Elektrikli camlara bakım

Bizim emektar camları çok geç kapatmaya başlamıştı. Uzun süre beklemek gerekiyordu camı açıp kapamak için.Bunun sebebi elektriksel bir arıza yoksa,mekanizmanın bakım zamanının gelmiş olmasıdır.Bizim bu mekanizmaya 13yıldır hiç el sürmediğimiz düşünülecek olursa bakım kaçınılmaz.

Öncelikle kapı döşemelerini sökmek gerekiyor.Kapı kolu alt kısımdan iki adet vida ile monte edilmiş.Önce bu vidaları söküyoruz.Kapı kolunu sökmek ise biraz zahmetli.Düz tornavidanın ucu ile ön taraftan hafifçe kendinize doğru kaldırın.Sonra öne doğru iterek çıkartınız.Biraz sert olabilirler.Döşemeye zarar vermemeye çalışın.Kapı mandalına bağlı bir tel göreceksiniz.Bunu mandaldan ayırın.Şimdi sıra geldi üstteki siyah plastik kısmın sökülmesine.Bu kısmı hafif yukarıya ittirerek çıkartınız.Aslında yöntem bu olmamalı çünkü içeride plastik birkaç parça var bu siyah kısmı sabitleyen.Ama ben çatır çutur yukarı ittirerek çıkarttım.Tabi bu sabitleyici parçalar kırılmış.Ama onunda kolayı var.monte ederken bolca silikonladım.Bu sayede problem yaşamadım.

Kapı döşemesini ise köşelerden çekerek çıkartınız. Döşemeyi de çıkarttıktan sonra kapı içerisinde naylon bir koruma göreceksiniz.Bunu da itina ile sökünüz.

Şimdi sıra geldi mekanizmanın bakımına. Bu iş için gres yağı ve wd40 kullanacağız. Cam kaldırma mekanizması için gres yağı kullandım.Dişli kısımlarını elimin yettiğince temizledim ve sonra gresledim.

Motorun camı yukarı kaldırmak için kullandığı boru şeklinde bir parça var kapının içerisinde. Buraya bol miktarda wd40 sıktım. Her sıkışımdan sonra camı bir iki defa açıp kapadım.3üncü yağmama sonucu camlar gayet hızlı bir şekilde açıp kapanmaya başladı.

Hazır bu kadar açmışken elektrik motorunun bağlantılarını da bir kontrol edin. Oksitlenme varmı yok mu diye.

Hatta kapı kilitlerinin olduğu kısmı da wd40 ile yağlayın. Gerçi kapı kilitlerine başka bir zaman bakım yapacağım, o zaman uzun uzun anlatırım.

Parçaları yaptığımız işlemlerin tersini uygulayarak monte edebilirsiniz. Kapı döşemesini ve siyah plastiği takarken silikonlarsanız kapıdan gelen tıkırtıları da duymazsınız…

Yorumlar kapatıldı.

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑

