Sileceklerin yenilenmesi

Kışın gelmesiyle sileceklerin önemi bir kat daha arttı.Geçenlerde yağmurlu havada sileceklerimin artık yeteri kadar temizleyemediğini fark ettim ve değiştirmeye karar verdim.Üzerinde 3 sene önce serisin taktığı “valeo” marka orijinal silecekler vardı.3 sene boyunca sorunsuz kullandım.Bu sefer deneme amacıyla tiger marka ucuz sileceklerden alıp arabama monte ettim.

Gerekli malzemeler

Tiger marka silecekler: 3.5 ytl(45 mm olan), (Valeolar 10-15 ytl)

Ve biraz zaman.

Montaj işlemi oldukça kolay.Ama ben bugüne kadar nasıl yapıldığını bilmiyordum.Yapmak isteyenlere yol gösterir umarım.

Öncelikle araca uygun büyüklükte silecekler alınır.Favorim valeo, boshelarında kaliteli olduğunu duydum.Ama ben deneme amaçlı orijinalinden biraz daha büyük “tiger” marka sileceklerden aldım.Yanında bazı aparatlarla beraber geliyor.Ben kullanma gereksinimi duymadım:)

Eski sileceklerin son hali

Yeni silecekler;


Önce aracımızda bulunan eski silecekleri çıkartıyoruz.Resimde de görüldüğü gibi yuvarlak kısma geçmiş olan sileceği ok yönünde çekerek çıkartıyoruz.Biraz sert olabilir,güç uygulamanız gerekiyor.

Yeni sileceklerimizi de tam tersi işlemi uygulayarak takıyoruz.Mil kısmını ok yönünde ittirerek montaj tamamlanıyor.

Sıra geldi deneme yapmaya.Camlara su fışkırtarak işe yarayıp yaramadığına bakıyoruz.

Orijinal olan valeo markayı kullanmaya özen gösterin.Ben deneme amaçlı 450mm silecekleri aldım,daha fazla bir alanı temizleyeceğini düşünüyorum ama yağmurlu havada denemeden kesin bir şeyler söylemek zor.Orijinalinin ölçüleri 40mm .

Saygılar

4 thoughts on “Sileceklerin yenilenmesi

Add yours

  1. İyi günlerde kullan dostum.
    Eğer camlara su itici uygulamasıda yaparsan kışın çok rahat edersin.Su itici 3-10YTL arasında büyük alışveriş merkezlerinde satılıyor…

    Beğen

  2. sileceklerle ilgi merak ettiğim şey
    silecek motorunun bakımını nasıl yaparız yukarı hareket sırasında biraz zorlanıyo gibi ayrıca daha seri çalıştırabilme ihtimalimiz yokmu? şimdiden teşekkürler.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑

