Merkezi Kilit montajı

Gerekli malzemeler:
Merkezi kilit seti
Matkap
Tornavida seti
Elektrik bandı

Gerekli Süre:
2 saat

Uzun zamandır yapmayı planladığım merkezi kilit setine bir hafta sonumu ayırdım.
Öncelikle piyasada rahatça bulabileceğiniz universal merkezi kilit setlerinden aldım.Set içerisinde kilit motorları,kablolar,beyin ve diğer gerekli civataların hepsi bulunuyor. Kalitesine göre 20 ile 50 YTL arasında temin edebilirsiniz.Benim aldığım 25 YTL’ye Scorpion marka yerli bir set.

 

Setin içeriği;

Bağlantı elemanları ve kablolar;

Yapılacak işlemleri sıralayacak olursak;

1-Kapı döşemeleri sökülecek
2-Kilit motorları kapıya monte edilecek
3-Elektrik tesisatı çekilecek

 

KAPI DÖŞEMELERİNİN SÖKÜLMESİ;

Renault 9 larımızın kapı döşemeleri diğer parçalarda olduğu gibi enterasandır.
Döşeme üzerinde vidalama sistemi değil klips sistemi kullanılmıştır.

Önce kol dayama kısmını söküyoruz.
İki adet vida ile monte edilmiştir.

Kapı açma mandalını çıkarmak için işaretlikısma düz tornavida sokuyoruz ve metal klipsten kutararak kendimizedoğru çekiyoruz.Yuvasından çıktıktan sonra mandala bağlı kapı açma telini de çıkartıyoruz.

 

Cam açma kolunu çıkartmak için yine düz tornavida ile destek alabilirsiniz.Kendinize doğru çekerek çıkartınız.

Üst kısımdaki plastik parçayı ise sağa sola doğru hareket ettirerek yukarı doğru çekin.En kötü ihtimalle klipsleri kırılır,klipsler satılıyor yenisinden alırsınız.

En son kapı döşemesini çıkartıyoruz.Köşelerinden kendinize doğru çekerek çıkartabilirsiniz.Tek tek klipslerden ayrılacaktır.

Bu işlemleri kapıya dauyguluyoruz
Ve sonunda kapılarımız soyulmuş vaziyette,artık kapı motorlarını monte etmeye başlayabiliriz.

 

KAPI MOTORLARININ MONTAJI

Kapı motorlarının montajı için matkap veya elektrikli tornavida tarzı bir cihazın olması gerekir. Çünkü motorları monte edebilmek için toplam 8 tane delik açmamız gerekiyor.

Ön kapılara bağladığınız motorlarlar için aşağıdaki gibi bir montaj yapabilirsiniz.
Motor dik olacak ve kilit mekanizmasına şekildeki gibi bağlanacak.

Motorun konumu;

Bağlantı şekli;




Kilit açıkken;

Kilit kapalıyken;


Merkezi kilit saetinden çıkan demir çubukları kargaburun aracılığıyla eğerek uygun şekilde monte edebilirsiniz.

Arka kapıların yapısı gereği motoru yatay olarak monte etmemiz gerekiyor.
Aşağıdaki fotoğraftaki gibi bir montaj işimizi fazlasyıla görecektir.


Montajı bitirdikten sonra sıra elektrik tesisatının çekilmesine geliyor.

ELEKTRİK TESİSATI

Kitimizden çıkan elektrik kabloları işimizi görecek nitelikte.Ancak dar yerlerden daha rahat geçmesi ve kablo karmaşası olmaması için demet halindeki kabloları elektrik bandı ile sararak tek bir kabloymuş gibi kullanmamız avantaj sağlayacaktır.

Merkezikilit beynini sigorta kutusuna yerleştireceğiz.

Kablonun soketini beyne takmamız gerekiyor.

2li olan kablo demeti arka kapılara,5li olan kablo demeti ise ön kapılara gidecek.
Kabloları plastik döşemenin arkasından geçirmek ve körüklerden geçirmek epey zahmetli bir iş.Ben bu aşamada bir elektrikçiden yardım aldım.İyikide almışım,yarım saatten fazla süren bir iş.

Son olarak sistemi elektriğe bağlamamız gerekiyor.Elektrikçi aşağıdaki fotoğraftaki gibi bir bağlantı yaptı.Şaseyi ise en yakın kaporta kısmından aldı.

Sonuç olarak çok kolay olmasada merkezi kilit montajını gerçekleştirdik.Yapamayacağınız noktalarda profesyonel yardım almak gerekecektir.

Kapı döşemelerini yaptığımız işlemlerin tersini uygulayarak geri takıyoruz.Kontrollerimiz yaptıktan sonra sıcak bir bardak kahve içmeyi hak ettik:)


Kısa zaman içeriinde broadwaylerde olduğu gibi kilitleme butonunuda orta konsola monte etmeyi düşünüyorum.

Buton için setinizin içinden çıkanşemada hangi kabloları kullanmanız herekeceği yazıyordur.
Örnek bir plan aşağıdaki gibidir.

Alternatifbir uygulamayıda buradan inceleyebilirsiniz.

 

23 thoughts on “Merkezi Kilit montajı

Add yours

  1. böyle bir site yapman çok güzel sistem harika bende ne zamandır yapmak istiyordum bir bilgi oldu.Teşekkürler:)

    Beğen

  2. Dostum ellerine saglık,harika bilgiler.Birde benim gibi yeni bir spring kullanıcısı için gosterge panelindeki işaretlerin anlamlarını resimli bir sekilde gosterirsen cok memnun olurum,calısmalarında basarılar dilerim..

    Beğen

  3. bu sigorta panelindeki hangi sigortanın ne olduğunu anlatırmısınız ön konsolumun ışıkları yanmıyor onları değiştircem aslında sigortaları tamamen değiştirmek istiyorum hangi sigorta neresidir?

    Beğen

  4. Elinize sağlık.
    Size bir sorum olacak:

    2001 model toyoto Corolla’m var. Sağ arka kapımın merkezi kilit sistemi çalışmıyor. Uzaktan kumandaya bastığımda,araç içindeki kilitleme düğmesimden üç kapı kilidi açılıp akapanırken. Sağ arka tepki vermiyor. Tamirciye götürdüm( toyoto servisi) gelişi güzel bakıp parça değişmesi lazım + 250 ytl dediler. tabiki yaptırmadım.
    Kendim gelişi güzel dıştan kontrol ettim.Aracın kilit motorundan klik sesi geliyor .Yani kitleme hareketi sesi var.Ama kitleme yok. Sorun ne olabilir. Gidip 250 ytl bayılayım mı şimdi?

    Beğen

    1. abi senin kapı motorun yağsız kalmış diye böyle yapıyor sanayda en yakın parçacıya git söle bana bitane pas sökücü ver tanesi 10tldir al kapı motoruna sık birza hiç bir sorun yaşatmaz artık 250 tlni verme boşuna ben elektrikçiyim d.bakırda…

      Beğen

      1. Çok teşekkürler Rıdvan kardeş,bu site sizin gibi faydalı insanlarla güzel oluyor..Saygılar.

        Beğen

  5. Bu faydalı çalışma için çok teşekkür ederim en azından bizim gibi Merkezi Kilit montajı bilmeyen arkadaşlar için çok yararlı olacagını düşünüyorum.
    Emegine saglık
    Ancak bazı resimler açılmıyor sanırım silinmiş…
    O resimleri yenilersen çok sevinirim saygılarımla
    Burhan Altun

    Beğen

  6. arkadaşım bu yaptığın şey taktiri hakediyor.bilgi paylaştıkça çoğalır demişler. kendi adıma teşekkür ediyorum

    Beğen

  7. Arkadaşlar merhaba.93 model spring kullanıcısıyım.Sağ ön kapı iç ve dış kapı açma kollarını değiştirmek istiyorum nasıl yapabilirim bilgisi olan varsa açıklayabilir mi.Teşekkürler…

    Beğen

    1. abe iç kolunu değiştirmek için kapı yüzünü sökmen lazım kapı yüzünü söküyorsun 2tane vidası var onları ıçıp kendiliğinden çıkıyor zaten dış kapı koluna gelince oda içten bitane 8lik somundur onu söküp sola doğru çekip çıkıyo sayğılar..

      Beğen

  8. mazda 626 ım var.içeriye kapıları aç kapa butonu takmak istiyorum.burodveydekiler gibi.nasıl bir bağlantı kurmam lazım.şimdiden vereceğiniz bilgiler için teşekkür ederim arkadaşlar

    Beğen

  9. slm arkadasım 94 model fairway aracım var merkezı kılıt sıstemınde sıkıntı vat kapıların kımı kapanıyor kımı kapanmıyor ne yapmam lazım ne kadar tutar saygılar

    Beğen

  10. ben de yaptım merkezi kilit kumandalı renault 11 e bagaj bile kilitleniyor çok rahat ediyorum ama bilgiler çok iyi resimli anlatım süper teşekürler…..

    Beğen

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑

