MY RENAULT 9

Les voiture a vivre…

Hangi tip yağ kullanmalıyız?

Posted by renault9 Şubat 21, 2007

Renault9’larda motor yağı seçimini aşağıdaki tabloya göre yapabilirsiniz.
Tablodanda anlaşıldığı üzere sıcak bölgelerde 20-50’lik yağ,soğuk bölgelerde ise daha ince yağ kullanılması tavsiye ediliyor.

10-40 yağ kullanımı kış şartlarında uygun olabilir ancak eksiltme daha fazla olacaktır.
Koruyucu özelliği olan yeni nesil yağların bizim sistemlerimize maalesef bir katkısı olmadığı kanaatindeyim. O sebeple iyi bir markanın( Renault ELF’i öneriyor) 20-50 yağını kullanmakta fayda var.

Bir diğer çelişkili konu ise yağ değişim periyotları. Bakım klavuzuna göre motor yağı değiştirme sıklığı 7500 km’de bir. Motorlarımızın aşındığını ve yaşlandığınıda göz önünde bulundurursak bu süreyi 5000km’ye çekmekte bir zarar olacağını düşünmüyorum. Önerim her yağ değişiminde yağ filtrenizide orjinal olanı ile değiştirmek.

LPG’li araçlarda ise yağ renginde bir koyuluk genelde olmaz, ama bu demek değildirki yağ hala ilk günkü gibi. Sıcaklık sebebiyle yağın yapısı bozulmuştur ve sadece rengine bakarak bu yağ normal değiştirmeye gerek yok gibi yorumlarda bulunmmak gerekir.

Keyifli sürüşler…

About these ads

50 Yanıt to “Hangi tip yağ kullanmalıyız?”

  1. can said

    harikasın
    parça fiyatları alacağımız bir yer varmı bu konuda yardım cı olabilirmisin örneğin marçş dinamosu ve şarz dinamosu
    kolay gelsin

  2. renault9 said

    Selam can
    şarj dinamosu diye bahsettiğin parça alternatör olarak geçiyor.
    Sorunun ne tam olarak bilmiyorum ama bu parçaların tamirleri mümkün.Yeni alacağın parçaların yan sanayi olursa eskisini çok aratır verimli olmaz.ya elindekileri tamir ettir,yada orjinal al…

    http://www.martas.com.tr
    http://www.neko.com.tr

    adreslerinden parça fiyatlarını öğrenebilirsin.dışarıdaki satıcılar(parakende) %10-20 kar payı koyarak satıyorlar.

  3. spring said

    renault 9 ların orjinal yagı elf marka yaglardır ozellıkle aracı sıfır kmde alıp ogunden beri bu yagı kullanan reno 9 severler ve ben bi spring hastası ve tutkunuyum arcalarınındakı performansı farkedıceklerdır. devir yerken rampa çıkarken dıger araçları gerıde bırakacaklarından adım gıbı emınım.

  4. spring said

    burdan dünyadaki tüm yetkililere ve özellikle mühendislere seslenmek ıstıyorum.Renault 9 springlerin bazı teknik özellıkleri ve parcalarının daha kalıtelı kullanılmak suretıyle degıstırılerek yeniden üetilmesını ama o kibar ve vahşi çizimiyle oynamadan bazı aksamlarını degıstırerek kalıte saglanarak yine yeniden spring severlere sunulmasını tüm sprıng severler adına rica edıyorum.özellıkle sprıng tutkunlarının hiç beklemeden magazalara koşacagından emın olabılırsınız.çünkü ne kadar araca bınersem bıneyım sprıngdekı suruş keyfını alamıyorum parantez ıcınde belırteyım aracın bakımlı ve temız olamsı kaydı ıle tabıkı.bi sprıng tutkunu olarak eksıklerını ve zayıf noktalarınıda adım gıbı bılmekteyım. kısaca degınırsek, suspansıyonlar zayıf yol tutş eksık tabı aracın sınırlarını bılıceksın kullanırken,kaparta dayanıklı ama ınce,kullanılan plastıkler çok adii, aracın bazı kaporta bölumler bastan savılmışş döşemelrı daha rahat ve dolgun yaplmalı ıcerdekını sarsmamalı ve gunumuzdekı bı çok arcata olan standar donanımlar sprınglere yerlestırılmelı ve araç agırlı dengeyi bozamdan arttırılmalı ve karöser tasarımı yeıden gözden gecırılmelı.Ayrıca bi çok eksık noktalara degınmıyorum yaa.hiç aracın bagacından aracın ıcı gorulurmu yaa neysee yer bıle gozuken ınce noktalar var.rüzgar sesıde cabası.AMA TÜM bunlara ragmen o yumusak suruş ve atak motor hiç bi araçta yok dayanıklı ve az yakıtı ıle her seye deger. tekrar degınıyorum araç ıcı boyutlarıda artırılarak araç gunumuze bi bomba gıbı dusucektır.buna imzamı koyarım clia megan dacia falan hikaye ıkı gunde tamponları egılıyor.LUTFEN SPRINGLERIN ACENTASI üretılsın .AMA eskı tadını bozmadan….

  5. renault9 said

    @spring

    Maalesef sıkı bir renault9 kullanıcısı olarak size katılamıyorum.Araçlarımız zamanının en iyisi olmasına rağmen artık ömrünü doldur.Ülkemizde 2000senesinde dahi satılan bu araçları 80li yılların teknolojisine dayanıyor.Gerek tasarımı gerek güvenliği o yıllar ait teknoloji ile yapılmıştır.Bu sebeple siz ne kadar iyileştirmek istesenizde bu araçlar yeni teknolojinin yerini alamazlar.

    Kısacası artık araçlarımız nostalji oldu.Yenisini hayatl edemeyiz:)Bize düşen gören elimizdekilerin kıymetini bilip,onları pırıl pırıl tutarak,halk arasındaki saygınlıklarını korumak olacaktır…

  6. Mesut said

    bende spring kullanıcısıyım,daha yeni aldım(95 model) ,gozum gibi bakıyorum,ama aracı daha tanıma asamasındayım,bazı konularda yardım etmenizi rica edecegim;1.si ilk kalkıs anında 1 le kalkıyorum ama 2 ye atınca vitesi, gaz yemiyor kısa bir sureliğine sonra kendiliğinden duzeliyor.Rampalarda cekişten dustugunu hissediyorum gaza basmama ragmen hemen toparlamıyor,şimdilik bunlar,cevaplarınız için şimdiden tesekkurler..

  7. renault9 said

    @Mesut
    Araç LPGlimi?

  8. TAMER27 said

    bende yeni bir spring kullanıcısıyım. ilk arabam olması hasebiyle yanımda çok kıymetli. bende aracı yeni keşfediyordum. geçenlerde direksiyonun sol kısnımda sinyal çubuğunun altında bir ayar düğmesi buldum radyoların kanal arama düğmesi gibi çevrilebiliyor ne olduğunu anlayamadım bilen varmı acaba??

  9. renault9 said

    @Tamer27

    O parça gösterge ışıklarının parlaklığını ayarlar.

  10. TAMER27 said

    tşk.
    gerçekten çok süper bir site yapmışsınız. bende çocukluğumdan gelen bir araba merakı var. ancak neyin ne olduğunu bilemediğim için araba bana ben arabaya bakıp kalıyordum. çok faydalı bilgiler edindim. elinize sağlık.
    antepten selamlar herkese.

  11. renault9 said

    @TAMER27

    Elimden geldiğince amatör paylaşımlar yapmaya çalışıyorum.
    Ama beni asıl üzen;
    Bu araçlar 85’ten beri Türkiyede
    Ancak hiç bir usta iki satır birşeyler yazmamış araçlarımız ile ilgili.
    Elin arjantinlisi,ingilizi,fransızı bu araçların bakım kitaplarını yazıp dünyaya satıyor.

  12. TAMER27 said

    sanırsam sebebi ülkemizde insanların böylesi basit şeylerden büyük rantlar sağlaması. okuma kültürü yokki yazma kültürümüz olsun. avrupalı araba yapıyor bizde tamirini yapıyoruz. :)

    benim asıl zoruma gidende 70-80 li yılların otomotivlerinin Türk halkına 2000 li yıllarda bile layık görülmesi. biz bu arabayı seviyoruz belki ama ya güvenlik, ya konfor, ya estetik. avrupalı bizim yerli arabaya ödediğimiz fiyata passata binerken bizim günahımız ne. neden ülkede bu kadar mühendis, hammadde, olanak varken elin gavurunun arabasını -hemde kalitesiz bir şekilde- üretip onları zengin ediyoruz. buna bir türlü anlam veremiyorum.

  13. renault9 said

    Maleesef yıllarca üretip sattılar r9-11-12leri ayrıca tofaş kuş serilerini.
    Bahsettiğiniz gibi ne güvenlik ne konfor var…
    İşte buda bizim maalesef gelişmemiş bir ülke olduğumuzu gösteriyor.
    Yetenekli bir çok mühendisimiz,bilim adamımız var ancak hiçbirşekilde organize edilip başarılar elde edemiyoruz.
    Şuanda dahi avrupada satılan araçlar ile türkiyede satılan araçlar arasında donanım farklılıkları var.

  14. TAMER27 said

    kaldı ki ülkemizde 1950 li yıllarda kendi mühendis ve hammademizle %100 yerli sermayeli bir araç üretilmişti (devrim) aradan yarım asır geçti ancak hala o teknolojiyi yakalayamamışız. koç sabancı gibi holdingler istihdam adı altında ülkemizin altını oymuş meğer.

  15. hüseyin said

    herşey için teşekkürler kardeş gerçekten yararlı bilgiler var burada

  16. hüseyin said

    kim nederse desin bu fiyata bu konfor bu sürüş keyfi bu perfonmas bu ucuz parça başka arabada yok bence tabiki spring 95 orjinal 5000 ytl motorsikletle aynı para şimdiye kadar arabasız gezdiğim günlere yazık bee doğanlara şahinlere hep dikiz aynasından bakıyorum arabamı çokkkk seviyorum

  17. TAMER27 said

    bu haftasonu ilk uzun yol sürüşümü yaptım. yaklaşık 150-160 km yapmışım :) önceleri bende hep arabaların arkasından bakar imrenirdim. allah elimizden almasın bu günlere şükür. gerçekten büyük bir nimet.
    hüseyin, bende de 95 spr var ama ben 6,250 aldım acaba çok mu pahalı almışım. :(

  18. renault9 said

    Fiyatı aracın temzliğine göre değişiyor.
    4000ile 6500 arası spring görmek(hatta 7) mümkün.

  19. cuneyt-34 said

    SEVGİLİ MESUT KARDEŞİM
    SEN ARABAYI 2.VİTESE ALDIĞINDA GAZ YEMİYOR DEMİŞSİN,SANIRIM SOĞUK MOTO DA BU BÖYLE SONRA DÜZELİR,EĞER DEDİĞİM GİBİ MOTOR ISININCA DÜZELİYOR İSE NORMALDİR BU DURUM.YOK DÜZELMİYOR İSE KARBÜRATÖR BAKIMI GEREKEBİLİR KAPIŞLARINDA Bİ SORUN OLABİLİR.
    DİĞER BİR SORUNA GELİNCE YOKUŞLARDA ÇEKMİYOR DİYORSUN SENİN DEBRİYAJ BALATAN BİTMİŞ DEMEKTİR ARKADAŞIM.BİR TAMİRCİYE GİDİP DEĞİŞTİRMEN GEREKİR.BAK GÖR O ZAMAN NASIL SERİ BİR ARABAN OLACAK.

  20. yusuf said

    renault 9 sana çok teşekkür ederim ülkemizde bu kadar çok tutulan bir araç ile ilgili her türlü bilgiyi sanki üretim aşamasında yanındaymış gibi uygulamalı resimli biçimde biz r9 severlerle paylaştığın için r9 aracına yeni ship olmuş arkadaşlar 4yıllık r9 kullanıcısı olarak size garanti veriyorum ki aracınıza bakımlı biçimde bindiğiniz sürece çok memnun kalacaksınız spring kullanmadım ama faırway ımı çok seviyorum spring de çok farklı bir araba değildeir bence

  21. umutcan said

    slm renolt tutkunnu arkadaslar bende r21 concorde var arac mukemel bir uzun yol arabası otobanda yarislara giriyoruz 2002 2003 araclarına bıle posta koyduğüm oluyor ama çogu çikmiyor fazla bir bakımada gerek duymuyorum servisten rahatlikla bakım yapabiliyorum injeksıon lu sistem icin konusuyorum kalkiş icin balata tabi ama önce israrla lamba sensurunu hava sensurunu kontorol ettırmeden hıc bır seye para vermeyın lamba sensuru ekzoz dumnını net okumazsa raç yuksek devırle kalkar gaza bastıkca ekzoz dumanı hızlanacagi icin araç ancak kendını 2veya 5sn de toparlar sesorun gozu tıkalı olabilir baskı balata jant lastık hıkaye bu arabaya renolt servısınden cemil sehabettin usta adana bosuna bize para veripte kulaktan dolma işlerle para harcamayın renolt sahıbı 4 5 tamırcı gezıyor hepsı birseyler degıştirmis sozde parcalar yenı ama eskı parcalar cogu taktıgından ıyı adamı yanıma aldım kardes nereye gıttın gel tamırcılerı gezdık sokulen parceları buldugumu aldım takrar taktım sorun ne dersınız LAMBA SENSURU 90 YTL karsılıgı taktım adam 380 ytl vermıs ama arac aynı servıs farkı bu anlayın artık sıradan tamırcı herzaman kusur bulur 0 otomobıl gotur arıza var der akıllı olun servıse gelın demıyorum yabancıya arabanızı bırakırken gekırse basında bekleyın bu reno lara kınse kotu araba demesın umutcan_89@hotmail.com msn de yazabılırsınız gece 23 00 dan sonra kıb

  22. cihan said

    mesut bencede karburotorden cunku bende siprın le tksıcılık yapıyorum 91 model bendede aynı sorun vardı karburotor temizlettım bujı platın degıştırdım sorun cozuldu

  23. turgut said

    abıler bızım araba fiat meria libery arabayla gıdıyorum 5. viteze takcam ama viteze gırmıyo 1-2-3-4 vitezlerde sorun yok 5.takcam ama atmıyo .. 5.viteze neyden kaynaklanıyor yardımcı olursanız sevınırım.. şimdiden tşk ler

  24. yaşar said

    slm 1991 model spring aldım bir türlü çalışma sisteminden menmun olmadım hele bu soğuk havalarda ustayada götürdüm akü yeni ama basmıyor sebabi nedir bir kürlü anlayamadım tüplü

  25. springi kötülemeyelim, ödediğimiz paraya bakalım, verilen paraya göre alınan hizmet güzel, beğenmeyen verir 25 – 30 bin tl iyisini alır, kısaca bu fiyata bu araba fevkalede güzel.

  26. makinacı10 said

    renault fairway in eksozunu değiştirecem,sıfır fiyatını bilen varmı.orjinali.bilgi verirseniz sevinirim.

  27. ilhan sarı said

    Merhaba; orjinal değil ama yan sanayi tattırdım 40 tl idi montajı 15 tl falan

  28. mehmet tarkan said

    springlerde ateşleme problemini çözdüm…nasılmı distrübütörü ve bobini atarak yerine tofaş bobini ve renault 12nin distürübütörünü koyarak tabiki bu arada büjilerdede marka seçen bir arabadır sprig o nedenlede “equiem” marka fransız malı büjilerden başka büji almayın iyi sürüşler.kazasız belasız iyi günler verdiğim bilgileri deneyenler arabalarını satamayacaklar…….

  29. Süleyman GÜLLÜ said

    selam arkadaşlar bana brodway ve diğer otoların yedek parçalarını alabileceğim oto yedek parça internet adresleri verirseniz sevinirm.SLM

    • Orjinalcı Osman Usta said

      Renault 9,11,12,toros,19,21,magane,kangoo hakiki Orjinal yedek parçalarını Tel:0.506.233 36 94 ten temin edebilirsin..!Selamlar….

  30. MUSTAFA said

    RENAULT 9 ÖN SAĞ FAR 90 MODEL FİYAT ALABİLİRMİYİM

  31. özkan said

    ben motor suyu yane radyatör suyu.kahverengi olmuş dibinde psilik birikmiş.ve antifiriz de koymak lazım mlz ve işçilik ne kadar tutar ve usta yapacağı zaman ne lere dikkat etmem lazım.usta yapacağı zaman.renault.brodway 1993 model

    • drexler39 said

      Büyük bir ihtimal antifreez olmadan kullanılmış araba,tabi koyulan suyun da temiz olması gerekir.Dikkat edilecek pek fazla bir şey yok,hortumları söküp suyu boşaltacak,radyatörü söküp içini hafif tazyikli suyla yıkarsa içinden çıkan pis su tamamen duru oluncaya kadar yıkaması daha iyi olur.Takma işlemini yapıp,içine 3 lt. antifreez,kalanı temiz su doldurulacak şekilde ve hortumlardaki havayıda alınca soğukta banamısın demez radyatörün.İşçilik ücreti ise ustaya ve antifreez markasına göre değişir,25_35 tl. arası. Saygılar..

  32. özkan said

    bu arada güzel bir site yapmışınız

  33. by-f1 said

    arkadaşlar eğer rektefiye edilmiş yei bir motora sahipseniz size ilk önerim bor pover ile birlikte (imkanı olanlar için)mobil1 ilk etap ta 15-40 ı kullanmanızdır.eğer eksiltme olmazsa 10- 40 a dönmenizdir. aracın çalışması çekişi baya değişecektir. ben kullanıyorum ve memnunum size de tavsiyeederim. yine gücü yetenler için lpg olsun olmasın 1 ay 5 vitesi unutun motor iyice açılsın açılmış motor marşa bastığınızda ne ise ısınıncada o dur. ondansonra motor soğukken motor süper devirlenecektir. akışkan yağlar motoru daha iyi koruma altına alır.şunu unutmayın motor aşınmalarının (%75) motor ısısnıncaya kadar gerçekleşir . moror soğukken arabayı çok devirlendirmeyiin .1000 civarı gibi ısınmasını bekleyin .açılmış motor bitmiş değildir aksine en harika moror dur .çalışması devirlenmesi harika olan motordur.

  34. arkadaşlar bor power i tavsiye ediyorum. motor performansını çok arttırıyor.

  35. afd said

    10 -40 gibi yağların eski geleneksel motorlara bir faydasının olmadığını söyleyenler için bir kaç kelimem olacak, ilk olarak ince tabir ettiğimiz 10-40 gibi (mobil1)eğer motorunuz rektefiye görmüşse yani bide üç gibi bir hasssasiyete yakın çalışıyorsa butür yağların faydasının olacağı kesinlikle bilsdirilmekte.şöyleki tam sentetiklerin eski tip motorlarda kullandırılmak istenmemesinde yatan bir nedende motorunuzun çalışma hassasiyeti yoksa motorunuzun çalışma hassasiyeti gayetiyiyse arabanızı gereksiz yere yormayın butür yağlar geleneksel yağlara nazaran üstün koruma sağlar şunuda unutmayın motor aşınmalarının %75 i motor ısınıncayakadar gerçekleşir.ben 1990 model bir renoya sahibim aracımda 15-40 mobil yağı bizzat mobil servisine sorarak kullandım.arabanın çalışmasına inanamadım.bu yağ üstelik mineraldi.şimdi ise tam sentetik 10-40 kullanacağım. bazıları çok bilmeye devam etsin. eğer motorunuzda çok fazla aşınma yoksa tavsiye ediyorum.ha bu arada bazı süper zekalı usatalara mobil1 20-50 koyalım dediğinizde size mobil 20-50 çıkarmıyor diyebilirler sakın inanmayın.bu ülke cahillerden daha nekadar çekecek bilmem.sizden ricam internet diye bir nimet var.oyüzden butür şaklabanlara inanmayın

  36. afd said

    bor power aşınmayı %50 azaltan çekişi ve yakıt tüketimini &10 artıran içinde hiçbir kimyasal barındırmayan dünyanın ensert malzemesi elmas sertliğine sahiptir.üstelik tamamen yerlidir.imkanı olanlar motoru aşınmış olsa bile kullanmalarını tavsiye ederim çünkü motorun aşınmasını bu madde azaltacaktır.hernekadar üzerinde aşınmada dolayı çekişe etkisi olayacaksada imkanınız varsa kullanın derim 6-7 saaatlik çalışma sonunda motorun aşınan parçalarında sert bir tabaka oluşturur

  37. ENGİN said

    aracımı lpg de çalıştırmak istedim marş yaptı fakat çalışmadı.benzinde ise çalıştı.sorun ne olabilir

  38. aracımı lpg de çalıştırmak istedim marş yaptı fakat çalışmadı.benzinde ise çalıştı.sorun ne olabilir bendede var aynı sorun

  39. Musti said

    Aracm 92model 149bin km’de lpg taktrlı 1 yl old oncednd motor yağ yakıyodu.2-3 ustaya sordm 1000 tl’den aşagya demdiler tamirini,ne var bukadr anlamadm,hepside farklı neden soyluyo yag yakmsnı,malzememi ışcilikmi,aracın fiyatı belli zatn,yağ yakmasa cok ıyı olck,geri kalan herşy ıyı allah’a şükür,bana br cevap verrsenz sevinrm..(musti67)

  40. cevdet said

    bende 85 model fransız brodvay var satıyorum,lpg ruhsata işli atiker marka,2015 ekadar muayene var.motor sıfır denecek kadar iyi merkezi kilit ön camlar otomatik,lpg de emin olun rampa çıkarken son model araçlara papuç toplattırıyorum.2500 km yol gittim geldim banamısın demedi.yakıttada oldukça cimri alıcısına sorunsuz araç.5000 tl ye bırakıcam arkadaşlar

  41. Ersin KARA said

    92 model bi sprıng im var. baya hesaplı aldım. Aracıma petrol ofisi kaydırıcı-koruyucu yağı koydum.Aracım sibop arızası verdi. Şükür şimdi de çalışıyor ama teklemeli. Bor koymayı düşünüyorum Bor koysam motor yağına aca ters bi etki gösterir mi? Şimdiden sağolun…..

  42. gürkan said

    selam spring severler benim yoldaşım 92 model beyaz açıkçası bu arabayı alırken çok uyardılar spring alma şöyledir böyledir git brodway al onu alcağına falan ama ben ilk görüşte kararımı vermiştim iyikide onları dinlememişim bundan önce 98 tipo ie sx 4 yıl/ 99 kia sephia 1.5 gtx 2 yıl kullandım ikiside genel anlamda güzel arabalar ama spring deki rahatlık ve sürüş zevkini hiç bi arabada görmedim bakmayın öyle nazik cılız gibi durduğuna taş gibi araba kolay kolay sorun çıkarmaz ufak tefek şeyler olur tabi ama cebi yakmaz yokuşları keçi gibi çıkar emsal modeldeki kuş cinsi araçlar gibi kütük değildir 3 ay önce istanbuldan sinop a gittim ilk başta gitsemmi gitmesemmi diye tereddüt etmeme rağmen beni yarı yolda bırakmadı tık demedi giderken bikere çay molası bide gaz molası verdim toplam yarım saat durmadım maşallahı var ogün köyde dolaştığımızla birlikte 130 tl yaktı 4 kişi bide valizle gittik. tek sorunumuz çürümeye başladık arka çamurluklardan hafiften biraz daha böyle gideriz sonra komple çürük giderme boya badana yola devam vazgeçemiyorum bu arabadan la her geçen gün daha bi güzelleşiyo sanki :D muayneyede girdik tek seferde geçtik ALLAH’a şükür hafif kusurlu olarak kusurlarıda yok gözleri maviymiş yok camları eşarplıymış anlındaki yazıya kadar rapora geçmiş :D tabi bu işin şakası mavi park lambaları cam filmleri ve öncam üstündeki yazıdan hafif kusurlu geçti problem yok.

  43. Şükrü IŞIK said

    94 model spring orjinal 83.000 km de ilk sahibiyim 0w-40 mobil 1 tam sentedik yağ koysam bi sorun olur mu?

  44. Şükrü IŞIK said

    94 model spring orjinal 83.000 km de ilk sahibiyim 0w-40 mobil 1 tam sentedik yağ koysam bi sorun olur mu?

  45. Abidin Bilgin said

    94 model broadway aldık. lpgli. çok yakıyor gibi. lpg ayarına soktum kaç kere adam hep kısıkta abi diyor. acaba neden fazla yakıyor olabilir? ayrıca aracın yağını suyunu aküsünü kaç kmde bir bakmam lazım fazla anlamam da.

    bir de hararet göstergesi çok az çıkıyor bozuk da değil gibi bu araçların hararet sorunu olmuyor mu? gerçi yaz yeni yeni giriyor da.

    bir de neylere baktırmamı bakım yaptırmamı önerirsiniz. bu arabayı üç beş kuruş kazanmama rağmen dişimden tırnağımdan artırarak borç harç aldım.ilk arabamız. bi 10 sene daha alamam araba. araba sağlam kalsın istiyorum. lütfen yardımcı olur musunuz?

    böyle güzel bir site için de çok teşekkürler admin.

  46. Josephine said

    Fascinating article. Might you direct me to more of your articles?

  47. Great write-up man. Can’t wait for your next post.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 31 takipçiye katılın

%d blogcu bunu beğendi: