Dış dikiz aynalarının bakımı, yenilenmesi

Mekanik kontrollü dikiz aynalarımız belirli bir zaman sonra çeşitli sebeplerden dolayı iş görmez hale geliyor.
İçeride bulunan kumanda ya tam hareket ettiremiyor yada sıkışıp kalıyor.

Aynalar araç kullanırken işimize fazlasıyla yaradığı için bakımını yada arıza varsa değişimini vakit kaybetmeden yapmamız gerekiyor.

Benim sol dikiz aynam içeriden kumanda edilemiyordu.
Yenisini almayı planlarken son bir kez şansımı denemek için içini açtım.

Aşağıdaki fotoğrafta görünen vidaya ulaşabilmek için kapı döşemesininüzerindekisiyah plastik kısmı çıakrtmamz gerekiyor.
Daha sonra vidayı açarak koruma kabını çıakrtıyoruz.Siyah kısım 1 vida ve 2 klips ile montelidir.

Ve karşımızda hareketi sağlayan mekanizma.

İlk uygulamam wd-40 ile oldu.Küçük kumanda çubuğunun arkasındaki yaylı düzeneğe bol miktarda wd-40 sıktım ve sonuç olarak artık kumanda edilebilir aynalarım oldu.
Eğer bu method işinize yaramazsa aynaları yenilemeniz gerekecektir.
Fiyatları kalitesine göre 13-20 YTL arasında değişmektedir.
Montajı ise gayet kolay.

Aşağıda görünen 3 adet vidayıda söküyoruz ve aynayı dışarıya doğru ittiriyoruz.

Kumanda kolunu da ittirerek aynamızı çıkartıyoruz.

Ayna ile kaporta arasında metal bir destek parça bulunmaktadır.Bu parça boşta kaldığında kapı içine düşebilir,bu sebeple bir tornavida yardımı ile destekleyiniz.

Yeni aynamızı da yaptığımız işlemlerin tersini uygulayarak takabiliriz.

Ayrıca rüzgar sesiniazaltmak amacı ile sünger destekler vardır.Bu süngerlere ekleme yaparak rüzgar sesini de bir nebze azaltabilirsiniz.

21 thoughts on “Dış dikiz aynalarının bakımı, yenilenmesi

Add yours

  1. Merhabalar.
    Biz de broadway var ve aldığımızdan beri (6 – 7 ay) 5. kez dikiz aynasını yapıştırdık.
    Bir müddet sonra en ufak birşeyde (sürücü değiştiğinde ayarlama yaparken veya güneşliği çıkartırken ufak bir dokunma ile vs.) dikiz aynası elimizde kalıyor.
    Belli ki yapıştırmak fayda etmiyor,komşumuzda da broadway var o da aynı sorundan şikayetçi. Bu konuda ne yapabiliriz?
    Teşekkürler,iyi günler…

    Beğen

  2. @Fatih
    Açıkçası ilk defa böyle bir sorun duydum.
    Benim sağ dikiz aynama 93 yılında bir araççapmıştı ve kırılmıştı.o yıl aksesuarcı kırılanın üzerine yenisini yapıştırmıştı ve hala aynı aynayı kullanıyorum.düşme gibi bir sorunum olmadı.

    Kullandığınız yapıştırıcada bir problem olmasın?

    Beğen

  3. Bu arda bujilerin sökümü için teşekkürler,uzun zamandır bunu bekliyordum.Performans bujileri taksam daha iyi olur mu acaba?
    Teşekkürler, İyi çalışmalar.

    Beğen

    1. evet performans bujileri arabanın performansını artırır. Ama performans bujilerinin iyisini bulman gerekir. bosch marka olabilir.

      Beğen

  4. @Fatih
    Performans bujiler hakkında malesef bilgim yok.
    Ama aracınızdaki orjinal bujileri gerekli zaman aralıklarında değiştirmeniz yeterli olacaktır bence.
    Sonuçta araçlarımız pek performans aracı değil:)

    Beğen

  5. iç dikiz aynasını bir camcıda taktırın. benim de düştü. önce japon yapışıtıcısıyla yapıştırmayı düşündüm. ama eskiden tamirci olan bir arkadaş “camcılarda iç ayna için özel bir yapıştırıcı var onlara git halleder” dedi. bende camcıda yapıştırttım. 10 dakikada hallettiler. daha düşmedi. düşeceğini de zannetmiyorum…

    Beğen

  6. Biz de hep senin dediğin gibi her seferinde camcıya gidip yapıştırtdık. İnşallah bu sefer düşmez.
    Vakit ayırdığın için teşekkürler

    Beğen

  7. En İyisi Bi Camcıda Taktırmak Özel Bi Yapıştırıcısı Var. Ama Ben Japon Yapıştırıcısıyla Yapıştırdım 2 Hafta Oldu Henüz Düşmedi. Ama En KaLitelisi Camcıda Taktırmak

    Beğen

  8. Bendeki Springin dikiz aynası aynı durumdaydı. Bir çok kereler japonla yapıştırdım ama en fazla 1-2 ay dayandı. Daha sonrasında büyük marketlerde falan bulunan cam-metal birbirine yapıştıran özel yapıştırıcılardan(Pattex rapid metal marka) aldım; su anda herhalde 1 sene olmuştur herhangi bir sorun yok. Bir de sunu belirteyim; yapıştırılacak yüzeyleri iyi temizlemek gerekiyor. Hem aynanın cama yapışan metal kısmını hem de camdaki pürüzlü yüzeyi. Eğer jilet falan fayda etmesse aseton tiner gibi şeylerde kullanılabilir.

    Beğen

  9. Benim arabanın dikiz aynasında da aynı sorun var. Yapışırıyorum ama düşüyor. Onların tavandan tutturulanları olur mu? Uyar mı yani arabaya Rn11 araba.

    Beğen

  10. Benim 93 model springinde iç dikiz aynası düştü, arkadaşımın kafasını hafiften aynaya çarpması sonucu düştü ve şeffaf yapışkanı camda kaldı. japon sürdüm ama metala etki bile etmedi. üstelik aynayıda iz yaptı. oto tamircilerine götürdüm özel yapıştırıcısından kalmadığını söylediler. aynanın ağır olması sebebiyle metal kısmı camda tutturmak çok zor. şu an internette özel yapıştırıcılara bakıyorum. en kuvvetlisini bulup alacağım.

    Beğen

    1. Kardeşim öyle ısrarla yapıştırıcı aramana gerek yok.Ben düştüğününün sayısını unuttum.Özel yapıştırıcıda kullandım genede düştü.Artık dert etmiyorum.Çünkü arabada soğutuculu yapıştırıcıdan bulunduruyorum.Düştüğünde o kısmı temizleyip yapıştırıyorum.Soğutuculu yapıştırıcı aklını karıştırmasın.Bir tarafı sıvı yapışkan diğeri sprey.Önce yapışkanı bir yüzüne sür.öteki yüzünede spreyi.1 dakika hiç kımıldatmadan tut..işlem tamam.

      Beğen

  11. hasan09a bende 93 model broadway var aynı sorun bendede oldu bir kaç kere piyasada satılan japonla yapıştırdım ama yine düştü bende UHU alleskleber aldım artık düşmüyor

    Beğen

  12. Renault 9 Sipring arabam var. İç dikiz aynasını japon, 502 ve baliyle tutturdum bir gün geçmeden ayna düşüyor neyle yapıştırmam lazımb

    Beğen

    1. Sanayide aksesuarcılara git,onlarda özel yapıştırıcı var,benimde olmuştu 2 sene önce,5 tl. aldılar,hiç bi sorun yok..Saygılar…

      Beğen

  13. 1.fotoğraf açılmıyor. bana aynanın nasıl söküldüğü çok önemli. rica etsem linki kontrol edebilirmisiniz.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑

