Farlar Yolu Aydınlatmıyorsa?

Benim emektar artık yolu mum ışığı ile aydınlatmaya başlamıştı. Gece yolda çok zor oluyordu,neredeyse önümü göremiyordum.Biraz araştırdıktan sonra genel olarak aydınlatma problemlerinin sebeplerini öğrendim.

1- Ampüller: En ucuz değiştirilebilecek parça. 100 wattlık olanların bir çözüm olmadığını öğrendim tam tersi uzun vadede zararlı oluyorlarmış. Ayrıca karşıdan gelenin gözünü aldığı için tehlikeli. Orjinal 55watt’ lıkları değiştirmek yeterli olur. Alternatif ampül markaları mevcut, özellikle aydınlatmayı güçlendirici ampüller var. www.geceucusu.com sitesinden daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

2- Farlar: Farın iç kısmı zamanla tozlanıyor. Bu tozlarda ışığın dağılmasını engelliyor. Bu sebeple farların cam kısmını çıkartıp içini temizlemek çözüm olabiliyor. Ama eğer far aynaları (parlak kısım) zamanla karardıysa bunun bir çözümü yok.Komple farları değiştirmek gerekiyor.Ben değiştirdim.Artık araba daha iyi aydınlatıyor yolu.Bir sorun kalmadı. Farba fabrika çıkışı kullanılan markadır, ayfar ise ekonomik alternatif markadır.

3- Elektrik tesisatı:Zamanla oksitlenme sonucunda elektrik tesisatı zayıflayabiliyormuş. Bunun için komple fara kadar gelen kabloları elden geçirmek gerekiyor.Komple sistemi elden geçirmek yerine daha kolay bir çözüm; aküden direkt hat çekilip araya röle bağlanması olabilir.

Eski ve yeni farların görüntüsü;
Eskisi
Image
yenisi
Image

Konuyla ilgili farklı bir bakış açısı adına cüneyt-34 nikli arkadaşımızın önerisini de ekliyorum.Düşük maliyetli bir çözüm;

“Şimdi gelelim bu aydınlatma meselesine bu yazı aylar önce yazılmış ama ben her zaman lazım olacağı için yine de yazmak istedim.
Bak arkadaşım bildiğin gibi zamanla farlar kararıyor ve yolu aydınlatmada zayıf kalıyor,bu durum bende de oldu ve bu problemi önce farları değiştirerek gidereyim diye düşündüm ama bir elektrikçi arkadaşım gerek yok dedi onlara 100W ampul takarız bir de Röle koyduğumuzda çok güzel olur dedi.
Bende aynen dediğini yaptırdım inanırmısın %100 fark etti sitede yazılan gibi hiç bir zararı da yok bir buçuk seneden beri kullanıyorum geceleri yolum çok güzel aydınlık.ama Röle mutlaka koyduracaksın arkadaşım.Yanlız bunu yaptırdıktan sonra far ayarını mutlaka yaptırın çünki güçlü ışık karşıdaki sürücülerin gözünü almasın.Saygılarımla “

9 thoughts on “Farlar Yolu Aydınlatmıyorsa?

Add yours

  1. işte bu tamda tahmin ettiğim gibi arkadaş gerekli açıklamayı yapmış bile 100 w ampul ve role en iyisi bu bencede.

    Beğen

  2. Xenon far taktırabilirsiniz. 100wat veya 55wattan daha üstün bir seçim.Ancak mercek olmadığından ışığı dağıtıyor. Mercek ışığı bir noktadan yaydığı için daha güzel ve güvenli bir aydınlatma sağlıyor.Ben xenon far tattım kendi arabama.İYazın çok güzel ancak kışın asla göremiyorsunuz.Çünkü kışın beyaz olan farlar yağmur ve sis nedeniyle kırılıyor ve sadece far tası beyaz gözüküyor.

    Beğen

  3. ben 3 yıldır 100 Watlık ampul kullanıyorum ayrıca rölede takılı. Bugüne kadar ampullerimi değiştirmedim bile. Bence röle takıldıktan sonra problem yaratmaz. herkese kazasız sürüşler dilerim.

    Beğen

  4. RENAULT 9 GTL-GTC-GTE Broadway OTOLARIN,HAKİKİ,FABRİKASYON ORJİNAL FARLARI ZOR BULUNUYOR.FARBANIN OYAK-RENAULT İÇİN ÜRETTİĞİ FARLARLA PİYASADAKİ FARLAR(MARKASI FARBA OLSA BİLE)MAALESEF AYNI KALİTEDE DEĞİL..!PİYASADAKİ FARBA-AYFAR V.S ADLAR ALTINDA BULUNAN FARLAR TAM AYDINLATMA YAPMADIĞI GİBİ,KISA ZAMANDA İÇLERİNE SU ALIYORLAR.YADA BUHAR OLUŞUYOR..!FİYATLARI UCUZ DİYE SAKIN ALDANMAYIN..!AYAR TUTMADIKLARI İÇİN MUAYENEDE SORUNDA ÇIKABİLİYOR.BENİM ÖNERİM RENAULT-MAİS MALI,ORJİNAL YEDEK PARÇA BULMAYA,ALMAYA ÇALIŞIN.ÇAKMA,ÇİN MALI UCUZ YEDEK PARÇALARI FAHİŞ KARLARLA ORJİNAL DİYE SATIYORLAR..!DİLEYEN ARKADAŞLARA ORJİNAL Y.PARÇANIN PÜF NOKTALARINI,AYRINTILARINI İZAH EDEBİLİRİM.

    Beğen

  5. ÇOK DOGRU..!OTOMOBİL YEDEK PARÇALARI SON YILLARDA ÇOK BASİTLEŞTİ ORJİNAL YEDEK PARÇA ADI ALTINDA TAKLİT,KALİTESİZ,İTHAL/ÇİN MALI,MERDİVEN ALTI YEDEK PARÇALARI MİLLETE YUTTURUYORLAR..!ESNAFTA ÇOK PARA KAZANMAK UGRUNA,HİÇ UTANMADAN,SIKILMADAN MERDİVENALTI TAKLİT EDİLMİŞ MALI ORJİNAL DİYE SATIYOR..!UYAN VATANDAŞ UYAN..!(İŞ O KADAR ÇIGRINDAN ÇIKTİKİ SANAYİDE YENİ YETİŞEN GENÇ USTALAR,TAKLİT PARÇAYA ORJİNAL DİYOR.SEBEBİNİ SORDUGUMDA,BOŞ VER ABİ ORJ.YEDEK PARÇA PAHALI,MÜŞTERİ CEBİNDEKİ PARAYI PARÇAYA VERİRSE,BİZİM İŞÇİLİK VERESİYE OLUR.DİYE DÜŞÜNÜYOR..!)BU ARADA R.9 ORJ/MAİS FAR:110.-TL BİLGİNİZ OLSUN.

    Beğen

  6. RENAULT 9 HAKİKİ ORJİNAL FAR,STOP,SİNYAL VE YEDEK PARÇALARI TEL:0.506.233 36 94 Ü ARAYIN.ADRESİNİZE GARANTİLİ GÖNDERİYOR.

    Beğen

  7. yeni orjinal broadway 92 aracım için veber karbüratör arıyorum fiatı ve orjinalinin nerede kaç liradır acaba piyasada beşyüzlerden falan bahsediliyor birde bu kadar para verip yan sanayi falan almayalım uygun fiata nereden temin edebilirim yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim…

    Beğen

    1. RENAULT 9 BROADWAY VE DİĞER TİPLERİN TÜM ORJİNAL YEDEK PARÇALARINI(mekanik-elektrik-kaporta-far,stop,tampon v.b) GÜVENLE VE GARANTİLİ OLARAK ALABİLEĞİNİZ ADRES:Tokat’tan Tolga Bey’dir.Telefonları:0.532.242 10 20-0.506.233 36 94 hiç bir yerde bulamadığım orjinal parçaları yalnızca burda var..!

      Beğen

  8. arkadaşlar farımın camını neyle yapıştırabilirim bende bir slikon tabancası war o iyi olurmu acaba bi yardım ederseniz sevinirim

    Beğen

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑

