Plastik kısımların yeniden boyanması

Üretildiği yıllardamaaliyetin düşük olması amacıyla renault9-11lerimizde kullanılan plastikkalitesi maalesef vasatı aşamadı.Bu sebeple güneş gören kısımlar çok kısa sürede deforme oldu yada renkleri soldu. Parlatıcı spreylerden bile sıksanız 2 gün sonra yine soluk rengine geri döner parçalar.Bu sebeple solan plastik aksamı yeniden eski orjinal mat rengine kavuşturacağız.

Bu iş için gerekli olan malzemelerimiz;
1-)MAT SİYAH sprey boya(Ben marshall kullandım)
2-)Maskeleme bandı ve birmiktar eski gazete kağıdı
3-)Boyamadan önce plastik kısımları temizlemek için su

Peki hangi parçaları kendimiz boyayabiliriz?
Tamponlar
Ön ızgara
Aynalar
Kapı kolları
Bagaj spoilerı
Kapı iç kolları
kapı açma mandalı vs vs

İlk olarak boyayacağımız kısmın etrafını maskeliyoruz.Eğer kaportaya sprey boya bulaşırsa dert etmeyin bir miktar pastacila ile çıkartabilirsiniz.

Önemli olan rüzgarsız,tozsuz ve direkt güneş altı olmayan bir  ortamda boyama işlemini gerçekleştirmeniz.

Boyadığım parçalar;

Kapı kolları;

Maskeleme bandı ile etrafını maskeliyoruz


Daha sonra boyama işlemini gerçekleştiriyoruz.Biraz acemi olduğumdan etrafa bulaşma oldu…

Kapı içlerini de el attım;

Bu boyama işlemini torpido kısmına uygulamayın.Pütürlü biryapısı olduğundan dolayı istenilen renk ve dağılım sağlanamaz diye düşünüyorum.

Ayrıca bu uygulamayı tamponlara da yapabilirisiniz…

24 thoughts on “Plastik kısımların yeniden boyanması

Add yours

  1. Benim aracın rengi beyaz. Tamponlarım ise gri renkli, yani daha önce siyahtı galiba ma şimdi gri :). Ben tampomları dış kapı kollarını, ve aynaları arabanın rengine boyatmayı düşünüyorum. Bana maliyeti 200 civarı olacak galiba. Ama nekar sağlıklı olur bilemiyorum?

    Beğen

  2. toramanın dediği gibi aynı şekilde benim de beyaz bir R9 var. tamponlarda grimsi. orjinali siyah mı bu araçların? siyahsa nasıl eski haline döndürebiliriz değilse siyaha boyatmak çok maliyetli ve tampona zarar verirmi?

    Beğen

  3. ön tamponu çıkarıp çatlak ve biraz kırıkları var malum 14 senedir üstünde
    tamponu sökmek için kaç vidası var ben altta 2 tane görebildim başka nerelerde var bide tamponu nasıl yapıştırabiliriz malu yenisine 180-200 ytl yan sanayiine 80-100 ytl diyolar
    tamponları nasıl sağlamlaştırabiliriz
    ve boyarken tek kat mı yoksa alta astar vuracakmıyız
    şimdiden teşekkürler

    Beğen

  4. iyi günler benim vites kolulun dibinde topu kırık ve viteslere düzenli geçmemektedir.bunun için vites kolu tamir takımını aldım .orta konsolu söktüm vites kolunu çıkartmak istedim cesaret edemedim tekrar toplayamam diye bununla ilgili döküman veya nasıl yapabileceğime dair bilgi verebilirmisiniz.

    Beğen

      1. urfali kaportaci ustam bende beyaz bmw var ve hollnadada beyaz renk genelde sirket arabasi olarak biliniyo bu arabayi bayzadan siyah nasi boyaya bilirim boyansa siritirmi cirkin dururumu ?

        Beğen

  5. Arkadaşlar benim 94 model braadwayım var.yeni aldım.vites kolunun üzerindeki vitesleri gösteren topuz elime geliyor.bunu nasıl tamir edebiliriz.yapıştırabilirmiyiz?Yenisinimi almak gerekir yenisi ne kadardır?lütfen çok acil yardımlarınızı bekliyorum…

    Beğen

    1. ustacım sök içine ufak çift taraflı bant yapıştır birazda çekomastik sıktınmı artık bir ömür çıkmaz senin şanzuman’ı önceden sökmüşlerdir o yüzden eline geliyo…

      Beğen

  6. Arkadaşlar 94 model fairway var bende rengi metalik füme ama zamanla güneşten bazı yerleri solmuş bir kaçta kapı altlarında çürükler var bu yaz komple boyatmak istiyorum rengini metalik siyah yapmak istiyorum çevrilirmi acaba nasıl olur maliyeti hakkında bir bilginiz varmı?Şimdiden çok teşekkür ederim.

    Beğen

  7. benim ihtiyarda 93 karmen kırmızısı brodway ben ankara da araştırdım maliyeti boyamanın geçen yıl fırın boya için 1000 ytl civarında dediler püskürtme boyama ya da 750 ytl dediler. beni ihtayarın kaput tavan ve bagaj solmuş durumda ama yılda iki kere pasta cila yaptırıyorum idare ediyo. birde ülkemizde yok diye bişi yok ama en önemlisi arabanın rengini değiştirirsen ruhsata işletmen gerektiğinide hatırlatmak isterim. bu da sana ekstra en azında 150-200 ytl ye patlar. Renk değişikliği yine de senin kararın kolay gelsin.

    Beğen

  8. Murat Kanar; benimkinin de çıkıp duruyordu. gittim yenisini aldım. 10 YTL ye. ama yapıştırabilirsin istersen. yenisini almak istersen her yedek parçacı da bulunur.

    Beğen

  9. abicim bu iç kapı tutamakları boyanabiliyormu… sert plastik olmadığı için atabilir diye düşünüyordum ama ama sen boyamışsın…

    Beğen

  10. Tamponu çıkarıp takmayı ve boyamayı gösterirmisiniz ? Yada boyamasam daha mı iyi olur.?
    ayrıca uzun yola çıkarken yapmamız gerekenler nelerdir ?
    Broadway hararet yaptığında ne yapmalıyız.?
    97 Broadway RL

    Beğen

    1. broadwaylerin tek sorunu hararet yapması zaten.benim 94 broadway dede var.harici bir fiş yaptırdım.hararet yükselmeden önce kendim açıyorum.çok
      rahatladım tavsiye ederim.

      Beğen

  11. Arkadaşlar bende r9 beyaz 1995 var ben panjur, kapı kolları ve tamponları boyadım. Hemde spreyle ve okadar güzel durdu ki kuşakların gri olması hiç bozmuyor görüntüyü. Yalnız Akçalının sprey boyasına güvendim mat siyah rengini aldım.

    Aracımın üzerinde boya vurmam. Tek tek çıkardım boyayı bir kez geçtim akıtmadan, kuruduktan sonra birdaha. Yalnız uzaktan boyamak gerektiği için tek sprey ancak dış kapı kolları ve panjura yetiyor. Eğer tamponları da boyamak isterseniz toplamda 3 yaa 4 kutu Akçalı sprey almanız gerekiyor.

    Jantlarımıda boyamıştım su görünce atıyordu diğer boyalar ama Akçalı boya akmadı ve gayette şık durdu amblemide boyamayı düşünüyorum.

    Konuyla ilgili daha fazla bilgi isteyen arkadaşlar konu bölümüne r9 siyah boya yazıp celal_cetinkaya_cyber@hotmail ‘e mail atabilirler.

    MAKSAT DAYANIŞMA 😉

    Beğen

  12. arkadaşlar bu yapacağınız işlem çok basit 🙂 bende 91 reno flash var bunların tamponlarının orjineli gri benim arabada beyaz olduğu için renk uyumun da sorun yaşıyodum 😀 bi kaç boyacıdan fiyat aldım marşpiyer ve tamponları boyamaya 200 tl fiyat verdiler bende qerek duymadım 😀 kendim yapmaya karar verdim qerekli malzeme ise 1-2 adet 400 kum üstü su zımparası tamponlarda boya tutması için ( plastik astar ilacı ) ve akrilik veya selülozik 2 adet sprey boya ( ASTAR UNUTULMASIN ÖNEMLİ YOKSA İLERDE GÜNEŞTEN ATAR YAPTIĞINIZ BOYA ):D toplam maliyeti 30 tl 🙂 ilk önce su zımparasıyla hafif bi prüzlerini alıcaksınız daha sonrasın da pamuk veya 1 parmak kestire fırça ile astarı tamponlara sürüceksiniz 15-20 dakka bekledikden sonra arabaya boya gelmemesi için kalıbınızı yapın 😀 ve 30 cm aralıklarla sprey boyayı püskürtün eğer yakından yaparsanız püskürtme esnasında boyayı dağıtır ve çirkin bi görüntü yaratırsınız arkadaşlar verdiğiniz emek boşa gitmesin :)) kolay gelsin. . . . 😀

    Beğen

  13. benım arabada r 11 flash tengi krem rengine benzaer birsey tamponlar ise gri 250 300 tl istiyorlar kendım boyamaya calısıcam.

    verdıgın bılgıler ıcın tskler emrah

    Beğen

  14. kuruma süresi ne kadar peki çok beklermiyiz.
    ben ön panjur ve tamponları boyamayı düşünüyorum sizce tamponları söküp mü boya atmalıyım..

    Beğen

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑

