedenini bilen varmı acaba ne yapmalıyım motor sesi değil yalnız rampa aşağıya boşta bile aynı uğultuyu yapıyor

    Beğen

    1. Lastiklerden biri bilye dağıtmıştır. Aynı durum benimde başıma geldi.Sol arka tekerin bilyesi dağılmış. değiştirdim düzeldi

      Beğen

  86. slm arkadaslar bn kıbrısta yasıyorum.98 model sol dıreksıyon renault brodway im var.tam olarak emin deilim ama galiba yedek su deposunda su kalmamıs dusuk vıteslerde gezerken gozum bırden hararet gostergesıne gıttı fakat fanın calısma noktasını gecmıstı hararet yani c nin hemen ustunde.durdum sondurdum yedek su deposundan fokur fokur ses gelıyordu.hemen fanı manuel olarak calıstırdım.harareti dusurdukden sonra su ekledim havasını aldım devam ettim.eve gelınce fanın devreye gırmesını bekledım 1 defa fan yerınde girdi sondu ıkıncıyı bekledım fan yıne girdi sondu fakat ne varki yedek su deposunda su oldugu halde fokur fokur suyu dısarı atmaya calıstı.yedek su deposunun kapagından da suphelenıyorum ama buyuk ihtimal termostat acmıyor gıbı gelıyor bana sizler bu konuda ne dusunuyorsunuz tsk saygılarla

    Beğen

  87. arkadaşlar bende 92 sprıng var az yakıyo cok memnunum ama gaz beyni resmen donuyo bazen stop ediyo sıcak su döküyom beyne ondan sonra düzeliyo beynin değişmesmi gerekiyo yoksa radyatörmü tıkalı bilen varmı sağolun şimdiden

    Beğen

  88. bizim arkadaşda spring var 160 km hız yaptın harelet d yerine vurdum yani orda 120 derceee
    bemde ise fairway var 200km hıza cıkyorum harelet 3 oluyo c ye gelişyo
    bradaway da ise 170 180 gecmiyo 180 km hıza cıkınca harelet 4 vuruyo d ye bu renalt 9 lar arasında en sevdiğim fairway dır bu arabanın yaptığını golf yapamıyooo

    Beğen

  89. abi hararet göstergem bi yukaru cıkıyo sona dayanıyo bakıyorum nornal hararet yok bi aşaga iniyo müşürü degiştim ama yine aynı hararet göstergesini degişmen lazım dedi usta ama yok bulamıyorum acaba ne yapmalıyım reno 9 brodwey aracım rl marka yardımcı olusan sevinirim bi bakıyom hararet sona dayanmış hemen inip motora bakyom normal hararet yok ne yapmalıyım saat bozuk olabilirmi bulamıyorumda ssaati degişim

    Beğen

  90. hararet göstergemin bozuk oldugunu söylediler ama bulamıyorum ne yapmalıyım abi giderken bi bakyorum hararet sona dayanmış hemen inip bakıyorum normal bişe yok reno 9 brodwey arabam rl modeli 1998

    Beğen

  91. merhaba 93 model brodwayım var kontağı çvirdiğimde daha araba çalışmadan motordan fan sesi geliyor belirli bi süreden sonra duruyor
    nedenini öğrfenebilirmiyim ?

    Beğen

  92. Arkadaslar benımde bır r9 var broadway.Gecen hafta Seydısehır-Konya yolunun konyaya 15 km kala hararte yuzunden kaldım yolda .ılk defa boyle bısey basıma geldı napacagımı bılemedım.hemen saga cektım ve stop ettım arabayı ıste bunu yapmamam gerekıyormus usta ole dedı bıde fanı manuel calıstırmayı bılseymısım belkı fazla masraf olmıcaktı,bıde hararret nasıl oldu da bı anda hemen ole yukseldı anlayamadım takıp ederek devam edıyordum yola.sonuc olarak pıston sekman gomlek basta olmak uzere moturu yenıldık dıyebılırım950 ye mal oldu bana .sımdı ıse dıreksıyonun altına manuel fan calıstrma dugmesı taktırdım ve ayrıca fan kontak kapattıktan sorada calısmaya devam edıyor sorun yok sımdlık bu arada fan musırı ve termostat da degıstı problem bu ıkısındeymıs ama bana cok pahalıya maal oldu…hararetsız surusler

    Beğen

  93. Merhaba Site sahibi,dostlar,arkadaşlar…
    Bende bir kaç güne kadar R11 Flash S almayı düşünüyorum.. Motor’u soğuk su döktükleri için çatlatan ve bundan dolayı yenileyen bir arkadaşımdan alacağım. 94model ve muayene falan yeni yapılmış..
    Bu düşüncelerle burada yazılanları okurken vazgeçtim diyebilirim.. :/ Eğer bir araba bu kadar sıkıntı yapıyorsa alınmamalıdır bence.. Devamlı olarak hararet yaptı, müşir, su deposu, kapak, conta uğraştıran bir araba yerine hiç almamak daha iyidir diyeceğim ama bütçe sınırlı olunca ve araba ihtiyaç olunca mecburen herşeyi kabulleniyorum..
    Merak ettiğim birşey var: 94Model Flash S için yedek parça sıkıntım olur mu?? devamlı olarak bakım yaptırabileceğim bir usta bulabilirmiyim?? ve en önemlisi belki de; FAN elle nasıl çalıştırılyıor??
    Teşekkür ederim

    Beğen

  94. merhaba arkadaşlar,
    97 model rn aracım var.hiç su eksiltmezdi hiç problem çıkarmazdı.Ama tüm bakımlarını zamanından önce yaptırım.geçenlerde su deposunu değiştirdim.araç lpg li.bir haftalık kullanımdan sonra yağ su kontrolü yaptım.depoda hiç su kalmamış.arabada hiç kaçak gözükmüyor.nereden yapabilir acaba.hiç hararet yapmadı fan zamanında açıyor.

    Beğen

    1. kardeşim radyötöre bak çok küçük biyerden kaçırıyodur arabayı havaya kaldırt orda belli oluyo başka türlü anlayamazsın

      Beğen

  95. Dizellerde hararet göstergesi normali 80 çok zorlanırsa 90 olduğunu bi ara görüyorum fan açınca anında 80 oluyor tekrar ama dizel kullananlar şuna dikkat takviye su kapağını iyi sıkın açtığınızda su kapağının contası yerindemi sağlammı die konturol edin hava kaçırmasın bu harareti çok etkiliyo r9 brodway benzinli dizel hepsi aynıdır çok sık fan açarlar eski modellere göre dur kalk ta harareti etkiler.

    Beğen

  96. merhaba “renault 9” …
    1987 model dizel renault 9 aracım var.Aracın sürekli bir su eksiltme problemi var.iki günde 1,5 su bardağı kadar.Piston kapak contasından yağ kaçağı var ayrıca..Radyatör ve borularını yenideğiştirtim fakat su akıntısı kesilmedi.sabahları aracın altına baktığımdada su grünmüyor.acaba piston kapak contası ile bir ilgisi var mıdır.?değiştirirsek problem çözülevilir mi? Kapak söküldüğü zaman içinden çok bir masraf çıkar mı?

    kusura bakmayın çok soru sordum ama lütfen cevabınızı bekliyorum saygılarımla…

    Beğen

  97. Merhaba öncelikle böylesine dayanışmacı bir alan yarattığınız için teşşekkürler. ben ilce merkezine kırk kilometre uzaklıktaki bir köyde öğretmenim 1996 model brodwayım var bu sabah(hava soğuktu) marş basmadı. öncelikle maşı çevirdiğimde hır hır fiye bir ses çıkardı gerisi gelmedi. daha sonra tekrar denedim. arabanın içinde ( camlara farlara göstergelere) elektirik var fakat motora elektirik gitmiyor. anahtarı ilk çevirişmde göstergeler yanıyor sonra tık diye bir ses geliyor motora elektirik gitmiyor. arabayı çekici çağırıp ilce merkezine götürmem çok zor acaba vurdurarak veya şarz eerek çalıştırabilir miyim teşekkür ederim. (aküm bir bucuk yıllık)

    Beğen

  98. için teşşekkürler. ben ilce merkezine kırk kilometre uzaklıktaki bir köyde öğretmenim 1996 model brodwayım var bu sabah(hava soğuktu) marş basmadı. öncelikle maşı çevirdiğimde hır hır fiye bir ses çıkardı gerisi gelmedi. daha sonra tekrar denedim. arabanın içinde ( camlara farlara göstergelere) elektirik var fakat motora elektirik gitmiyor. anahtarı ilk çevirişmde göstergeler yanıyor sonra tık diye bir ses geliyor motora elektirik gitmiyor. arabayı çekici çağırıp ilce merkezine götürmem çok zor acaba vurdurarak veya şarz eerek çalıştırabilir miyim teşekkür ederim. (aküm bir bucuk yıllık)

    Beğen

    1. Sevgili murat hoca ; Akünün kutup başlarını iyice sık temazsızlık olabilir,bendede oldu,elektrik veriyo fakat kontağı çevirmiyodu,tık diye ses geliyordu,sonra (+) kutupun biraz gevşek olduğunu buldum,sıkınca düzeldi. Saygılar….

      Beğen

    2. hocam 89 model flash kullanıcısıyım,aynı hatayı bende de daha önce yapmıştı,marş dinamosunun üzerine hafif bir şekilde çekiçle tıkla sorun ortadan kalkar,kolay gelsin

      Beğen

  99. murat hocam bendede aynı sorun vardı vurdurunca çalışıyor ama sorun marş kömürlerindenmiş elektirikçi değiştirdi 40 tl ye sorun düzeldi

    Beğen

  100. kontak anahtarını cıkarınca ışıklar sönmüyor ilk defa başıma geliyor.yardımcı olurmusunuz sorun ne olabilir

    Beğen

  101. meraba öncelikle bu site için teşekkür ederim.bakıyorumda çoğu arkadaşımızın sıkıntısı hararet benimde hararet bende 95 flash s var çözümü en son mako marka kuwwetli fan alarak çözdüm c çizgisini geçtinide görmedim full 60 km lik bi rampa yolum war ayda bi gittiğim fanı takmadan önce o 60 kilometrede 4 sefer duruf motorun soğumasını beklerdim hararet yapmasın diye fanı değiştiğimden beri bi sefer bile durmadan yola devam mako marka fan boyutuda radyatörü kaplıo nerdeyse

    Beğen

  102. hararet göstergesi arada bir oynuyor birde farları açınca hararet göstergesi az iki milim kadar yüksek gösteriyor ve ibre dediğim gibi arada bir yerinde durmuyor sebebi nedir acaba,yardımcı olursanız sevinirim

    Beğen

  103. arkadaşlar bende 1992 model spring war arcımın hararet çizgisi hiç yerinden oynamıyor bu neden olabilir bide ben geçenlerde biraz o fana giren kabloyla falan oynamıştım bu neden olabilir bana bir cevap werirmisiniz

    Beğen

  104. arkadaşlar ben dün araba ile dolaştım ama vites birde idi eve geldim motorum 2-3 saatte ancak soğudu bunun nedeni ne olabilir. ama çokta dolaşmadım bunun nedenini merak ediyom.sizlerden cevap bekliyom…

    Beğen

  105. Sevgili Renault 9 kullanıcıları kafama takılan bir sorum olcak cevap verirseniz çok memnun olurum Radyotörün üst hortumunu değiştirdikten sonra sistemin havası alınırken 130-140 dereceye kadar çıktı sonra havası alındıktan sonra düştü acaba zarar olmuşmudur.

    Beğen

  106. Arkadaşlar ben yeni brodway aldım.Araçla yola çıkıp 600 km yaptım bi şey yoktu.hararet göstergesi hep son çeyrekteydi;ilk aldığımda da öyleydi.Geçenlerde hararet göstergesinin ışığı yandı ,ustalar conta yanmasından şüpheleniyorlar,ve araç su eksiltiyordu,su pompası değiştirdiler yine su eksiltiyor,sizce contamı yanmıştır ? 97 model rni masrafı ne kadar olur ?

    Beğen

    1. kardeş araban enjeksiyonsuzsa üst kapak sökülür yanan conta kazınır yerine iyi çelik bi conta alınıp takılır sübap ayarı yapılıp üst kapak uygun torkla sıkılıp takılır arabaya su konup havası alındıktan sonra basar gidersin ustasına görede değişir parası arabaya öylede binme yatak sarabilir

      Beğen

  107. eğer araba gazda çalışmıyorsa genelde marş dinamosunda sorun oluyor,oda değilse kontağı bir kontrol ettirin oto elektrikcisine.eğer araba zor çalışıyor ve çekişde düşükse bujileri değiştirin derim.Bujiler çok hayati önem taşıyor.

    Beğen

  108. s.a kolay gelsin .arkadaşlar bende 1 adet 86 model brodway var. bunun sorunu son günlerde su kaynatma sorunu var bunun havasını aldığımda tekrar normale dönüyor motor soğukken bir iki saat beklediğimde yine hava yapıyor. tekrar havasını alıyorum düzeliyor.suda eksilme yok.acaba havasını düzgün alamıyormuyum. veya devirdayim la ilgili bişemi var:araba gazlı bu arada.

    Beğen

  109. Selamlar R9 kardeş. Öncelikle siteden ötürü çok teşekkür ederim. Benim iki sorunum var. Şahsımda 1986 model GTL (ithal 5 vites) var. Eminim çünkü aracın motor etiketi ile bagaj etiketinde made in france yazıyor.Öncelikle aracımın km teli şanzumanın içinden koptuğu için şansumanı açtırdım. Hazır bu yapılmışken baskı balatayı da değiştirin dedim. Hepsi değişti. Aracımı 1.vitesten 2.vitese alırken bir sürtünme (demir sesi gibi) oluyor devamlı. Debriyaja yarım basma olayı yok. Bu neden olabilir? 3.vitesten 2.vitese alırken olmuyor ama. Birde şehir dışında gerekli hıza ulaştıktıktan sonra 5.vitese alıyım diyorum. Ama 5.vitese aldığımda araba yekiniyor ve bağırıyor. Arabayı alalı 1 yıl olacak sadece bir defa 5.vitese geçirebildim. Acaba şanzumanda mı bir sorun olabilir? Yardımcı olursan çok sevinirim.

    Beğen

  110. 1987 model avrupa reno 9 gte kullanıcısıyım benim aracın yerli olanlara göre avantajı yadyotörün van motorunun büyük oluşu van motoru küçük olan aracınıza tofaş fanı taktırabilirsiniz pervanesi motoru cercevesi ile birlikte cok mükenmel uyum sağlıyor birde fanı istediğiniz zaman acıp kapatmak için anahtar takılırsa araçta başka sorun yoksa reno 9 larda hareret sorunu kalmaz diye düşünüyorum

    Beğen

  111. slm arkadaşlar.benim sorunum hararet…geçenlerde 3-4 km lik bir rampa çıktım baktım hararet lambası ve ya lambası yanıyor..bu arada fanda çalışıyor 5- 1o dk kadar bekledim ışıklar söndü…su ve yağda hiç eksilme yoktu ..sizce sorun neden olabilir..araba 97 1.4i…acaba bana başka bir problem çıkarırmı…cevap verirseniz sevinirim…

    Beğen

    1. yağ lambası yanıyorsa yağ pompası çalışmıyor demektir acilen tamirciye gidiniz bu şekilde aracınız conta yakar.çok daha fazla masraf edersiniz..sakın arabayı kullanmayın doğru tamirciye kardeşim.

      Beğen

      1. rıza arkadaş normalde yanmıyor…bahsettiğim zaman yandı….sonra her şey normalll….kendi kendine söner mi problem olsa…neden kaynaklanıyor onu çözemedim..tşkr cevabın için bu arada…

        Beğen

  112. 1986 model reno 9 otomatik şanzuman su sogutucu almak istiyotu çikmada olabilir bulabilecegim bir adres verene şimdiden teşekkür ederim..ismail.

    Beğen

  113. MERHABALAR ,

    1994 MODEL BROADWAY VAR MOTOR ÇOK SIKIŞTIĞINDA YEDEK SU BİDONUNDAKİ SU KABARMA YAPIYOR ZAMAN ZAMAN AĞZINDAN DIŞARI AKIYOR.VE HARARET YAZIN C NİN ÜSTÜNDE KIŞIN B-C ARASINDA DURUYOR NORMAL Mİ HAVASINI ALDIRMAK İÇİN USTAYA GÖTÜRDÜM CONTANIN ZEDELİ OLDUĞUNU SÖYLEDİ GÜRA YEDEK SU BİDONUNDA SU KABARMA YAPIYORMUŞ HAVA TAM ALINAMIYOR.USTANIN ÖNERİSİ BİDONUN KAPAĞINI TAM SIKMA ALAMADIĞI HAVAYI BURDA ALSIN ŞEKLİNDE .NE YAPMALIYIM.

    Beğen

  114. YAZIN DUR KALK YAPTIĞIMDA HARARET C NİN ÜSTÜNE GELİYO VE YEDEK SU BİDONUNDAN SES GELİYO İÇERİYE KADAR KAPARCIK ATIYO SANKİ HAVA VARMIŞ GİBİ NE YAPACAĞIMI ŞAŞIRDIM CONTAYIMI DEĞİŞTİRSEM BİLMEMKİ.
    ABİMİN 93 BROADWAY VAR HARARET YAZ KIŞ B Yİ ÇOK AZ GEÇİYOR ÜSTÜNDEDE DURABİLİYOR HANGİ NORMAL ANLAMADIM YUKARIDAKİ YORUMLARDA HARARET C NİN ÜSTÜNDE DURUN NORMAL ŞEKLİNDE YAZILMIŞ BİR FİKRİ OLAN VARMI???

    Beğen

  115. iyi günler arkadaslar benim 94 model spring var elektirik aksamına bir sıkıntı var çözemedik sağa sola sinyal veriyorum sinyal takılı kalıyor 4 lüleri yakıyorum takılıp kalıyor farı actığımda gögüs sonuyor ve kolu hafif oynatınca gelip gidiyor kısalar yanrken uzuna alıyorum kısalar sönulor uzunda ynıyor yadımcı olursanız sevinirim

    Beğen

  116. arkadaşlar benim 95 brodwayım var.Sorunum radyatör fanı soğutmuyor olması.hararet 90 ı geçtiğinde fan devamlı çalışıyor hiç durmuyor taki stop edene kadar.bilgisi olandan çözüm rica ediyorum şimdiden teşekkürler.

    Beğen

  117. arkadaşlar benim 95 brodwayım var.Sorunum radyatör fanı soğutmuyor olması.hararet 90 ı geçtiğinde fan devamlı çalışıyor hiç durmuyor taki stop edene kadar.bilgisi olandan çözüm rica ediyorum şimdiden teşekkürler.başka bir aracın fanını kullanabilirmiyim elektrik tesisatı kaldırırmı zararı olurmu yada nasıl bir fan koymam gerekir.Çözümleriniz için teşekkürler.

    Beğen

  118. Merhaba renoult 9 benim bu sabah şöyle bi sorunum oldu arabayı çalıştımak istedim önce önce çalışır gibi oldu sora çalışmaya yakın titremeli çalıştı kaputu açtım antifiriz deposundan antifiriz taşıyor kapak kapalıyken taşıyor neden acaba bunu motor soğukken yapıyor nedeni nedir acaba şimdiden teşelürler

    Beğen

  119. Benim aracim renault flash arac cok cabuk isiniyor ama stabil 80 de kaliyordu fakat son zamanlar 90 ve 100 leri gordu hararet motor yapilali 6 ay oldu baktim suyu camurlu sorun kapaktami yoksa su camurlamis ondanmi tesekkurler

    Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑

%d blogcu bunu beğendi: