MY RENAULT 9

Les voiture a vivre…

Renault 9 ve hararet göstergesi

Posted by renault9 Mayıs 6, 2007

Bir çok araçta hararet göstergesi sıcaklık dereceleri ile skalalandırılmış. Ancak Renault 9′larımızın hararet göstergelerinde sadece çizgiler mevcut. Peki hangi çizgi ideal, hangi çizgi kaç dereceye tekabül ediyor. Aşağıdaki şekilde sıcaklık derecelerini bulabilirsiniz.


( A:30 B:60 C:90 D:120 )

Bakımlı ve düzgün çalışan bir motorda hararet seviyesi “C” çizgisi civarında dolaşmalıdır. Önemli olan düşük sıcaklıkta motorun çalışması değil optimum sıcaklıkta motorun çalışması. Optimum değerde 80-90 derece civarıdır. Zaten araç üzerinde orjinal termostatlar 86-88 derece oluyor.

Eğer hararet olması gereken seviyeden daha düşükse; ya termostat aracınızda iptal edilmiştir yada “yazlık termostad” gibi bir icadın sonucunda termostadınız düşük derecelidir.

Hararet gerekenden fazlaysa soğutma sisteminde sıkıntılar olabilir. En temel olarak fan, fan müşürü, termostad kontrolleri yapılmalıdır. Radyatörün tıkanma ihtimalide unutulmamalıdır.

Herkese keyifli sürüşler…

About these ads

188 Yanıt to “Renault 9 ve hararet göstergesi”

  1. drhakancan said

    arkadaşım benim arabada hararet çizgisi b yi hiç geçmiyor normalde bu aralar c ve üzerinde ama kesin bir arıza var.

  2. kaygusuz5806 said

    valla benimki de b cizgisini hiç geçmiyor.ama kışlık termostat takılı ve radyatör müşiri yazlık ayrıca silme antifirz dolu( antifriz suya göre daha çabuk soğur) bir randıman eksikliğide şimdiye kadar görmedim.

  3. renault9 said

    @kaygusuz
    Sistemde sadece antifreeze olması yanlış.
    belli miktarda SAF su ile karıştırılması lazım.

  4. ahmet said

    broadway’lerde termostad’ın yazlık – kışlık diye birşay varmı bilgilendirirsenniz sevinirim.

  5. renault9 said

    @Ahmet

    Aslında yazlık-kışlık termostad kavramı diye birşey yoktur.Aracın motoru belirli bir sıcaklık derecesinde çalışmalıdır.Yaz da olsa kışda olsa sıcaklık sabit olmalıdır.

    Aracın soğutma sistemindeki eksikliklerden dolayı kışın motor sıcaklığının yükselmemesi,yazında motorun yeterli derecede soğuyamamasından dolayı hararet sorunları görülebiliyor.

    Kesin çözüm soğutma sisteminin sorunsuz olmasıdır.

    Ben 13 yıldır tek bir termostat kullanıyorum.Renault 9′ların termostat derecesi 88-92C dir.Termostat alırken YETKİLİ serviden alın.markasını bilmediğiniz termostatlar sizi yarı yolda bırakabilir.(Serviste valeo,delphi vs…)

  6. kaygusuz5806 said

    renaul9 senden ricam şu saf su ekleme işni biraz daha açabilirmisin. mesela ölçüsü ne kadar olacak.

  7. kaygusuz5806 said

    renault9 senden ricam şu saf su ekleme işni biraz daha açabilirmisin. mesela ölçüsü ne kadar olacak.

  8. renault9 said

    @Kaygusuz5806

    %50 antifreeze %50 saf su kullanmakta fayda var.Bu iki sıvının kombinasyonu soğutma sisteminde en iyi sonucu veriyor.
    Antifreeze alırken markalı ürünler tercih edilmelidir.
    Su olarakta mutlaka SAF su kullanılmalıdır.

    Soğutma sıvısı 2 yılda bir yenilenmelidir.
    Ayrıca genleşme kapı kapağı ve radyatör kapağıda her yıl yenisiyle değiştirilirse kötü süprizlerden korunmuş oluruz:)

    • Mustafa said

      Arkadaşın dediğine katılıyorum. Henüz nisan 2011 de aldığım arabama antifiriz alacaktım. Devamlı lpg aldığım benzinlik kadoil diye bir marka önerdi. Aslında ben shell ya da opet alacaktım. Neyse aracın antifirizini kadoil koyduk. Araçta o gün dür bir terslik başladı. Bir gün aracı çalıştırdım soğukta gidiyorum hararet üste fırladı kaloriferi açtım soğuk üflüyor anlam veremedim. Gaz kafasına sıcak su döktüm tekrar gidiyorum 3.viteste çekmedi stop etti çiğ gaz attı araba. Sonra düzeldi. Ustaya dedim gaz kafası donmuştur dedi. Ustanızı iyi seçin arkadaşlar. Adam neden kafa donuyor demiyorda sıcak su dök diyor. Bende acemiyim tabi 2 defa aynısını tekrar yaptı en son beni yolda bıraktı.Zor güç benzinliğe çektim usta geldi araç hararet yapmış conta yakmış dedi. Ben dalgayı sonradan çaktım. Adam bile bile conta yakması için bir şey dememiş bana. Halbuki termostatı değiştirip boruları temizletip yeniden antifiriz koydursaymışım sorun kalmayacakmış. Şimdi arabam 1 haftadır yatıyor. Korkudan çalıştıramıyorum.Asgari ücretliyim kelin ilacı olsa başına sürer. Bir arkadaşım uyandırdı beni ustaya bağırdım çağırdım. Şimdi iyi bir usta arıyorum. Kırıkkale deyim. Her şeyden önce araca alacağınız malzeme ve ustanız iyi olacak. Saygılarımla

      • serkan said

        aynen katılıyorum…..

      • Mustafa said

        Merhaba ben bu yorumu 1 yıldan önce zaman yazmıştım.Sonra ne mi oldu. Aracın contasını yaptırdım. Lakin üç gün sonra buji yağlaması çıktı.Motora sekman attırdım. Velasım bir şekilde aracı yaptırıp elimden çıkardım zararına. Öğrendim ki alan kişiyede yar olmamış. 2012 kasımında 92 model bir broadway aldım. Ama bu sefer deneyimliyim tabi ustalara iyice baktırdım. Aracımın o tarihten bugüne kadar ki tek masrafı yağı ve suyu oldu. İkinci arabamı aldıktan hemen sonra sanayideki eski ustalarımı komple değiştirdim. Şimdiki ustalarım çok iyi. Saygılarımla.

      • fairway 05 said

        termostat açmamış aynısı benim başıma geldi termostatı söktüm temizledim geri taktım havasını aldım şimdi düzeldi

  9. kaygusuz5806 said

    verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim. ankaraya gidince aynen dediğini yaptıracağım.

  10. TAMER27 said

    tşk.
    bu arada kapıyı açtığınızda farlar açıksa sizi uyaran bir sistem vardı. onu dediğiniz gibi söktüm ancak pas vs yoktu acaba başka nelerden dolayı çalışmayabilir.

  11. renault9 said

    Kapıyı açttığınızda harita lambası yanıyormu?
    Eğer lamba yanıp ses çıkmıyorsa bibir ses çıkaran (buzzer sanırım) parçadan kaynaklanabilir.
    Yinede o switch’i değiştirip denemekte fayda var.Sanırım 1.5-2 ytl gibi bir ücretle satılıyor.

  12. serkan59 said

    mrb. çok faydalı bilgiler verdiğiniz için tşk. Bende yeni 93 model renault9 sipring aldım. lpg’li ama ilk çalıştırmada çok sorun yaşıyorum şu anda ise araçım çalışmıyor marş basmıyor sorun ne olabilir acaba tşk.

  13. renault9 said

    LPG konusunda çok fazla ilgim yok.haddim olmadan birşeyler yazacağım yinede:)

    Soğuk motoru çalıştırmak için aracı benzin konumuna alın.Hararet 50C civarına geldiğinde LPG’ye geçiş yapınız.LPG depoda sıvı formdadır ve basınç altında muhafaza edilmektedir.
    Motora verilirken atmosfer basıncına getirilir ve buharlaşması için motor sıvısı ile ısıtılır.Dikkat ederseniz regülatöre su hortumlarından bağlantı vardır.Soğuk motorda,su soğuktur,bu sebeple lpgnin buhar fazına geçmesi zorlaşır ve problem yaşarsınız…

  14. serkan59 said

    cvp için tşk. hiç lpgli araç kullanmadığım için sanırım biraz sıkıntı yaşıyacağım..

  15. bs said

    Termostat dediğiniz hangi parça acaba

  16. Gerg said

    Renault 21 ‘lerdeki hararet göstergesi de buna benziyor acaba belirttiğiniz değerler R21 için de geçerli midir?

  17. TAMER27 said

    arkadaşım benim kapıyı açıncada lamba yanmıyor. ancak elimle yer değiştirdiğimde manuel yanıyor. değiştirmem gereken parça o kapı içindeki parça değil mi? bu arada o ses çıkaran alet (buzzer) ne tarafta acaba…
    tşk…

  18. renault9 said

    Ses çıkaran parça torpidonun içerisinde.
    Önce kapıalrdaki switchleri değişitirn bence…

  19. TAMER27 said

    anladım, o switchten sanırım bir tane var değil mi o da sürücü kapısında.
    peki o parça torpidonun neresinde acaba?

  20. renault9 said

    Sigorta kutusunun içerisinde(yukarıda açıklamayı unutmuşum),küp gibi bir parçadır.
    Ayrıca switchler iki tane sağ ve sol ön kapıda var.

  21. TAMER27 said

    akşam gittiğimde bir bakayım, diğer kapıya bakmamıştım. peki diğer kapıda niye varki anlayamadım.
    dün sürücü kapısındakini söktüm gidip gelmede biraz sorunluydu temizledim yağladım ama parça temiz sanırım sorun o “küp” gibi olan parçada…

  22. ahmet said

    merhaba,arkadaşıman LADA marka arabası var LPG’li fakat benzinle çalışmıyor.Acaba sorun benzin pompasında mıdır diye yeni bir pompa taktık yine çalışmadı yakıt filtresine yakıt gelmiyor sorun nerede olabilir? Teşekkürler…

  23. renault9 said

    Selamlar Ahmet;
    Açıkçası LADA konusundaki bilgilerim hep kulaktan dolma bilgiler.
    Bu sebeple seni lada kullanıcılarına yönelndirmek en doğrusu olacaktır.
    http://www.ladatr.com ve http://www.ladakulubu.com FORUM sayfalarından gerekli bilgileri alabilirsin.

  24. sg9578 said

    serkan 59 arkadaşım LPG ile ilgili olarak şunları söyleyebilirim;

    eğer çalışmada sorun yaşıyorsan, rölanti devri bir türlü tutmuyorsa, hatta seyir halindeyken devir düşerek boğulur gibi stop ediyorsa şunlara baktırmanı öneririm..

    1- LPG beynindeki bobine elektrik gidiyor mu?
    2- Beyindeki diaframın ömrü yaklaşık 50.000 km dir ve bu normal şartlardadır, bazen farklı istasyonlardan LPG alırken basınç fazlasından dolayı LPG beynin yeni olsa bile hasra göremüş olabilir..Diafram kontrolü
    3- LPG tankındaki şamandıranın gaz geçen kısımlarının yeni taktırmış biri olarak kirli olacağını düşünmedim
    4- Eğer benzinde de devir sorunları yaşıyorsan, karbüratör kelebeği kontrolü, yapabilirsen karbüratörün iyice bir temizlenmesi ve manifoltun hava alıp almadığının kontrol edilmesini öneririm
    5- ileri dönemlerde başımıza gelebilecek olan LPG beynindeki yağın düzenli aralıklarla boşaltılmasını da ihmal etmemk gerekir..

  25. cuneyt-34 said

    SEVGİLİ ARKADAŞLAR BURADA BAZI ARKADAŞLARIN ANTİFRİZ NE KADAR OLMALI DİYE SORUYOR,BAZI ARKADAŞLAR TERMOSTAT’TAN BAHSEDİYOR,BAZILARI DA HARARET MÜŞÜRÜNDEN.
    AMA ANLADIĞIM KADAR ARKADAŞLARIN FAZLA BİLGİLERİ YOK BU KONULARDA,ÇOK DA NORMALDİR TABİİ.
    BENDE ELİMDEN GELDİĞİNCE YARDIMCI OLMAYA ÇALIŞAYIM ARKADAŞLARA.
    1-ANTİFRİZ MİKTARI İLE İLGİLİ SORU : ARACINIZI ASLA YAZ OLSUN KIŞ OLSUN ANTİFRİZSİZ KULLANMAYIN MOTOR VE RADYATÖRÜN PASLANMASINI ÖNLEMEK İÇİN.ANTİFRİZ MİKTARINA GELİNCE SOĞUTMA SİSTEMİNDE 3LT ANTİFRİZ İSTANBUL ŞARTLARI İÇİN VE YAKLAŞIK EKSİ 15-18 DERECEYE KADAR OLMALI.
    2-HARARET DEVAMLI ( B ) DE KALIYOR İSE BUNDA TERMOSTAT AÇIK KALIYOR OLABİLİR VE DOLAYISIYLE MOTOR 90C NORMAL ISIYA GELEMİYOR O ZAMAN TERMOSTAT’I DEĞİŞTİRECEKSİNİZ FAZLA PAHALI BİRŞEY DEĞİL.
    DİĞER BİR KONU HARARET MÜŞÜRÜ BUNLARIN BELLİ BİR DERECELERİ VARDIR EĞER BU HARARET MÜŞÜRÜNÜN DERECESİ DÜŞÜK İSE FAN DAHA ERKEN ÇALIŞMAYA BAŞLAR DOLAYISIYLA MOTOR NORMAL ISISINA YİNE GELMEZ.MÜŞÜR GENELDE 82C LİK OLMALI.BUNLARA DİKKAT EDECEKSİNİZ ARKADAŞLAR.HERKESE SAYGILAR.

  26. cuneyt-34 said

    SEVGİLİ LADA’CI KARDEŞİM BENZİNLE ÇALIŞMADIĞINDAN ŞİKAYETÇİSİN,DEMEKKİ GAZ DA ÇALIŞIYOR ARACIN.O ZAMAN PROBLEMİN YA BENZİN AYIRMA VALFİNDE OLABİLİR VEYA KARBÜRATÖRCÜYE GİDİP BİR KARBÜRATÖR BAKIMI YAPTIRACAKSIN.SAYGILARIMLA

  27. renault9 said

    Cuneyt-43 katkıların için teşekkürler:)
    Ancak şöyle bir çelişkiye düştüm;
    öncelikle terim karmaşasını önleyelim:)
    fan müşürü:fan motorunun açma derecesini ayarlayan müşür.
    termostat:soğutma sıvısının radyatöre gidip devir daim yapmasını/yapmamasını sağlayan parça.

    Renault 9 için termostad derecesi 88-92.Eğer fan müşürü 82 derece olursa zaten termostat soğutma sıvısını bu derecede radyatöre göndermemiş olacak ve fan motoru boşu boşuna çalışacaktır.
    Fan müşürü için tam değeri bilemiyorum ama tahminimce 90-100C arasında olmalı.Yani termostat açtıktan sonra fan devreye girmeli.

  28. cuneyt-34 said

    Sevgili dostum
    renault9

    Çok haklısın termostat derecesi 88-92 haklısın ama unuttuğun birşey var dostum termostat belli bir ısıya geldiğinde örneğin diyelim ki 65C yavaş yavaş açmaya başlar ve motor tam sıcaklığını bulduğunda yani 82C cıvarlarını bulduğunda termostat tam anlamıyla açmış olur ve bu derecelerde fan devreye girer ve motoru normal çalışma ısısında tutup hararet yapmasını veya fazla soğumasını dengeler .Saygılarımla

  29. cuneyt-34 said

    SEVGİLİ RENAULT 9 ARKADAŞIM ANLADIĞIM KADARIYLA SİTE SAHİBİSİNİZ.
    GÜZEL VE ÇOK FAYDALI BİR SİTE YAPMIŞSINIZ KUTLARIM SİZİ.
    YALNIZ BEN YENİ BİR KONU AÇMAK İSTEDİM AMA GALİBA AÇAMIYORUZ.FARLARLA İLGİLİ YAZI YAZACAKTIM GİRDİM FARLAR İLE YAZILMIŞ OLAN BÖLÜME AMA ORADA DA YORUM YAPAMADIM.
    ACABA KENDİMİZ DE KONU BAŞLIĞI AÇAMIYOR MUYUZ BU SİTE DE ?

  30. renault9 said

    Cüneyt-34 dostum;
    Blog sayfasının yapısı gereği ziyaretçiler sadece yorum yapabiliyorlar.
    Siteye katkıda bulunmak istemen beni çok mutlu etti.
    Bilgileri mail adresime gönderebilirsen yeni bir başlık açıp düzenleyebilirim.
    ebalbay@hotmail.com

  31. cüneyt-34 said

    Ne demek sayın arkadaşım bizler hepimiz emekçiyiz.sizin aracılığınızla bu sitede vatandaşlara yardımcı olabilirsem inan çok mutlu olurum.
    Farlar ile ilgili düşüncemi de mail adresine gönderdim.uygun görürsen yayınlarsın arkadaşım.ama kesin çözüm bu tabii far aynaları çok bozuk değil ise. saygılar.

  32. yasar said

    iyi akşamlar arkadasım öncelikle site için tessekkürler benim sorum farların içini temizlemek için nasıl sökmeliyim anlatırsan sevinirim

  33. yasar said

    Ayrıca direksiyon problemim var stabilize yola girince sanki direksiyonu değil lastiği tutuyormuş gibi rahatsız ediyor çok fazla titriyor ayrıca direksiyonu çektiğimmde 0.5 mm öne arkaya oynuyor ne yapmalıyım

  34. renault9 said

    Yasar dostum istersen sorununu

    http://renault9kulubu.forumotion.com/index.htm adresindeki foruma yaz.

  35. cüneyt-34 said

    Yaşar arkadaşım farları sökmen için önce kaputu kaldıracaksın.Far ampullerinin üstüne geçen lastikler var onları çıkar,sonra ampuldeki soketleri de çıkar.Daha sonra paneldecıvatalar var farların üstünde onları sök ve dikkatli bir şekilde farı dışarı doğru al.Daha sonra çeşmenin altına git ve köpüklü suyla güzelce çalkala sonra durula bekle kurusun hatta içine hava tutabilirsen daha iyi olur.

    Direksiyondaki problemine gelince tahminim senin ön takım dağılmış arkadaş.
    Rotbaşlarını,salıncakları,viraj demir uç lastiklerini rotilleri vs. kontrol ettir.Sen iyisi mi bir rot-balans’a git ve ön takıma baktır.
    Sevgiler dostum.

    • şakir şimşek said

      direksiyon sorunu bendede vardı önerilerin için tşk ederim cüneyt yazını bende okudum en kısa zamanda bende ön takımı elden geçirteyim o zaman benim arabada 92 spring

  36. renault9 said

    Saç kurutma makinesi ile kurutabilirsiniz.yada bulaşık makinesinin kurutma programı ile:)
    Buarada yazdıklarımda ciddiyim :P

  37. cüneyt-34 said

    Çok doğru söylüyorsun r-9 arkadaşım bulaşık makinesi güzel bir seçim olabilir.hiç denemedim ama mantığıma çok uygun,çünki zarar görecek birşey yok.üstelik bulaşık makinesinde yıkanan camları bir düşünün,pırıl pırıl berrak.
    Emin ol gerektiğnde yapacağım bunu.

  38. renault9 said

    Ama en güzel çözüm yenileri ile değiştirmek.Çünkü far aynasında kararma yılların etkisiyle kaçınılmaz oluyor.
    Diğer bir nokta ise farların içinin toz almaması için arkada bulunan plastik kapağın mutlaka takılı olması gerekir.

  39. romrio_98 said

    merhaba benim aracın antifrizini uzun süredir değiştirmedim rengi kapkara oldu usta dediki değiştirmye gerek yok antifirizin yenisi eskisi olmaz dedi. ne dersiniz antifirizi sık sık değişmeli mi?

  40. renault9 said

    2 yılda bir değiştirilmesinde fayda var.
    Antifreeze özelliğini kaybedebilir.

  41. romrio_98 said

    harikasın abi ya çok şaşırdım 2 dakika içinde cevap verdin bana

  42. serdar said

    bende 93 broadway var. araçta giderken vitesi boşa aldığımda veya vitesteyken frene bastığımda pedalın alt kısımlarından tak tuk sesler geliyor. nedeni ne olabilir acaba. birde marş motorum ara sıra kaçırıyo bana ne kadar masraf çıkarır?
    İYi çalışmalar…

  43. hakan türkmen said

    Merhaba değerli arkadaşım katkılarından dolayı teşekkür ediyorm bende iki r 9 var 95 mod spring son derece sağlam bir araba diyebilirim asıl problem 89 mod dieselde hararet problemi kesinlikle kalıcı bu araçta radyatör yeni fan daha büyük diye tofaş kullandım termostat 78 c direkt fan anahtarı takılı ve yaz diye ön panjuru bile söktüm ayrıca moto komple blok dahil yeni üstelik soğutma kanalları geniş diye flash bloğu taktım pompa enj bakımı yapıldı kapak elden geçti yetmedi radyatörede ilave su deposu taktım yinede biraz tempolu gidince hararet 100 buyrun size problem hep beraber çözmek isterim saygılarımla h türkmen

    • süleyman said

      hakan türkmen kardeşim, öncelikle selamlar, iyi bayramlar. bende 92 model broadway kullanıcısıyım ve bodrumda yaşıyorum.yazın trafikte 2.viteseten yukarıya çıkmak çok zor genelde.Hararet hiç düşmüyordu ve fan sürekli otomatik çalışıyodu, taaki BORPOWERı keşfedene kadar, yaklaşık 1.5 yıldır kullanıyorum ve hararet sorunum çözüldü. hem yakıt tasarrufuna hemde motor ömrüne faydalı bir ürün. denemende yarar var diye düşünüyorum.. saygılar. nnt.teknoloji diye internette araştırabilirsin..

  44. renault9 said

    Hakan dostum.
    dizeller hakkında benim teknik bilgim yok.
    ancak yazdıklarına göre sen yapılabilecek herşeyi yapmışsın:)

  45. ORCUN said

    Merhaba degerli arkadaşlar ben 84 Model R 9 BULDUM DOĞRUSU PİYASASINI TAM OLARAK BİLEMİYORUM NERELERDE ACABA ARBA SAGLAM GÖRÜNÜYO KAPORTA SAĞLAM GÖRÜNÜYOR ARKA SAĞ ÇAMURLUK BİRAZ PASLI GÖRÜNÜYOR BOYADAD GÜNEŞ YANIGI VARBOYA İSTİYO

  46. renault9 said

    84 model olduğuna eminmisin acaba?
    benim bilgilerim doğrultusunda 85 yılından itibaren türkiyede üretilmeye başlandı r9lar(çoğu parçası fransadan ithal edildi)

    ancak bir dönem 4 vitesli r9ların türkiyeye ithal edildiğini de duymuştm.
    kaç vitesliydi bulduğun r9?

  47. VETAPEX said

    93 flash S kullanıcısıyım..
    konu biraz dağılmış ve konuyla alakasız sorular sorulmuş,asıl sorun soğutma ise renaultların, özellikle 98 öncesi araçların çok iyi soğutma sistemi olduğunu düşünmüyorum.broadway lerin düşük viteste çabuk su kaynattıklarını biliyorum veya herhangi bir tepeye tırmanmak neredeyse imkansız.bahsettiğiniz gibi 90 derece gibi NORMAL bi değerde çalışmaları bence imkansız.su kaynatmaya sadece 10 derece kala termostatın tamamen açılması çok ilginç geldi.benim flashımda ısı göstergesi kışın b nin biraz üstünü gösteriyor,yazın ise çok fazla ısındığını düşündüğüm için termostatı iptal ederek ısıyı b nin altına düşürmek için çalışıyorum.Acaba renault 11 için farklı bi durum mu var?
    motorun soğuk çalışması daha uzun ömürlü olmasını sağlamaz mı?verimli yanma için ısının şart olduğu kesin ancak nedense benim aracım b çizgisi üzerinde bayılıp kalıyo..bahsettiginiz c çizgisinde ise kenara fln çekmek gerekiyo çünkü biraz daha ilerlediğinde su kaynatmış oluyo..
    hava girişinin ekzost çıkışı üstünde olması da ayrıca bi sorun bence.araba ne kadar fazla ısınırsa içeri giren havanında daha sıcak olmasına neden oluyor..
    ben devir ve hızdan çok hararete bakıyorum.diyer araçlarda (toyota opel) ısı belli değerde sürekli sabit iken ben nezaman ışıklarda dursam fan açılıyor.arabanın bakımsız olduğunu sanmayın her kontrolünü eksiksiz yapıyorum.aracım lpg li..
    bi yerde yalnış mı yapıyorum,bildiklerim yalnışmı yardım ederseniz sevinirim..

    Güzel site hazırlamışsınız,renault cuların toplanması hayli ilgimi çekti, teşekkürler..
    bu konunun önemli olduğunu düşünüyorum,konuyu hemen kapatmayalım..

  48. renault9 said

    VATAPEX;

    Siteyi beğenmenize çok sevindim.Kısa bir zamandır renault9(haliyle renault11) kullanıcılarına yardımcı olmaya çalışıyorum.

    Baştan söyleyeyim ben mekaniker yada motor ustası değilim.Mesleğim otomotiv sektöründen epey uzakta:)

    Araçlarımızın sıcaklık değeri normalde 90C civarında olması gerekmetedir.Buda yukarıdaki tabloda C çizgisine denk gelmektedir. B çizgisi 60-70C civarında olması demek motorun sağlıklı çalışamdığını gösteriri.aşınma ve yakıt sarfiyatı gereğinden fazla olur.

    Zaten aracımızda 88-92 C lik termostat bulunmakta.Fan müşürüde yanlış bilmiyorsam 92 derecede açıyor.

    Bu durumda C çizgisi tehlike değil ideal çİzgi. Ama bu çziginin üzerine çıkılması durumunda tehlike başlıyor demektir.Renaut9lardaki çanak şeklindeki kısma geldiğinde aracı hemen sağa çekmek gerekiyor.

    Şimdi gelelim neden hararet yapıyor araç.
    İlk başta termostad değiştiirlmeli.Ben ısrarla orjinal olanın kullanılmasını öneririm.
    Fan müşürü kontrol edilmeli.
    Yarı yarıya antifreeze su karşımı konulmalı,sistemin havası alınmalı.

    Tamam bunları yaptık ama nedne benim hala hararetim yüksek diyorsunuz.

    Sitemde tıkanmalar olabilir.su pompası özelliğini kaybetmiş olabilir.
    Zamanında sistemde saf su yerine çeşme suyu kullanıldıysa motor bloğunda tıkanmalar olabilir. Bu durumda masraf epey bütük oluyor.

    Şuanda birçok usta yazlık termostad takıp günü kurtarsada asıl problemin kaynağına inmek gerekiyor.

  49. hakan türkmen said

    sevgili vetapex senin aracınla benim 89 diesel blok ve kapak olarak hemen hemen aynı yukarıda okursan ben herşeyi yaptım yinede baş edemiyorum bu hafta kapağı söküp içinde hava kalmaması için üstten delik açıp hortum çıkışı yaptırmayı planlıyorum iyi bir sonuç alırsam sizlerle paylaşacağım umarım hepimizi kurtaracak bir çözüm bulurum

  50. Anıl said

    arkadaşlar ısı problemi termostat tan kaynaklanıyormuş.sorun varmış.tam açmadığını söyledi usta. babamda iptal ettirdi(nasıl yapıldığını bilmiyorum)
    ama şu anda en fazla B çizgisine kadar ısınıyor..önceden c çizgisini görmüyorduk ama sorunluymuş işte..
    aslında buara biraz fazla yakmaya başladık acaba soğuk çalıştığı için mi? babam ne kadar soğuksa o kadar uzun ömürlü diyor.. ikna edemedim normal çalışma sıcaklığına.
    ilginize teşekkürler..

  51. ercan said

    mrb arkadaşlar. sorunum; suyun havasının alınmasını kendimiz yapabilir miyiz ? nasıl yapılır ? cevaplarınızı bekliyorum. tşkrler…

  52. MESUT said

    benim 1997 medol Brodway RN var bunda 20 gün önce rampa yukarı dolu olarak çıktım arabanın hararet göstergesi C yi geçti C ile D Arasında 4 çizgi geçti su kaynatmaya başladı ben durdum sogutma yaptın harareti düşürdükten sonra Rampa aşagı oldugu için yoluma devam ettim ondan sonra ustaya geldim usta cuntaları degiştirecegiz motor kapagını taşlayacagız dedi hava aldıgı için hararet yapıyor dedi bende yaptırdım ama şimdi araba gine aynı rampa yukarı çıkarken gine yükseltiyor bunun yanında termostatı ve büşürü degiştirdi yinede yapıyor şimdide Radyötörü degiştirecegim diyor onun için sizden bilgi almak istiyorum bilmiyorum onu degiştirdikten sonra motorun neyini degiştirecek onu merak ediyom saygılarımla

  53. caner0683 said

    “renault9″ öncelikle size bu siteyi yaptığınız için teşekkür ederim. ben de bir reno9 broadway kullanıcıyım.benim aracımda bazı problemler var yardımcı olursanız çok minnettar olurum.ilk önce, aracımın harareti çok fazla çıkıyor rampalarda kırmızı cizgiye geliyor, düz yolda ise orta cizginin üstlerinde duruyor, şehiriçinde kullandığımda orta cizginin çok fazla üstüne çıkıyor,müşürüde değiştirdim ama pek fayda göremedim.bir problem olduğunu düşünüyorum.ikinci sorunum ise frenlerle ilgili, arka balataları yeni değiştirdim iki gün geçmeden fren pedalı çok aşağı indi fren hidroliğine de baktım bir azalma yok. acaba neden böle birşey yapıyor. ustalara sorduğumda bana fren pedalının üstündeki hava körüğünün kaçırdığını söylediler, sizce ne yapmam gerekiyor. şimdiden teşekkürler.

  54. Taner said

    Maneger 1991 model 1700 cc. hararet yapıyor kış olmasına rağmen. elimde 86 derecelik bir termostat var araba ne olursa olsun hararetten vaz geçmedi. benim sormak istediğim şu rezervuar kutusunda yani, antifiriz eklediğimiz kutuda basınç olmalımı olmamalımı..?

  55. Şeref Öğretmen said

    94 Model R9 Fairway aracımı bugun ustama bıraktım. Yaklaşık bir aydır hararet problemi var. Araba surekli hava yapıyor. Radyator değişti. Devri daim pompası değişti. Müşür ne oldu ben de bilmiyorum. Su yedek deposu hemen kabarıp fışkırya başlıyor. Son bir ayda 50 60 Ytl lik anti freez harcadım. Ayrıca Termostat’tan site sayesinde bilgilendim. Emeği geçen arkadaşlara gerçekten minnettarım. Ellerine Sağlık. Ustam silindir kapak contası yanmış dedi. ve 350 YTL yada daha fazla bir ucret tutar bilgisini verdi. Bu yoklukta kara kara düşünmeye başladım. Acaba bu işin tamir ücreti bu kadar mı tutar? İzmir – Buca da ikamet ediyorum. Bana bu konuda yardımcı olabilecek bir başka usta önerebilir misiniz? Yanıtlarınız ve verdiğiniz bu güzel emekler için çok çok teşekkür ederim.

    • caner acar said

      şerif hocam sana iyi bir usta önerebilirim bayraklı sımırna meydanında dükkanı var bayraklı oto tamır musa usta senın dediğin işlem 250 tlye halleliyor.sana fazla söylemişler

  56. sacit said

    sayın arkadaşlar renault 9 kullanıcısıyım arabanın harareti kaç km de ne kadar çıkarsa normaldir yardımcı olursanız sevnirim

  57. sacit said

    arkadaşlar arabanın sol çamurluğu hız yaptıkça ses çıkarıyor neden acaba

  58. sacit said

    renault 9 için arabanın çekişini artırmak için neler yapmak gerekir bilgilendirirseniz sevinirim

  59. MelihjiX said

    bizde de 95 model bi fairway var.. ruhsatta motor gücünün 92 beygir olduğu yazıyor ama söylentilere göre fairwaylerin ruhsat bilgilerinin doğru değilmiş acaba arabamın tam olarak kaç beygir olduğunu öğrenebilir miyim? teşekkürler..

  60. concorde said

    arkadaslar slmlar biz 92 model reno concorde aldık ancak arabamız cok cabuk hararet yapıyor ve bunun yüzünden contayı yaktık kapak degişecek dediler ve su an 1400 ytl masraf cıkardılar acaba dogru mu yaptık bilmiyorum cok ödedik sanki baska alternatifi yokmuydu bunun yardımcı olursanız cok sevinirim

  61. mehmet said

    Benim aracım 92 model Broadway, hararet konusunda benimde sıkıntılarım var. Aracımın bütün bakımlarını eksiksiz ve titizlikle yaparım. Özellikle şehir içinde ve ışıklarda havaların sıcak olmasının etkisi ile hararet çok erken çıkmaktadır.
    Dikkatimi çeken fan çalıştığı zaman radyatöre içerden hava vermesi oysa zaten motor ısınmış durumda doğal olarak fan radyatöre içerideki sıcak havayı üflemekte, ve araç bu şekilde yol alırken aracın önünden gelen soğuk havanın radyatöre çarpmasına da engel olmakta,
    Renault 9 ların fanıda küçük olduğu kanısındayım.
    Aracıma dışarıdan hava çekecek şekilde renault 19 fanı takmayı düşünüyorum. Araç düşük hızda da gitse dışarıdan sağlıklı hava çekecektir. diye düşünüyorum.

  62. renault9 said

    Fanı büyütmek faydalı olabilir,ancak ben orjinal sistemle sıkıntı yaşamıyorum.

  63. mehmet said

    Sevgili Renault 9 herşeyden önce emeğine sağlık diyorum. Harika bir paylaşım sitesi,
    Öğrenmek istediğim şu, radyatör fanı dışarıdan soğuk havayı çekerek mi? çalışıyor. Yoksa içerdeki havayı radyatöre üfleyerek mi çalışıyor.? şu anda kendi aracımdaki fan için çelişkiye düşmüş durumdayım. Çünkü aracımın fanını bir ara söktürmüştüm. şu anda içerden dışarıya doğru hava üflüyor bu bana doğru gelmiyor.

  64. renault9 said

    tam tersi dışarıdan içeriye hava çekecek :)

  65. mehmet said

    Teşekkür ederim. Renault 9 bende böyle tahmin etmiştim. Yanılmamışım.

  66. ahmet said

    ben bu harerete takıldım en üstdeki resimde nerde olmalı hararet.bende r9 var 93 brodway gte

  67. lutfi said

    slm güzel bi site tebrikler.

  68. lutfi said

    arkadaşlar bende reno 9 86 model arac var sorun termostat iptal edildi radyatör yeni üst kapak contası yeni takıldı anti firiz var devirdayım calışıyor diyor usta bilyasında biraz ses var ama sorun yok dedi ama aracda gösterge C ye geldiginde su şişesi fokurduyor dişarı su atıyor su ılık fan calışıyor fan müşürü 88 90 sorun ne olabilir.

  69. renault9 said

    kapakta kaçırma olabilir. su deposunu kontrol edin.

  70. lutfi said

    su şişesinin kapagınımı kontrol edelim . onuda dün degiştirdim. ama denemedim bi deneyim sonucu yazarım.

  71. lutfi said

    sorun kapaktanda degil degiştirdim ama sorun devamediyor.

  72. cihan said

    bende 91 model sprig var harart kırmızı çızgıye kadar gelıyordu sürekli rampalarda radyatörun üzerine su dokerdım oyle soguturdum aracımı ama ardık sorunu çozdum tofaş fanı taktırdım hiç hararet yapmıyor artık tavsiye ederım tşk.

  73. cihan said

    lütfü bence tofaş fonı taktır rahat et ben ettım vaaala malıyetıde az 70 ytl hıc su kaynatmaz o zaman tavsıye ederım bendede aynısı oluyordu su an yok

  74. lutfi said

    arkadaşım yardımın ve önerin icin teşekkürederim elektirikci arkadaş fanı orjinal devri iyi dedi ama yinede bi taktırıp denicem sonucu yazarım inşallah düzelir bıktım artık arabaya binmek istemiyorum sorun inşallah cözülür.

  75. mehmet 63 said

    Lütfi öncelikle aynı sorunu bende yaşadığım için fanı değiştirmene gerek yok. araçta muhakkak başka bir sorun vardır. İşin uzmanı ustalara gitmeni tavsiye ederim. Ayrıca fanın dönüş yönüne bakın daha önce tamir ettirdiğim fanı usta ters yöne dönecek şekilde taktığı için sorun yaşamıştım.Yani hava çekekme yerine fan hava üflüyordu.

    • mustafa said

      sürekli hararet baska sebelerinden sunlarıda aramak lazım,eğer problm sürkli dvm ediyorsa motor kapağina manifot contasına baktrın motor kapağnda eğikik varmı yokmu ve genleşme kbının kapklrını değistrin eğer bska fan taktırnca sorun cözlyorsa dğer dedklrmi boşvern

  76. Mehmet27 said

    Devir dayım sisteminde arıza olabilir. Ayrıca içeriden fanı çalıştıracağınız bir anahtar yaparsanız uzun trafik kuyrukları, ışıklarda ve rampalarda hiç sorun yaşamazsınız.

  77. lutfi said

    icerden fan acma dümesi var fayda etmiyor pek gene hararet yapıyor.

  78. lutfi said

    devirdayımı söktürdüm calışıyor sorun yok dedi usta fan dogru yönde dönüyor devride iyi dedi elektirikci içerden direk dügme attı sorun yine devam ediyor.

  79. lutfi said

    arkadaşlar fanıda degiştim sorun aynen devam ediyor başına gelen yokmu yadımcı olsa.

    • süleyman said

      Lütfi kardeşim, ben o sorunu BOR POWER diye bir yağ katkısıyla çözdüm, ağustos ayında öğleyin 50 derece sıcakta 1 saaten fazla 2. viteste yol yaparken bile fan 2 yada 3kez devreye giryor. 55-60 tl lik bir urun yağcınıza sorunuz. yada internette bor power yazarak detayları öğrenebilirsin.

  80. ATA said

    1999 brodvayim var.sürekli harareti yükseliyordu.Geçenlerde gene yükseldi ve araçtan şakırtılar geldi stop ettim ve ustayı aradım .piston sarmış olabileceğini söyledi.Çekiçi çağırdım Konya-Aksaray arası(200 YTL) ustaya gittik aracım yaklaşık 900 ytl ye yapıldı.Fakat aracın çekişi çok düşük rampalarada 2.vitese düşüyorum.Sebebi ne olabilir teşekkürler

  81. ratkow dimitry said

    satın artık o arabaları be kardeşim,hurda olmuş onlar..yapacak tabiki hararet.
    Kullanırsınz 75 model chevrolet anlarımda renaultun eskısı hurdadan baska hıcbısey yapmaz.

  82. lutfi said

    ATA Kardeş aracın motor yeni yapıldıgında motor acılana kadar biraz cekiş sorunu olabilir fakat iyi yapılmamışsa sorun devam eder biraz kullan devam ederse ustana bidaha git. tabi bide 2000 de tekrar siboplara ayar yapılması lazım ozaman sorun düzelir bence.

  83. Es-Es Kadir said

    …….!!!!
    ATA Diyor:
    Ağustos 19, 2008 9:24 pm
    1999 brodvayim var.sürekli harareti yükseliyordu.Geçenlerde gene yükseldi …..

    ATA arabanın modeli yüksek sayılır. Pek sorun olmaması gerekir bence fakat R9 lar fazla sıkıştrmaya gemiyor. Hararet ve çekişi araç yolcu sayısı ve yüke göre çok fark ediyor. Ayarlarda çok önemli. Eğer benzinli kullanıyorsan benzine temizlemesi ve performansın artması için katkı maddesi attıra bilirsin. Benzin istasyonlarında mevcut… Bende Spring var ilk aldığımda aynı sorunlrı yaşadım ama şimdi hepsini yaptırdım. Şu an memnunum…

  84. Hakannn said

    fairway hakkında bilgisi olan arkadaşlar… 94 fairway almak üzereyim tavsiye edermisiniz..

  85. kemall said

    merhaba arkadaşlar 1992 springim var km saati 80-90-100 olunca ön taraf titremeye başlıyor gazdan ayağımı çekince kesiliyor sebebi hakkında bilgi verirseniz sevinir ön takım yeni yapıldı bu arada rot ayarı da yapıldı acil bilgileriniz bekliyorum

  86. dogan said

    KEMAL SAG AKSI DEGISTIR 70 YTL

  87. dogan said

    KEMAL SAG AKIS BOZULMUS SOL AKISEDE BAKIM YAPTIR ASLINDA TANESI 70YTL UCUZ YANII RENAULT 9 ARABASI GENELLIKLE SAG AKISI BOZAR BUTUN YUK CEKIS GUCU ONDADIR KULLANIMDA PATI ANI KALKIS YAPMAMAYA OZEN GOSTERIRSEN UZUN OMURLU OLUR KALKTIKTAN SONRA FITES ARALARINI SERT DEBRIYAJ YAPMA KEMLIM

  88. Necip said

    1998 Renault 9 Brodway RN 1.4 arabamda bir aydır hararet problemi yaşıyorum.Motorun üst kapak contası,müşürü,hortumları değişti.Fan açıyor.Ancak su eksiltmeye devam ediyor.En son LPG beyninde bir problem olacağını düşünerek onu da değiştirdim.Usta su deposuna baktığında hava kabarcıkları olduğunu gösterdi. Sistemin hava ürettiğini söyledi.Yaklaşık iki günde bir su deposunu dolduruyorum.Sistemin hava üretmesini nasıl önleyebilirim…

    • süleyman said

      Silindir kapağının arka tarafında su kanalı var aracın sağ tarfından kaputun içine baktığında oraya ulaşabilirsin . zamanla oradan kaçak oluşup hava yapmasına sebep oluyor..kapak sökülüp taşlandığında sorun çözülüyor …

  89. sosyalci said

    necip kardeş senin bir yerden su kaçıyor,ya da hararet yaparak suyu eksiltiyor… onun yerine dolan hava su deposundan çıkıyor olabilir… ayrıca su ısınıp soğuma esnasında biraz hava kabarcığı olabilir , bu normaldir. Çünkü bende de broadway var, su deposunu izlerken bazen hava çıktığını görüyorum, ama hiç hararet problemim olmadı… bugünlerde galiba bakım zamanı geldi galiba, çünkü devri daim pompasının polesinde çok boşluk oluşmuş.

  90. ilker said

    Merhaba,
    Benim 93 model spring aracım var.Antifriz koymak istiyorum.Suyu tamamen boşalttlktan sonra kaç lt su kaç lt antifriz koymalıyım ve sonra havasını almak felan gerekiyormu.

  91. ümit ışık said

    slm arkadaşalar BEN 98 MODEL RENO BROADWAY RN ALDIM. AMA NEDENSE DİREKSİYONA ALIŞAMADIM ÇOK SERT NORMAL DÖNÜLEBİLECEK BİR YERDE BİLE 2 MANEVRA YAPIYORUM BUNU NASIL YUMUŞATABİLİRİZ .LASTİK HAVALARI NORMAL CVP. BİRDE ARKA SAĞ TEKERDEN DÜZ YOLDA GİDERKEN BİLE TIKIR TIKIR SES GELİYOR BUNUN SEBEBİ NEDİR. TŞK

    • caner acar said

      ümit kardeşim direksiyonun dönmemesı rot kollarından yapar rot kolları kısadır sen bir rot balansa sok arabayı.arka sağ tekere gelince amörtisör palaktır.

  92. ümit ışık said

    BUJİ LERİ NEKADAR ZAMANDA BAKIMDAN GEÇİRMELİ YADA DEĞİŞTİRİLMELİDİR BUNU YAPARSAK ARABANIN ÇEKİŞİ ARTARMI.

  93. ümit ışık said

    BROADWAY 98 ARABAYI İLK ÇALIŞTIRDIĞIMDA EKSOZDAN HAFİF SU GELİYOR BU NE DEMEKTİR MOTOR AÇISINDAN

  94. ümit ışık said

    50KM HIZDA DİREKSİYON OYNUYO NE YAPMALIYIM

  95. R9 EFSANENSİ said

    bizde de bro var kışın hava 4 dereceyken boluda gidiyorduk.arabanın hararet seviyesi yükseldi c yi geçiyordu.bu broadwaylar da galiba hararet sorunu var.yaw 4 derece motor donması gerekirken yanıyo ne bicim motor tasarımı anlamadım.diğer arabalar bu derecede çalışmaz bizim ki de yanıyo.sizce sebebi nedir.

  96. mühendis said

    arkadaşlar broadway arabalardan en kullanışlısı 96 modeller

  97. yaşar bayık said

    merhabalar bendede reno9 94 model aracım var arife gunu motor contası yandı ustamdan allah razı olsu sadece işcilik 100 ytl aldı oda taksitlı 50 50 li birde devirdayimi takozunu termostadı maisin motor contasını deyiştim oda 100 ytl tutu oduda 2 taksit yaptılar 50 50 şimdi aracım iyi araştırmadan aracınızı her ustaya vermeyın selamlar

  98. EBUZER said

    SELAMLAR

  99. EBUZER said

    HARARET

  100. alperpp said

    arkadaşlar merhabalar uzun yıllar tofaş şahine bindim ancak zorda kaldığım için aracımı satıp 93 model bir spring aldım 1 haftadır biniyorum daha araçtan çok memnunum aslında çok az yakıo her sabah tek marşta alıo…yalnız bir iki merak ettiğim durum var hararet ibrem hiç 2.çizgiyi gecmiyo ama onun cevabını aldım sayılır termostatdan sanırım….
    asıl sorcaklarım aracım lpgli yokuşları falan çok iyi bir şekilde çıkıo ama 130 km yi geçmiyo bi türlü bi bir sorunmudur yoksa 1.4 lpg li bir araç için normalmidir…
    ikinci olarakta araçta düz yolda veya yokuş inerken gaz vermezsem silkeleme yapıyo buda cidden rahatsız edici bir durum……
    bunlar dışında çok güzel bir araç ve gerçekten çok sevdim tüm renault 9 seven dostlarıma saygılarımı sunarım… alper

  101. EBUŞ D. said

    Sevğili renault9 öncelikle selamlar.Bende 96 model broadway var.Termostat 86 lık.Bu termostada göre araç seyir halinde iken harareti hanği çizği üzerinde olmalı.Benimkinde 2.ci çizğiyi çok az birşey geçiyor.Bu da yukarıdaki tabloya göre 60-65dereceye denk geliyor.Sorun nereden kaynaklanıyor olabilir. Ama park halinde çalıştırdığımda 3.ncü çizğiye kadar geliyor ve fan çalışıyor.Burada sorun yok.Aceba termostat arızalanmış,86 dereceye gelmeden açıyor olabilir mi?Cevaplarsanız sevinirim.Hayırlı çalışmalar.

  102. juyter said

    hararet

  103. tayfun said

    arkadaşlar bende 94-95 model brodway almayı düşünüyorum ama burada yazılanları okuyunca özellikle bu hararet meselesi beni düşündürmeye başladı.bni bu konu hakkında aydınlatırsanız sevinirim.herkese selamlar.

    • tevfik said

      kardeşim en iyisi hiç alma berbat bi araba bende 98 rl var hiç rampaya gelmiyo uşağa gittim rampalarda contayı yaktım eski taksiciyim şahine bi ek fan koyup karsa gittim 160 altına inmedim hiç bişi olmadı ama broadwayla 120 yaptım mı hararet yükseliyo çok ktü araba ben hiç tavsiye etmem ben bile satılığa çıkardım bıktım artık

  104. serhat said

    arkadaslar bendede 94 model fairway var hararet bu reno 9 larda buyuk bi sorun varsa bi elekrtikciye gidip fan için bi role taktırın ve fan müşürünü daha dusuk seviyede olanı alın bu sayede fan role sayesinde fan guclenio ve cok daha sık devreye girio ve motor durdugunda dahi fan gerekirse calısıo ve hararet surekli 3. cizgi ve 2. cizgi arasında kalıo sorun bu sekilde ortadan kalkar tofas fanına ihityac yok ayrıca rampalarda cok yuklenmeyin arabanıza fan müşürü normalde 83-92 siz 68-83 olanı alın orjinali piasada 15 tl herkese saygılar

  105. ergüç said

    sn.ümit şimşek

    1-direksiyonun sertliği ve oynaması rot ve balans ayarının bozukluğundandır.ayarlattır sertliği ve titremesi gider.
    2- tekerden ses geliyorsa özellikle uğultu falan bilye değiştir.
    3-bujileri en fazla 20 bin km de değiştirmelisin.aracın daha sağlıklı ateşleme yapar,daha iyi çeker,daha az yakar
    4- eksozdan su damlaması gayet normal.motor ve eksoz soğuk olduğu için ısınınca buhar yapar.o da dışarıya su damlası olarak damlar.

    saygılar…

  106. erol mert said

    ARKADAŞLAR 1991 SPRİNGİM VAR SOĞUK HAVALARDA ZORDA OLSA GAZDA CALIŞIYOR BENZINDE HİÇ ÇALIŞMIYOR MOTOR ISININCA BENZINDEDE CALIŞIYOR NEDEN OLABİLİR YARDIMLARINIZI BEKLIYORUM.AKÜNÜN ARTISINDAN GAZ KESICININ ARTI BÖLÜMÜNE KABLO BAĞLIYORUM ARAÇIM GAZDA HEMEN CELIŞIYOR TAVSIYE EDERIM ÇALIŞTIKTAN SONRA KABLOYU AYIRALI SONUÇ ALAN OLURSA YAYINLASIN SADECE BENİM ARACA ÖZEL Bİ DURUMMU MERAK EDIYORUM

  107. KARAALİ said

    İyi günler Şeref hocam.97 Broadway kullanıcısıyım.Arabanızdaki sorun kısmen benim arabamdada vardı.Conta yaktı.Değişimini çok güvendiğim tamirci arkadaşımda yaptırdım.Eğer isterseniz adresini verebilirim.Mail adresimden ulaşabilirsiniz.cinekop5@hotmail.com

  108. broadway(xxxl) said

    benimde soğutucu fan hiç çalışmıyor ne yapmalıyım kendim yapabilirmiyim ayrıntılı olarak müşürn yeri termostat falan nerede bi tarif edermisiniz

    • bülbül said

      fan müşürü radyatrün sağında termostatda yağ kpğnın orda büyk radytör hortumundaun içinde ,fan müşürünü düz bağla birbirine çlışmazsa ya sigrtda bişey var ya motrda çalışrsa müşr bozuktr ,,bnmde fan termostatdn önce açıyo arabayı ısıtmadn yola çkarsam gazı donduruyo,,hem fan açıyo hmde önden rzgar alıyo onun için donuyo gaz acaca fan müşr derecsimi düşük yoksa termostatdamı bişey var tam açmıyo falan ,,bilgiye ihtyıcm var şu var radyotru yeni değiştim delikti ondan sonra oldu

  109. sdfsd said

    broadvay xxxl ben sana bi msn vereyim orda anlatıyım ahmet_can_bas@hotmail.com burada buluşalım

  110. oguz kaymakcıoğlu said

    94 model broadway model bir aracım var , yaklaşık 1,5 yıl önce radyötörünü değiştirtdim, aynı anda termostatın takılı olduğu hortumda değişti fakat usta termostatı takmamış ve takmadığını da bana söylemedi, uzun yola çıkmak zorunda kaldım hava sogudu denizliye gelince araba buz kesti, daha sonra arabamın motor sugutma aksamıyla ilgili değişik yerlerdeki kelepçelerden su sızdırdı,devamlı su ilave etmek zorunda kaldım, en son kalorifer radyötörü delindi onu yeniledim bu seferde devirdaimin çıkışındaki kelepçeden su kaçırmaya başladı,su eksilince hava yaptı zaman zaman ,havasını ne kadar aldırdım bilemiyorum.acaba arabamın arızası ne olabilir, yardımlarınız için teşekkürler

  111. hasan said

    11 yıldır reno 9 brodway kullanıyorum.arabam hep b çizgisindedir.ilk kez c nin normal oldugunu bu sitede okudum.doğru hangisi.

  112. Abdullah said

    2 yıldır broadway kullanıcısıyım,aracım 1998 model rn benim sorunum aracım hararet yapmıyor ama sürekli taşma kabında sürekli hava oluyor sebebi nedir acaba
    artı her türlü bakımlarını yaptırdım radyatör,hortumlar devirdaim ve tofaş fanı taktırdım.
    saygılar….

  113. ilker said

    91 model renault 21 concorde um var. hararet problemim var. termostat ve müşür değişti. ancak hala sorun düzelmedi. geçen gün de yedek su deposuna alttan giren hortum patladı. kesip tekrar taktım. suyunu doldurup havasını aldım fan çalıştı yola devam ettim. gideceğim yere vardım tam kontağı kapatırken hortum aynı yerden tekrar patladı. sorun ne olabilir acaba?

  114. arkadaslar benim 2002 model volkswagen aracim var tabiri caizse butun is organlarini degistirdim ama hala olayi cozemedim araba rolantinde calistigi zaman gayet normal ama 5 dakika bi turladigim zaman radyator hortumlari tas gibi sisiyor radyatore giden alt hortum ve radyator buz kesiyor ama ust hortum alev gibi sicak iki hortumda tas gibi sert bu isin icinden cikamadim allah rizasi icin bana yardim edin radyator dediler radyatoru sokup temizledi icine koymadigim ilac kalmadi ama hala sorun devam ediyor

  115. fakat radyator sisleme felan diyorlar onu yapmadim sadece eve getirip banyoda tazdikli su ile yikadim fransa da kaldigim icin sisleme olayi yok burda acaba kendim sisleye bilirmiyim?????? ve birkac radyator temizleyici kullandim fakat para etmedi gaza fazla basinca genlesme kabindan su atiyor ve boylece su eksilmis oluyor eski kapagindan su kaciriyor yeni kapak taktirdim su sefer tas gibi sisiyor bu arada arabamin markasi volkswagen bora acaba radyatoru deyistirsem sorun cozulurmu kimi conta yakmissin diyor ama bu sisme disinda arabanin herhangi bir sorunu yok ya arkadaslar allah rizasi icin yardimci olun kafayi bozmak uzereyim
    arabayi alali bir ay oldu hic tat vermedi

  116. huseyin said

    benim bir sorum olacak.arabanın gaz beyninde sorun var dedi usta ve bende değiştirdim. şimdi arabada hararet çok çabuk artıyo soğutma sistemi çalışmıyor galiba nedeni nedir. sadece gazda değil benzindede aynı şeyi yapıyo.

  117. huseyin said

    arabanın gaz beynini değiştirmeden önce hararetle ilgili bir sorunum yoktu. şimdi hararet yapıyor. ayrıca su deposundan hava kabarcıkları çıkıyor. bu sorunu nasıl çözebilirim

  118. murat said

    91 model flash var. kış geldiği vr burası soğuk bir yer olduğuiçin -erzurum- araca tamamen antfiriz koydum. araçta termostat var. 10 km falan gidiyorum fan açıyor. 86-89 c da olması lazım.
    önceden saf su olduğunda bu kadar kolay hararet ibresi kalkmıyordu.normaldi. havasını da aldık. bu durum normal mi. teşekürlerr

  119. turgay said

    merhaba bende 93 model fairway var. kışlık bakımını yaptırdım. ama hararet göstergesi B ye bile fazla yaklaşmıyor. ama içeride kaloriferi açınca sıcak geliyor. termostatı yenı değiştirdim. kışlıkmı yazlıkmı bilmiyorum. hararet derecesının fazla yukselmemesı bana sorun yaratırmı. cevap verırsenız sevınırım.

  120. turgay said

    merhaba. aracımdakı sorun hararet müşüründenmiş. 15 tl lik ufak bir parca. sımdı sorunum yok.

  121. rıza otacı said

    iyi akşamlar bende 2 yıldır 92 spring kullanıyorum son zamanlarda sık sık hava yapmaya başladı havasını alıyor su veya bazen antifriz ilave ediyordum.bugun hava çok soğuk olmasına rağmen hararet yaptı kalın su hortumu patladı nedeni devirdaimmi termostatmı yoksa başka sebepmi yardımcı olurmusunuz

  122. drexler39 said

    Önemli olan gösterge ibresinin ısıya göre bağımsız bir şekilde hareket etmesi.Yani ,şehir içinde 3. kademeye kadar gelir,şehir dışında 2. kademeyi pek geçmez,tabiki sürüş farklılıkları,aşırı sıcak ve soğuk hava,yüksek rakımdan dolayı basınç bile etki eder.Sağlıklı gösterge motorun zorlanmasından dolayı oluşan ısı değişimlerine tepki gösterir.Motor çok sıcak oldu hararet çıkmadı yada motor fazla ısınmadı hararet çok ise o zaman tamirciye baktırmakta fayda var derim. Saygılarımla…

  123. fatih said

    aracım motor sesi gibi 90 ı geçtiğimde müthiş bir uğultu yapıyor nedenini bilen varmı acaba ne yapmalıyım motor sesi değil yalnız rampa aşağıya boşta bile aynı uğultuyu yapıyor

    • Yolcu said

      Lastiklerden biri bilye dağıtmıştır. Aynı durum benimde başıma geldi.Sol arka tekerin bilyesi dağılmış. değiştirdim düzeldi

  124. ugur said

    slm arkadaslar bn kıbrısta yasıyorum.98 model sol dıreksıyon renault brodway im var.tam olarak emin deilim ama galiba yedek su deposunda su kalmamıs dusuk vıteslerde gezerken gozum bırden hararet gostergesıne gıttı fakat fanın calısma noktasını gecmıstı hararet yani c nin hemen ustunde.durdum sondurdum yedek su deposundan fokur fokur ses gelıyordu.hemen fanı manuel olarak calıstırdım.harareti dusurdukden sonra su ekledim havasını aldım devam ettim.eve gelınce fanın devreye gırmesını bekledım 1 defa fan yerınde girdi sondu ıkıncıyı bekledım fan yıne girdi sondu fakat ne varki yedek su deposunda su oldugu halde fokur fokur suyu dısarı atmaya calıstı.yedek su deposunun kapagından da suphelenıyorum ama buyuk ihtimal termostat acmıyor gıbı gelıyor bana sizler bu konuda ne dusunuyorsunuz tsk saygılarla

  125. mustafa said

    silndir kapğığ conta yakmiş olabilir ve termotatı deştrmnde yara var bi dene eğer gene acmasa bi ustaya gitt

  126. rıza otacı said

    arkadaşlar bende 92 sprıng var az yakıyo cok memnunum ama gaz beyni resmen donuyo bazen stop ediyo sıcak su döküyom beyne ondan sonra düzeliyo beynin değişmesmi gerekiyo yoksa radyatörmü tıkalı bilen varmı sağolun şimdiden

  127. altan said

    bizim arkadaşda spring var 160 km hız yaptın harelet d yerine vurdum yani orda 120 derceee
    bemde ise fairway var 200km hıza cıkyorum harelet 3 oluyo c ye gelişyo
    bradaway da ise 170 180 gecmiyo 180 km hıza cıkınca harelet 4 vuruyo d ye bu renalt 9 lar arasında en sevdiğim fairway dır bu arabanın yaptığını golf yapamıyooo

  128. ramazan kurnaz said

    abi hararet göstergem bi yukaru cıkıyo sona dayanıyo bakıyorum nornal hararet yok bi aşaga iniyo müşürü degiştim ama yine aynı hararet göstergesini degişmen lazım dedi usta ama yok bulamıyorum acaba ne yapmalıyım reno 9 brodwey aracım rl marka yardımcı olusan sevinirim bi bakıyom hararet sona dayanmış hemen inip motora bakyom normal hararet yok ne yapmalıyım saat bozuk olabilirmi bulamıyorumda ssaati degişim

  129. ramazan kurnaz said

    hararet göstergemin bozuk oldugunu söylediler ama bulamıyorum ne yapmalıyım abi giderken bi bakyorum hararet sona dayanmış hemen inip bakıyorum normal bişe yok reno 9 brodwey arabam rl modeli 1998

  130. tayfun said

    merhaba 93 model brodwayım var kontağı çvirdiğimde daha araba çalışmadan motordan fan sesi geliyor belirli bi süreden sonra duruyor
    nedenini öğrfenebilirmiyim ?

  131. Mustafa said

    Arkadaslar benımde bır r9 var broadway.Gecen hafta Seydısehır-Konya yolunun konyaya 15 km kala hararte yuzunden kaldım yolda .ılk defa boyle bısey basıma geldı napacagımı bılemedım.hemen saga cektım ve stop ettım arabayı ıste bunu yapmamam gerekıyormus usta ole dedı bıde fanı manuel calıstırmayı bılseymısım belkı fazla masraf olmıcaktı,bıde hararret nasıl oldu da bı anda hemen ole yukseldı anlayamadım takıp ederek devam edıyordum yola.sonuc olarak pıston sekman gomlek basta olmak uzere moturu yenıldık dıyebılırım950 ye mal oldu bana .sımdı ıse dıreksıyonun altına manuel fan calıstrma dugmesı taktırdım ve ayrıca fan kontak kapattıktan sorada calısmaya devam edıyor sorun yok sımdlık bu arada fan musırı ve termostat da degıstı problem bu ıkısındeymıs ama bana cok pahalıya maal oldu…hararetsız surusler

  132. Uğur Kaya said

    Merhaba Site sahibi,dostlar,arkadaşlar…
    Bende bir kaç güne kadar R11 Flash S almayı düşünüyorum.. Motor’u soğuk su döktükleri için çatlatan ve bundan dolayı yenileyen bir arkadaşımdan alacağım. 94model ve muayene falan yeni yapılmış..
    Bu düşüncelerle burada yazılanları okurken vazgeçtim diyebilirim.. :/ Eğer bir araba bu kadar sıkıntı yapıyorsa alınmamalıdır bence.. Devamlı olarak hararet yaptı, müşir, su deposu, kapak, conta uğraştıran bir araba yerine hiç almamak daha iyidir diyeceğim ama bütçe sınırlı olunca ve araba ihtiyaç olunca mecburen herşeyi kabulleniyorum..
    Merak ettiğim birşey var: 94Model Flash S için yedek parça sıkıntım olur mu?? devamlı olarak bakım yaptırabileceğim bir usta bulabilirmiyim?? ve en önemlisi belki de; FAN elle nasıl çalıştırılyıor??
    Teşekkür ederim

  133. yunus ay said

    merhaba arkadaşlar,
    97 model rn aracım var.hiç su eksiltmezdi hiç problem çıkarmazdı.Ama tüm bakımlarını zamanından önce yaptırım.geçenlerde su deposunu değiştirdim.araç lpg li.bir haftalık kullanımdan sonra yağ su kontrolü yaptım.depoda hiç su kalmamış.arabada hiç kaçak gözükmüyor.nereden yapabilir acaba.hiç hararet yapmadı fan zamanında açıyor.

  134. ali ökten said

    Dizellerde hararet göstergesi normali 80 çok zorlanırsa 90 olduğunu bi ara görüyorum fan açınca anında 80 oluyor tekrar ama dizel kullananlar şuna dikkat takviye su kapağını iyi sıkın açtığınızda su kapağının contası yerindemi sağlammı die konturol edin hava kaçırmasın bu harareti çok etkiliyo r9 brodway benzinli dizel hepsi aynıdır çok sık fan açarlar eski modellere göre dur kalk ta harareti etkiler.

  135. ali ökten said

    Yunus ay, arabanın su tapalarını konturol ettir.

  136. ulukan ulusoy said

    merhaba “renault 9″ …
    1987 model dizel renault 9 aracım var.Aracın sürekli bir su eksiltme problemi var.iki günde 1,5 su bardağı kadar.Piston kapak contasından yağ kaçağı var ayrıca..Radyatör ve borularını yenideğiştirtim fakat su akıntısı kesilmedi.sabahları aracın altına baktığımdada su grünmüyor.acaba piston kapak contası ile bir ilgisi var mıdır.?değiştirirsek problem çözülevilir mi? Kapak söküldüğü zaman içinden çok bir masraf çıkar mı?

    kusura bakmayın çok soru sordum ama lütfen cevabınızı bekliyorum saygılarımla…

  137. Murat said

    Merhaba öncelikle böylesine dayanışmacı bir alan yarattığınız için teşşekkürler. ben ilce merkezine kırk kilometre uzaklıktaki bir köyde öğretmenim 1996 model brodwayım var bu sabah(hava soğuktu) marş basmadı. öncelikle maşı çevirdiğimde hır hır fiye bir ses çıkardı gerisi gelmedi. daha sonra tekrar denedim. arabanın içinde ( camlara farlara göstergelere) elektirik var fakat motora elektirik gitmiyor. anahtarı ilk çevirişmde göstergeler yanıyor sonra tık diye bir ses geliyor motora elektirik gitmiyor. arabayı çekici çağırıp ilce merkezine götürmem çok zor acaba vurdurarak veya şarz eerek çalıştırabilir miyim teşekkür ederim. (aküm bir bucuk yıllık)

  138. Murat said

    için teşşekkürler. ben ilce merkezine kırk kilometre uzaklıktaki bir köyde öğretmenim 1996 model brodwayım var bu sabah(hava soğuktu) marş basmadı. öncelikle maşı çevirdiğimde hır hır fiye bir ses çıkardı gerisi gelmedi. daha sonra tekrar denedim. arabanın içinde ( camlara farlara göstergelere) elektirik var fakat motora elektirik gitmiyor. anahtarı ilk çevirişmde göstergeler yanıyor sonra tık diye bir ses geliyor motora elektirik gitmiyor. arabayı çekici çağırıp ilce merkezine götürmem çok zor acaba vurdurarak veya şarz eerek çalıştırabilir miyim teşekkür ederim. (aküm bir bucuk yıllık)

    • drexler39 said

      Sevgili murat hoca ; Akünün kutup başlarını iyice sık temazsızlık olabilir,bendede oldu,elektrik veriyo fakat kontağı çevirmiyodu,tık diye ses geliyordu,sonra (+) kutupun biraz gevşek olduğunu buldum,sıkınca düzeldi. Saygılar….

    • cengiz said

      hocam 89 model flash kullanıcısıyım,aynı hatayı bende de daha önce yapmıştı,marş dinamosunun üzerine hafif bir şekilde çekiçle tıkla sorun ortadan kalkar,kolay gelsin

  139. harun said

    murat hocam bendede aynı sorun vardı vurdurunca çalışıyor ama sorun marş kömürlerindenmiş elektirikçi değiştirdi 40 tl ye sorun düzeldi

  140. mesut hoca said

    kontak anahtarını cıkarınca ışıklar sönmüyor ilk defa başıma geliyor.yardımcı olurmusunuz sorun ne olabilir

  141. hamit akbalık said

    meraba öncelikle bu site için teşekkür ederim.bakıyorumda çoğu arkadaşımızın sıkıntısı hararet benimde hararet bende 95 flash s var çözümü en son mako marka kuwwetli fan alarak çözdüm c çizgisini geçtinide görmedim full 60 km lik bi rampa yolum war ayda bi gittiğim fanı takmadan önce o 60 kilometrede 4 sefer duruf motorun soğumasını beklerdim hararet yapmasın diye fanı değiştiğimden beri bi sefer bile durmadan yola devam mako marka fan boyutuda radyatörü kaplıo nerdeyse

  142. aatik said

    hararet göstergesi arada bir oynuyor birde farları açınca hararet göstergesi az iki milim kadar yüksek gösteriyor ve ibre dediğim gibi arada bir yerinde durmuyor sebebi nedir acaba,yardımcı olursanız sevinirim

  143. spring said

    arkadaşlar bende 1992 model spring war arcımın hararet çizgisi hiç yerinden oynamıyor bu neden olabilir bide ben geçenlerde biraz o fana giren kabloyla falan oynamıştım bu neden olabilir bana bir cevap werirmisiniz

  144. FESİH said

    arkadaşlar ben dün araba ile dolaştım ama vites birde idi eve geldim motorum 2-3 saatte ancak soğudu bunun nedeni ne olabilir. ama çokta dolaşmadım bunun nedenini merak ediyom.sizlerden cevap bekliyom…

  145. Mustafa said

    Sevgili Renault 9 kullanıcıları kafama takılan bir sorum olcak cevap verirseniz çok memnun olurum Radyotörün üst hortumunu değiştirdikten sonra sistemin havası alınırken 130-140 dereceye kadar çıktı sonra havası alındıktan sonra düştü acaba zarar olmuşmudur.

  146. ozgur demiş said

    Arkadaşlar ben yeni brodway aldım.Araçla yola çıkıp 600 km yaptım bi şey yoktu.hararet göstergesi hep son çeyrekteydi;ilk aldığımda da öyleydi.Geçenlerde hararet göstergesinin ışığı yandı ,ustalar conta yanmasından şüpheleniyorlar,ve araç su eksiltiyordu,su pompası değiştirdiler yine su eksiltiyor,sizce contamı yanmıştır ? 97 model rni masrafı ne kadar olur ?

    • spring said

      kardeş araban enjeksiyonsuzsa üst kapak sökülür yanan conta kazınır yerine iyi çelik bi conta alınıp takılır sübap ayarı yapılıp üst kapak uygun torkla sıkılıp takılır arabaya su konup havası alındıktan sonra basar gidersin ustasına görede değişir parası arabaya öylede binme yatak sarabilir

  147. murat said

    eğer araba gazda çalışmıyorsa genelde marş dinamosunda sorun oluyor,oda değilse kontağı bir kontrol ettirin oto elektrikcisine.eğer araba zor çalışıyor ve çekişde düşükse bujileri değiştirin derim.Bujiler çok hayati önem taşıyor.

  148. shoov said

    s.a kolay gelsin .arkadaşlar bende 1 adet 86 model brodway var. bunun sorunu son günlerde su kaynatma sorunu var bunun havasını aldığımda tekrar normale dönüyor motor soğukken bir iki saat beklediğimde yine hava yapıyor. tekrar havasını alıyorum düzeliyor.suda eksilme yok.acaba havasını düzgün alamıyormuyum. veya devirdayim la ilgili bişemi var:araba gazlı bu arada.

  149. Mustafa said

    Selamlar R9 kardeş. Öncelikle siteden ötürü çok teşekkür ederim. Benim iki sorunum var. Şahsımda 1986 model GTL (ithal 5 vites) var. Eminim çünkü aracın motor etiketi ile bagaj etiketinde made in france yazıyor.Öncelikle aracımın km teli şanzumanın içinden koptuğu için şansumanı açtırdım. Hazır bu yapılmışken baskı balatayı da değiştirin dedim. Hepsi değişti. Aracımı 1.vitesten 2.vitese alırken bir sürtünme (demir sesi gibi) oluyor devamlı. Debriyaja yarım basma olayı yok. Bu neden olabilir? 3.vitesten 2.vitese alırken olmuyor ama. Birde şehir dışında gerekli hıza ulaştıktıktan sonra 5.vitese alıyım diyorum. Ama 5.vitese aldığımda araba yekiniyor ve bağırıyor. Arabayı alalı 1 yıl olacak sadece bir defa 5.vitese geçirebildim. Acaba şanzumanda mı bir sorun olabilir? Yardımcı olursan çok sevinirim.

  150. _R£N@ULT_ said

    ARACIM ÇOKTEMİZ HARARET CYİ GEÇMİYOR FİRWAY VE MAVİDİR HER ZAMAN BAKIMA GÖTÜRÜYORUM RENOYA TEŞEKKÜR EDİYORUM ARACIMI ÇOK SEVİYORUM

  151. bülbül said

    90 model brodway gte temiz ful bakımlı lastkler yeni 1 lira masrafı yok ilgilenenlere duyrulr ,recep bn 05386984460

  152. ihsan said

    iyi

  153. ihsan said

    1987 model avrupa reno 9 gte kullanıcısıyım benim aracın yerli olanlara göre avantajı yadyotörün van motorunun büyük oluşu van motoru küçük olan aracınıza tofaş fanı taktırabilirsiniz pervanesi motoru cercevesi ile birlikte cok mükenmel uyum sağlıyor birde fanı istediğiniz zaman acıp kapatmak için anahtar takılırsa araçta başka sorun yoksa reno 9 larda hareret sorunu kalmaz diye düşünüyorum

  154. bahtiyar said

    slm arkadaşlar.benim sorunum hararet…geçenlerde 3-4 km lik bir rampa çıktım baktım hararet lambası ve ya lambası yanıyor..bu arada fanda çalışıyor 5- 1o dk kadar bekledim ışıklar söndü…su ve yağda hiç eksilme yoktu ..sizce sorun neden olabilir..araba 97 1.4i…acaba bana başka bir problem çıkarırmı…cevap verirseniz sevinirim…

    • rıza otacı said

      yağ lambası yanıyorsa yağ pompası çalışmıyor demektir acilen tamirciye gidiniz bu şekilde aracınız conta yakar.çok daha fazla masraf edersiniz..sakın arabayı kullanmayın doğru tamirciye kardeşim.

      • bahtiyar said

        rıza arkadaş normalde yanmıyor…bahsettiğim zaman yandı….sonra her şey normalll….kendi kendine söner mi problem olsa…neden kaynaklanıyor onu çözemedim..tşkr cevabın için bu arada…

  155. ismail said

    1986 model reno 9 otomatik şanzuman su sogutucu almak istiyotu çikmada olabilir bulabilecegim bir adres verene şimdiden teşekkür ederim..ismail.

  156. cihan said

    İyi gunler arkadaslar bende rn 1.4i var hararet B yi gecmiyor ama havalar soguk neden olabilir

  157. SEDAT_KURT said

    MERHABALAR ,

    1994 MODEL BROADWAY VAR MOTOR ÇOK SIKIŞTIĞINDA YEDEK SU BİDONUNDAKİ SU KABARMA YAPIYOR ZAMAN ZAMAN AĞZINDAN DIŞARI AKIYOR.VE HARARET YAZIN C NİN ÜSTÜNDE KIŞIN B-C ARASINDA DURUYOR NORMAL Mİ HAVASINI ALDIRMAK İÇİN USTAYA GÖTÜRDÜM CONTANIN ZEDELİ OLDUĞUNU SÖYLEDİ GÜRA YEDEK SU BİDONUNDA SU KABARMA YAPIYORMUŞ HAVA TAM ALINAMIYOR.USTANIN ÖNERİSİ BİDONUN KAPAĞINI TAM SIKMA ALAMADIĞI HAVAYI BURDA ALSIN ŞEKLİNDE .NE YAPMALIYIM.

  158. SEDAT_KURT said

    YAZIN DUR KALK YAPTIĞIMDA HARARET C NİN ÜSTÜNE GELİYO VE YEDEK SU BİDONUNDAN SES GELİYO İÇERİYE KADAR KAPARCIK ATIYO SANKİ HAVA VARMIŞ GİBİ NE YAPACAĞIMI ŞAŞIRDIM CONTAYIMI DEĞİŞTİRSEM BİLMEMKİ.
    ABİMİN 93 BROADWAY VAR HARARET YAZ KIŞ B Yİ ÇOK AZ GEÇİYOR ÜSTÜNDEDE DURABİLİYOR HANGİ NORMAL ANLAMADIM YUKARIDAKİ YORUMLARDA HARARET C NİN ÜSTÜNDE DURUN NORMAL ŞEKLİNDE YAZILMIŞ BİR FİKRİ OLAN VARMI???

  159. velican said

    iyi günler arkadaslar benim 94 model spring var elektirik aksamına bir sıkıntı var çözemedik sağa sola sinyal veriyorum sinyal takılı kalıyor 4 lüleri yakıyorum takılıp kalıyor farı actığımda gögüs sonuyor ve kolu hafif oynatınca gelip gidiyor kısalar yanrken uzuna alıyorum kısalar sönulor uzunda ynıyor yadımcı olursanız sevinirim

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logo

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ photo

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 30 takipçiye katılın

%d blogcu bunu beğendi: