MY RENAULT 9

Les voiture a vivre…

Karbüratör “YAZ-KIŞ” ayarı nasıl yapılır

Posted by renault9 Şubat 19, 2007

Bu ayar C2J kodlu motorlarda otomatiktir.(Örn:Broadway)
Ancak C1J kodlu motorlarda manual olarak yapılmaktadır(Örn:Spring)

+5 Santigrat Derecenin altındaki hava koşullarında “kış” konumuna getirilmesinde fayda vardır.5 ve üstü sıcaklık derecelerinde yaz konumunda olmalıdır.

Kışın çok soğuk zamanlarda kış konumuna geirerek motorun çok soğuk hava almasını engelliyoruz.
Ben izmirde yaşadığım için böyle bir ayara şimdiye kadar gerek duymadım.

Öncelikle teli hafifçe kendinize doğru çekiyorsunuz ve yukarı itiyorsunuz.Yukarısı kış aşağısı yaz konumu oluyor.

About these ads

25 Yanıt to “Karbüratör “YAZ-KIŞ” ayarı nasıl yapılır”

  1. ömer said

    Ben kalorifer peteğini değiştirmek istiyorum. Ön konsol nasıl sökebiliriz bi bilgin var mı?

    • fatsali said

      kardeşim bende aynı sıkıntı wardı tamircim giriş we çıkışa tazzikli su we hawa bastı şindi soba güzel yanıyo maşallah 200 den yırttık komple göğüslük sökülecekti bence bi dene

    • bertan said

      gögüs falan söktürmeyin boşa para vermeyin por-çöz ve tazikli su bu işi çözüyor ben yaptırdım hemde bedavaya :) motordan anlayan birisi varsa hortumları söktük ve por-çöz döktük içine 15da. sonra tazikli su uyguladık soba gibi ısıtıyor şimdiiii

  2. renault9 said

    Konsolu sökmek epey zahmetli ve emek isteyen bir iş.Ben yarısına kadar sökebildim.Yakında o konuyla ilgili bir yazı da ekleyeceğim.

  3. ömer said

    Cok iyi olur. Ayrıca yaptıgın bu site gösterdiğin emek içinde tebrik ediyorum cok güzel olmuş.

  4. Toraman said

    Benim arabanın ön konsolunun sökülüp takılmasını 70 ytl para vermiştim :( gerçekten zahmetli bir iş olsa gerek.

  5. renault9 said

    70 YTL normal bir fiyat o iş için.
    Orta konsolun sökülmesi ile ilgili yazı ekledim,ayrıca gösterge kısmının sökümünü de yazmıştım.Belki aracı o şekilde götürürseniz fiyat düşer…

  6. must said

    flash ın da aynı mı acaba yaz kış karb. ayarı ben bulamadım da bu sekilde bir yer.. emeginiz için tesekkur ederim

  7. renault9 said

    Flash hakkında birbilgim yok.
    Yanlız mtor olarak F2N kodlu motoru kullanıyor,o şekilde internette arama yapabilirsiniz…

  8. muhammet said

    fairway in motor modeli ne olarak geçiyor.93 model

  9. renault9 said

    @muhammet

    Fairwaylerde C2L kodlu motor kullanıldı.
    Otomatik ayar yapıp yapmadığı hakkında bilgim yok…

  10. Ahmet said

    karburatörü kendim söküp temizleyip ayarını yapıp takmak istiyorum olur mu acaba bunu yapmak için bir kılavuz falan varmı.
    tesekkurler.

  11. renault9 said

    @Ahmet
    Karbüratör hassas ayar gerektiren bir cihaz.Ayrıca sökülüp takılması için biraz tecrübe gerekiyor.
    Ben sökmeni tavsiye etmem,ben cesaret edip sökemedim.Çünkü araçlarımızın karbüratörleri epey pahalı:)

  12. drhakancan said

    vallaha ben beycan ustaya götürüyorum o benim yerime söküp yapıyor. bu arada siten çok güzel.

  13. kenan said

    selam ben reno 11 yani flaşın karbiratörünü alabilceğim bir yer yada fiyat öğreneceğim bir telefon öğrenebilirmiyim

  14. önder said

    kenan benim flashın karbüratörü sorunlu ben birkac yere sordum cok pahalı cıkma bulursan benide haberdar edersen sevinirim.tesekkürler

  15. Hakan YAZICI said

    Aracım 1400 karbiratörlü , acaba karbiratör sistemi yerine Enjeksiyonlu sistem taktırsam nasıl olur , kaça patlar?
    Saygılarımla..

  16. remzi said

    bende 1981model teiksvar namusuz biturlukarburetör duzen tumi sıfır karburetör arıyom yok varda cokpali300miyol arbayı satsam, 250edre bide bulsanız karbuletör bana bimesaj etın hasan_destan@hotmail.com kurtarın beni bu şerefsızden yah 50yi gecmiiiii

  17. mahmut said

    98 model brotvaylarda yazlık kışlık ayarı varmı rn

  18. sarkan said

    selam.bana karburator lazim.onu nasil ala bilirim turkiyeden?

    sarkan

  19. sarkan said

    sarkan : msinterpreter@rambler.ru

  20. sarkan said

    msinterpreter@rambler.ru

  21. harbi said

    MRHABALAR
    94 SPRINGIM VAR. 4 SENE SORUNSUZ KULLANDIM DIYEBILIRIM. fakat bu gunlerde hararet yukseliyor, hararet gostergesi asagi yukari zipliyor. araca gaz verdigimde yukseliyor gaz kestigimde dibe iniyor. bu arada gaz beyni donuyor. resmen uzeri buz oluyor. acaba su devir daim motorumu bozuk(acab bu devir daim motoru bozulurmu?)
    ozellikle sunu merak ediyorum: motordan radyatore giden ustteki kalin boru ve dahi diger borularda su olmasi gerekiyormu: benim springte bu ana boruda su yok. normalmi?

    bu motora antifiriz ve su toplamda kac litre konulur?
    ilgilenen arkadaslar simdiden tesekkur ederim

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 31 takipçiye katılın

%d blogcu bunu beğendi: